Karavan
Formule 1 je iz Rusije stigao u Sjedinjene Američke države. Staza u Austinu, je potvrdila
da Formula 1 može da funkcioniše i na američkom tlu. Ove godine je to posebno važno, jer od sledeće godine jedan amrički tim
ulazi na vrata Velikog cirkusa na točkovima. Trka u SAD je svojevremeni
“Oktobar fest” Formule 1, sa svim pratećim dešavanjima oko same trke: jahanje mehaničkih
bikova, kantri muzika kao i kostimi iz noći veštica.
Kuriozitet: metereolozi su najvali da postoji mogućnost kiše za vreme trke u inače suvom Teksasu!
![]() |
Staza u Austinu dugačka je 5516 m |
Sama staza, koju je projektovao Herman Tilke, dugačka je
5516 metara. Od 20 krivina, jedanest je levih a devet je desnih. Sam asfalt je
gladak, pa inženjerima preostaje da pored aerodinamike obrate pažnju na
mehanički grip. Nešto manji klirens automobila u odnosu na podlogu, doprinosi
aerodinamičkoj stabilnosti u brzim krivinama. Kombinacija „ultra brzih“ i
sporih krivina za inženjere, predstvalja nimalo lak zadatak napraviti pravi
kompromis kada je u pitanju podešavanje automobila ili „set up“. Spojleri se
podešavaju za nešto veći potisak, slično kao za trku u Abu Dhabiju. Nakon
izlaska iz sportih krivina, prenos snage igra odlučujuću ulogu, i zbog toga
nešto veči hod amortizera na zadnjoj osovini treba da pomogne vozačima u
postizanju dobrih performansi. Sa mekanim i srednjim tipom pneumatika, Pirelli
je predvideo optimalno dva zaustavljanja u boksu.
![]() |
Prošlogodišnju trku posetile su i filmske zvezde Pamela Anderson i Keanu Reeves |
Na trci za VN Sad, tim Mercedes je u prilici da proslavi
i treću titulu. Da podsetim, u Sočuju su proslavili konstruktorski pehar, dok
je u šampionatu na kružnim stazama DTM (za mnoge najjače takmičenje na kružnim
stazama) Mercedesov vozač, Pascal
Wehrlein osvojio titulu prvaka. U Austinu, Lewis Hamilton bi mogao da potvrdi
svoju treću titulu (drugu za redom), ukoliko osvoji više od devet poena u
odnosu na Vettela ili dva kada je u pitanju
njegov timski kolega Nico Rosberg.
Činjenice za trku u Austinu
Dužina jednog kruga
|
5516 m
|
Broj krugova
|
56
|
Broj krivina
|
20 (devet desnih; jedanest levih)
|
Deo sa “punim gasom”
|
63,4 %
|
Udaljenost do I. krivine
|
280 m
|
Najduži prolaz sa “punim” gasom
|
13,1 s
|
Tip pneumatika
|
mekane / srednje
|
Kuriozitet: metereolozi su najvali da postoji mogućnost kiše za vreme trke u inače suvom Teksasu!
Нема коментара:
Постави коментар