Teksas je poznat po suvoj suvoj klimi. Na veliku
žalost, pre svega ljubitelja Formule 1, loši vremenski uslovi su bili protiv
timova, vozača ali i gledalaca na stazi (a takođe i pored TV aparata!). Prvi
trening bio je u senci prethodne provale oblaka, pa su vozači startovali sa
pneumaticima za kišu, da bi u poslednjoj trećinni, montirali intermedija
pneumatike i sa velikom dozom opreza,
koliko toliko, obavili neophodne testove i podešavanja svojih bolida.
Ipak, evidentna je bila obazrivost svih učesnika
koji se nisu previše „angažovali“ u borbi protiv štoperice. Na prvom slobodnom
treningu, Nico Rosberg je ostvario najbolje vreme. Drugo i treće vreme su
ostvarili vozači Red Bulla Daniil Kvyiat i Daniel Ricicardo. Pažljivim
posmatračima dešavanja u Formuli 1, pada
u oči razlika između prvog i drugog od 1,235 sekundi ! To može da bude slika stvarne
razlike ali i splet okolnosti, od količine goriva u rezervoaru, podešavanje
automobila za suvu odnosno vlažnu stazu i tako dalje. Evidentno je da je i
dalje superiornost tima Mercedes-AMG na prvom mestu, naročito kada se zna da je
staza u Austinu po meri „čeličnih konja“ iz „strelinog“ motora. Na prvom
slobodnom treningu oba vozača McLaren-Honde bili su među najvrednijima. Alonso
je sa novom specifikacijom pogonskog agregata izvezao 18 krugova, dok je
Button, sa starom specifikacijom prevezao 20 krugova na stazi.
 |
Rezultatai I. slobodnog treninga |
Renault je za trku na američkom tlu pripremio
unapređeni V6 agregat, međutim oba korisnika njihove pogonske jedinice, Red
Bull i Toro Rosso su odlučili da startuju sa „starim“ motorima uz obrazloženje da prednost koju ostvaruju nije
dovoljna da se žrtvuje kazna od deset mesta pomeranja unazad!.
Iznenađujuća je odluka da Ferrari svojim
vozačima ugradi peti pogonski sklop (u toku sezone četiri su dozveljena bez
kazni) i tako svojim vozačima startnu poziciju pomere za deset kaznenenih pozicija.
Indirektno je Vettel, na taj način ispao iz konkurencije da teoretski može da
osvoji titulu prvaka.
 |
Austin: kisni oblaci gde god pogledate |
 |
II. slobosni trening je otkazan zbog velike kolicine kise |
Zbog provale oblaka pred drugi slobodni trening,
isti je otkazan iz bezbednosnih razloga. Medicinski helikopteer zbog niskih
oblaka i ograničene vidljivisti nije mogao da uzleti u slučaju nesreće.
Sigurnost vozača je i dalje na prvom mestu!
Нема коментара:
Постави коментар