Iako je evidentno da je dominacija ekipe
Mercedes-AMG drugu godinu dana za redom nesporna i da je „nekima“ Formula 1
zbog toga čak i dosadna (smatram da nisu u pravu !) sa druge strane ove sezone jedan,
svima dobro poznati, „propeti konjić“ ulazi u neverovatan galop na šampionsko
presto i prema procenama sledećih sezona, glavni duel između timova biće na
relaciji Mercedes-AMG – Ferrari.
U poređenju sa prošlom sezonom, ove godine tim
iz Maranella napravio je skok od nekoliko svetlosnih godina i sa tri pobede
potvrdio da reorganizovana ekipa (u toku zime dovedeno je novih šezdesetak
inženjera !) i entuzijazam Sebastian Vettla, koji je i vlasnik sve tri
ovogodišnje pobede, odlično funkcioniše sa tendencijom stalnog napredovanja.
![]() |
Wolf Zimmermann: veliko iskustvo sa elektro pogonom |
![]() |
Wolf (Vuk) Zimmermann: deo tima Ferrari |
Malo je pouznato da jedan „Vuk“ radi u odeljenju
pogonske sklopova koji je sa svojim iskustvom unapredio elektro jedinicu i
harmonizovao je sa benzinskim turbo agregatom. Radi se o nemačkom inženjeru
Wolf (u prevodu sa nemačkog „VUK“ !!!) Zimmermannu. Pre nekoliko godina kao član
tima Mercedesa (!) Wolf je radio na projektu elektro modela Mercdeseovog ultra
sportskog modela SLS sa elektro pogonom. Fabrika iz Stuttgarta je sa tim
modelom napravila odličan proizvod a stručna javnost je hvalila pogonski sklop
koji je razvio Wolf Zimmermann. Ubrzo, kako sam Wolf kaže „korporativna
kultura nije se slagala sa mojim idejama
i ja sam prešao u fabriku automobila Lotus“ – rekao je Herr „Vuk“. U Lotusu je
imao veću slobosd i uveliko radio na novim modelima Esprit, Elite, Elan i
Evora. Iako je imao razmimoilaženja sa šefom Lotusa – Dany Baharom, koji je
imao kao uzor Porsche, Wolf Zimmerman je imao ideju da uzor bude Ferrari !
Wolf je odrastao u središnjoj Nemačkoj, gde nisu
svi imali gitaru. Kada sam imao 16 godina, moja ljubav su bili motori, tada sam
ih imao tri ! Danas ih ima, sedam, među kojima i dva Ducatija i jedan Harley
Davidson.
Pored Nemaca koji je bio zadužen za elektro
pogon, drugi „važan“ čovek je mladi francuski inženjer Cedric Cornebois. On je od
avgusta 2011. do septembra 2014. godine proveo u motornom odeljenju Mercedesa. On
je zadužen direktno za komoru za sagorevanje. Ona je u velikoj meri odgovorna
za snagu i potrošnju svakog motora sa unutrašnjim sagoravanjem.
Нема коментара:
Постави коментар