Od uvođenja hibridne tehnologije u Formulu 1, buka motora
se drastično smanjila. Gledaoci, ljubitelji ali i vozači i tehničko osoblje, je
reagovalo na smanjenje buke motora, jer je zvuk koji motori oslobađaju, praveći
snagu, jedna od neodvojivih simbola Formule 1 ali i automobilskog sporta
uopšte. Nakon godinu dana iskustva, prošle godsine bilo je par tehničkih
inovacija kako da se ponovo vratio jači zvuk u „njabržem cirkusu“. Mercedes je
testirao „levak“ na kraju izduvne cevi – auspuha. Za razliku od 2014. godine,
ove sezone inženjeri su malo pojačali zvuk motora, ali prema reakcijama
javnosti to nije to!
![]() |
Tehnički crtež Hondinog agregata i wastegate ventila |
![]() |
Detaljniji prikaz mesta ugradnje ventila rasterećenja turbine |
Bernie Ecclestone je podržao ljubitelje Formule 1 i rekao
je, da su oni potpuno u pravu. Odlučeno je da 2016. godine motori budu još
bučniji. Možda je još važnije, kvalitet zvuka treba da bude bolji. Ne kao do
sada da podseća na kosilicu za travu. Proizvođači motora imaju na raspolaganju jednu
ili dve izduvne cevi u saradnji sa „wastegate“ ventilom. Wastegate ventil ili
ventil rasterećenja turbine, se upotrebljava da se pritisak u turbini održi u
normalnom režimu rada, da nedođe do prevelikog pritiska prednabijanja i do
oštećenja na motoru sa unutrašnjim sagorevanjem.
U poređenju sa prethodnom V8 generacijom motra, novi
turbo agregatai su za jendu trećini tiši. Upotreba turbo punjača ali i
elektromotra u MGU-H jedinici, uvelikoj meri su amortizovale zvuk. Iako je
najveći broj obrtaja limitiran na 15000 o/min, današnja generacija trubo motora
radi u dijapazonu od 10000 – 12000 o/min. Kako neki „podsmevači“ kažu, više podseća na
buku fena za kosu !
![]() |
Test u Barceloni 2014. godine: Mercedes-AMG uz pomoć "levka" do više buke |
Нема коментара:
Постави коментар