недеља, 24. јануар 2016.

Francuski pacijent: Renault

Skoro četiri decenije sastavni deo (sa par prekida) Formule 1 je francuska kompanija Renault. Poznata po svom pionirskom poduhvatu uvođenje turbo motora u “najbrži cirkus na Svetu”, postali su skoro neizbežni deo kulisa u predstavi Formule 1.

Sa par izuzetaka, kada su se povlačili da se “pregrupišu”, ostavili su nezamenljiv doprinos u vrhunskoj grani automobilskog sporta. Od uvođenja hibridne tehnologije, nikakao da se konsoliduju i zauzmu pozicije na tronu, koji su od 2010. -  2013. godine imali, sa ekipom Red Bull. Nije tajna da je najveći problem njihovog paketa pogonske jedinice, nedostatak snage ali i pouzdanost. Operativni direktor Renaulta, Remi Taffin naveo je dva osnovna razloga slabosti pogonskog agregata iz Viry Chatilliona.

Prema njegovim rečima, slaba “voznost” motora u srednjem područiju obrtaja kao i problem sa klipovima su osnovni “prestupnici” liših performansi motora. U rasponu između 8000 i 9000 о/min, slab odziv motora sa unutrašnjim sagorevanjem, su problem koji je nastao i posle obimnih prepravki pogonske jedinice u zimu 2014. / 2015. godine. U pokušaju da se problem otkloni bez uticaja na „hardver“, nije bilo rezultata. „Bili smo tada previše optimistični“ bio je samokritičan Remi i dodaje: „Bilo je potrebno previše vremena da se taj problem stavi pod kontrolu. To je trebalo biti napravljeno do prve trke ali je trajalo, do pete“.

Pankl klip i klipnjača: drugi problem Francuza
Drugi problem, ništa manje beznačajan, jesu klipovi. Česti kvarovi istih, bili su iznenađenje za sve. Da podsetim, Renault koristi klipove austrijskog proizvođača Pankl.

Нема коментара:

Постави коментар