среда, 28. октобар 2015.

VN Meksika: Uvod (Viva Mexico Speed!)

Posle 23 godine, Formula 1 se vraća u Meksiko i Srednju Ameriku. Staza Hermanos Rodriguez je skoro nova na staroj osnovi, dok su pogonski agregati potpuno drugačiji.

Staza Hemranos Rodriguez: Herman Tilke je modernozovao stazu

Startno ciljni pravac dužine 1314 m: Pogodite kome to odgovara?

Pobednički pehar za VN Meksika

Sergio Perez: u Sočiju je bio treći. Koje mesto će osvojiti u rodnom Meksiku ?
Svetski šampionat je odlučen. Uprkos tome Formula 1 nije dosadna. Ostaje još uvek nerešeno pitanje drugog i trećeg mesta u klasi vozača (duel Vettel / Rosberg). Kao i još mnogo stvari u klasi konstruktora ali i u klasi vozača. Da li će možda na preostale tri trke (računajući Meksiko) doći do nekog iznenaženja tipa, još jedna pobeda Sebastian Vettela, pobeda nekog od vozača McLren-Honde (!) ili možda Red Bullove ekipe. Ili, možda nešto potpuno neočekivano?
Trka u Meksiku biće podjednako izazovna kako za inženjere tako i za vozače. Razlog: razređeni vazduh ! Autodrom Hermanos Rodriguez nalazi se na nadmorskoj visini od 2250 metara !. Razređeni vazduh nema uticaja na turbo motore, kompenzacija se postiže večim obrtajima lopatica u turbinama. Manji otpor vazduha, utiče na manju potrošnju i veću krajnju brzinu. Prema nekim proračunima (simulacije), očekuje se najveća brzina od 355-360 km/h !

Sa druge strane, redak vazduh za aerodinamičare predstavlja izazov da i pored najoštrijeg nagiba spojlera, ostvare tako velike brzine. Amortizeri se podešavaju na veoma tvrde uz nisku poziciju bolida u odnosu na podlogu. Nova staza nepoznaje neravnine a i ivičnjaci su dosta niski. Zato se očekuje mnogo spektakularnih prelazaka preko istih ali i možda sečenja putanja drugih vozača, u prevodu bravurozna obilaženja, pred ulazak u krivinu ili prolazak kroz nju.
Takođe, zbog male gustine vazduha, tehničari moraju da pojačaju “usisavanje” vazduha u kočione sisteme kako ne bi dozvolili pregrejavanje diskova nakon snažnih kočenja. Na trci u Austinu, tim Mercedes-AMG je isprobavao dodatne usisnike za vazduh, kako za motor tako i za hlađenje pojedinih hladnjaka za motor sa unutrašnjim sagorevanjem ali i elektro jedinicu.  Pojedini inženjeri očekuju veću “kvotu” odustajanja vozača u odnosu na trku u SAD.

Činjenica pred VN Meksika: 
Dužina jednog kruga
4304 m
Broj krugova
71
Broj krivina
16 (devet desnih; sedam levih)
Deo sa “punim gasom”
63,4 %
Udaljenost do I. krivine
850  m
Najduži prolaz sa “punim” gasom
13 s
Tip pneumatika
mekane / srednje

 

Meksička braća - vozači po kojima staza nosi ime: Ricardo i Pedro Rodriguez
U Meksiku se očekuje mnogo od lokalnog vozača Sergia Pereza. Nakon trećeg mesta u Sočiju, petog u SAD, jedini aktivni domaći vozač, ima ogorman pritisak da pred domaćom publikom opravda neverovatno veliko interesovanje Meksikanaca za domaću trku. Odmah nakon puštanja u prodaju, 90000 ulaznica je prodato u neverovatno kratkom vrmenskom periodu. Organizatori su dozvolili doštampavanje novog broja ulaznica, tako da se pred prestojeći vikend očekuje preko 250000 gledalaca. Prema pojedimim procenama, ta brojka može dostići i 300000 posetilaca. Ne treba zaboraviti da u Meksiko Citiju živi preko 21 miliona stanovnika, a meksikanci su poznati kao veliki ljibitelji automobilskih trka!

Нема коментара:

Постави коментар