Posle 23
godine, Formula 1 se vraća u Meksiko i Srednju Ameriku. Staza Hermanos Rodriguez
je skoro nova na staroj osnovi, dok su pogonski agregati potpuno drugačiji.
Činjenica pred VN Meksika:
![]() |
Staza Hemranos Rodriguez: Herman Tilke je modernozovao stazu |
![]() |
Startno ciljni pravac dužine 1314 m: Pogodite kome to odgovara? |
![]() |
Pobednički pehar za VN Meksika |
![]() |
Sergio Perez: u Sočiju je bio treći. Koje mesto će osvojiti u rodnom Meksiku ? |
Svetski
šampionat je odlučen. Uprkos tome Formula 1 nije dosadna. Ostaje još uvek
nerešeno pitanje drugog i trećeg mesta u klasi vozača (duel Vettel / Rosberg). Kao i još mnogo
stvari u klasi konstruktora ali i u klasi vozača. Da li će možda na preostale tri
trke (računajući Meksiko) doći do nekog iznenaženja tipa, još jedna pobeda
Sebastian Vettela, pobeda nekog od vozača McLren-Honde (!) ili možda Red
Bullove ekipe. Ili, možda nešto potpuno neočekivano?
Trka u Meksiku biće podjednako izazovna kako za
inženjere tako i za vozače. Razlog: razređeni vazduh ! Autodrom Hermanos Rodriguez
nalazi se na nadmorskoj visini od 2250 metara !. Razređeni vazduh nema uticaja
na turbo motore, kompenzacija se postiže večim obrtajima lopatica u turbinama.
Manji otpor vazduha, utiče na manju potrošnju i veću krajnju brzinu. Prema
nekim proračunima (simulacije), očekuje se najveća brzina od 355-360 km/h !
Sa druge strane, redak vazduh za aerodinamičare predstavlja izazov da i
pored najoštrijeg nagiba spojlera, ostvare tako velike brzine. Amortizeri se
podešavaju na veoma tvrde uz nisku poziciju bolida u odnosu na podlogu. Nova
staza nepoznaje neravnine a i ivičnjaci su dosta niski. Zato se očekuje mnogo
spektakularnih prelazaka preko istih ali i možda sečenja putanja drugih vozača,
u prevodu bravurozna obilaženja, pred ulazak u krivinu ili prolazak kroz nju.
Takođe, zbog male gustine vazduha, tehničari moraju da
pojačaju “usisavanje” vazduha u kočione sisteme kako ne bi dozvolili
pregrejavanje diskova nakon snažnih kočenja. Na trci u Austinu, tim
Mercedes-AMG je isprobavao dodatne usisnike za vazduh, kako za motor tako i za
hlađenje pojedinih hladnjaka za motor sa unutrašnjim sagorevanjem ali i elektro
jedinicu. Pojedini inženjeri očekuju
veću “kvotu” odustajanja vozača u odnosu na trku u SAD.
Dužina jednog kruga
|
4304 m
|
Broj krugova
|
71
|
Broj krivina
|
16 (devet desnih; sedam levih)
|
Deo sa “punim gasom”
|
63,4 %
|
Udaljenost do I. krivine
|
850 m
|
Najduži prolaz sa “punim” gasom
|
13 s
|
Tip pneumatika
|
mekane / srednje
|
![]() |
Meksička braća - vozači po kojima staza nosi ime: Ricardo i Pedro Rodriguez |
U Meksiku se očekuje mnogo od lokalnog vozača Sergia Pereza. Nakon trećeg
mesta u Sočiju, petog u SAD, jedini aktivni domaći vozač, ima ogorman pritisak
da pred domaćom publikom opravda neverovatno veliko interesovanje Meksikanaca
za domaću trku. Odmah nakon puštanja u prodaju, 90000 ulaznica je prodato u
neverovatno kratkom vrmenskom periodu. Organizatori su dozvolili doštampavanje
novog broja ulaznica, tako da se pred prestojeći vikend očekuje preko 250000
gledalaca. Prema pojedimim procenama, ta brojka može dostići i 300000
posetilaca. Ne treba zaboraviti da u Meksiko Citiju živi preko 21 miliona
stanovnika, a meksikanci su poznati kao veliki ljibitelji automobilskih trka!
Нема коментара:
Постави коментар