Kada je u pitanju pređena kilometraža pogonskih agregata po proizvođačima,
Mercedes je sa pređenih 1243 km po motoru, neznatno ispred Ferrarija, čiji je
svaki motor pojedinačno prešao 1160 km. U ovom “proračunu” nije uračinat
Ferrraijev kontingrnt agregata iz tima Manor (to je specifikacija motora iz 2014. godine!).
Renault motor (iz timova Red Bull i Toro Rosso), pojedninačno u proseku je prešao po 660 km. Novajlija u
hibridnoj tehnologiji u Formuli 1, Hondini motori su u proseku izdržavali, tužno
ali istinito, 377 km.
Kako su inženjeri iz Zemlje izlazećeg sunca i sami priznali, da nisu
očekivali ovoliko teškoća i problema, za svoja dva automobila (ekipa McLaren,
sa vozačima Fernanndo Alonso i Jenson Button) potrošili su ukupno 23 motora,
23 turbopunjača, 23 MGU-H jedinica, 18 MGU-K jedinica, devet baterija kao i 13
upravljačkih jendinica (kompjutera). U svim segmentima su prešli dozvoljene “kvote”,
sem u baterijama. Zbog toga su u protekloj sezoni bili kažnjeni sa ukupno 345
mesta pomeranja unazad. Za ljubitelje tehnike u Formuli jedan, kazna koju za
neuspeh pripisujemo slabimaje na neki način opravdana! Ali sa druge strane, velika većina ljubitelja
najbržeg cirkusa neće (i ne mora da zna) ili ne želi da zna, koliko je kažnjen
mesta jedna vozač zbog neiskustva inženjera.
Kada se uzme u obzir jedna neizbežna činjenica da su Hondini tehničari
ušli u jednu novu tehnološku teritoriju, zvanu "trkački hibridni pogon na najvišem
nivou", onda imaju koliko toliko oproštaja za debitantsku sezonu.
Renault, koji je do 2014. godine, imao četri uzastopne titule u
klasi konstruktora motora, a prošle godine sa godinu dana iskustva zasigurno
zaslužuje da bude na vrhu tebele “srama i blamaže”! Ukupno 31 motor, 23
trubopunjača, 21 MGU-H jedinice, 21 MGU-K jedinice, 17 baterija kao i 17
upravljačkih jedinica su promenili tokom 2015. Godine. U dva tima – Red Bull i Toro
Rosso. šampionski tim kažnjen je sa ukupno 125 startnih mesta unazad a “sestrinska”
ekipa Toro Rossso sa 95!
Нема коментара:
Постави коментар