Skoro četiri decenije sastavni deo (sa par prekida) Formule 1 je
francuska kompanija Renault. Poznata po svom pionirskom poduhvatu uvođenje
turbo motora u “najbrži cirkus na Svetu”, postali su skoro neizbežni deo kulisa
u predstavi Formule 1.
Sa par izuzetaka, kada su se povlačili da se “pregrupišu”, ostavili su
nezamenljiv doprinos u vrhunskoj grani automobilskog sporta. Od uvođenja
hibridne tehnologije, nikakao da se konsoliduju i zauzmu pozicije na tronu, koji
su od 2010. - 2013. godine imali, sa ekipom Red Bull. Nije tajna da je najveći
problem njihovog paketa pogonske jedinice, nedostatak snage ali i pouzdanost. Operativni
direktor Renaulta, Remi Taffin naveo je dva osnovna razloga slabosti pogonskog
agregata iz Viry Chatilliona.
Prema njegovim rečima, slaba “voznost” motora u srednjem područiju
obrtaja kao i problem sa klipovima su osnovni “prestupnici” liših performansi
motora. U rasponu između 8000 i 9000 о/min, slab odziv motora sa unutrašnjim
sagorevanjem, su problem koji je nastao i posle obimnih prepravki pogonske
jedinice u zimu 2014. / 2015. godine.
U pokušaju da se problem otkloni bez uticaja na „hardver“, nije bilo rezultata.
„Bili smo tada previše optimistični“ bio je samokritičan Remi i dodaje: „Bilo
je potrebno previše vremena da se taj problem stavi pod kontrolu. To je trebalo
biti napravljeno do prve trke ali je trajalo, do pete“.
![]() |
Pankl klip i klipnjača: drugi problem Francuza |
Drugi problem, ništa
manje beznačajan, jesu klipovi. Česti kvarovi istih, bili su iznenađenje za
sve. Da podsetim, Renault koristi klipove austrijskog proizvođača Pankl.
Нема коментара:
Постави коментар