субота, 24. октобар 2015.

VN SAD: I. i II. slobodni trening

Teksas je poznat po suvoj suvoj klimi. Na veliku žalost, pre svega ljubitelja Formule 1, loši vremenski uslovi su bili protiv timova, vozača ali i gledalaca na stazi (a takođe i pored TV aparata!). Prvi trening bio je u senci prethodne provale oblaka, pa su vozači startovali sa pneumaticima za kišu, da bi u poslednjoj trećinni, montirali intermedija pneumatike i  sa velikom dozom opreza, koliko toliko, obavili neophodne testove i podešavanja svojih bolida.

Ipak, evidentna je bila obazrivost svih učesnika koji se nisu previše „angažovali“ u borbi protiv štoperice. Na prvom slobodnom treningu, Nico Rosberg je ostvario najbolje vreme. Drugo i treće vreme su ostvarili vozači Red Bulla Daniil Kvyiat i Daniel Ricicardo. Pažljivim posmatračima dešavanja u  Formuli 1, pada u oči razlika između prvog i drugog od 1,235 sekundi ! To može da bude slika stvarne razlike ali i splet okolnosti, od količine goriva u rezervoaru, podešavanje automobila za suvu odnosno vlažnu stazu i tako dalje. Evidentno je da je i dalje superiornost tima Mercedes-AMG na prvom mestu, naročito kada se zna da je staza u Austinu po meri „čeličnih konja“ iz „strelinog“ motora. Na prvom slobodnom treningu oba vozača McLaren-Honde bili su među najvrednijima. Alonso je sa novom specifikacijom pogonskog agregata izvezao 18 krugova, dok je Button, sa starom specifikacijom prevezao 20 krugova na stazi.
Rezultatai I. slobodnog treninga
Renault je za trku na američkom tlu pripremio unapređeni V6 agregat, međutim oba korisnika njihove pogonske jedinice, Red Bull i Toro Rosso su odlučili da startuju sa „starim“ motorima uz  obrazloženje da prednost koju ostvaruju nije dovoljna da se žrtvuje kazna od deset mesta pomeranja unazad!.
Iznenađujuća je odluka da Ferrari svojim vozačima ugradi peti pogonski sklop (u toku sezone četiri su dozveljena bez kazni) i tako svojim vozačima startnu poziciju pomere za deset kaznenenih pozicija. Indirektno je Vettel, na taj način ispao iz konkurencije da teoretski može da osvoji titulu prvaka.
Austin: kisni oblaci gde god pogledate

II. slobosni trening je otkazan zbog velike kolicine kise
Zbog provale oblaka pred drugi slobodni trening, isti je otkazan iz bezbednosnih razloga. Medicinski helikopteer zbog niskih oblaka i ograničene vidljivisti nije mogao da uzleti u slučaju nesreće. Sigurnost vozača je i dalje na prvom mestu!

Нема коментара:

Постави коментар