петак, 30. октобар 2015.

Posebni „auspuh“ za bučniji i kvalitetniji zvuk motora.

Od uvođenja hibridne tehnologije u Formulu 1, buka motora se drastično smanjila. Gledaoci, ljubitelji ali i vozači i tehničko osoblje, je reagovalo na smanjenje buke motora, jer je zvuk koji motori oslobađaju, praveći snagu, jedna od neodvojivih simbola Formule 1 ali i automobilskog sporta uopšte. Nakon godinu dana iskustva, prošle godsine bilo je par tehničkih inovacija kako da se ponovo vratio jači zvuk u „njabržem cirkusu“. Mercedes je testirao „levak“ na kraju izduvne cevi – auspuha. Za razliku od 2014. godine, ove sezone inženjeri su malo pojačali zvuk motora, ali prema reakcijama javnosti to nije to!

Tehnički crtež Hondinog agregata i wastegate ventila

Detaljniji prikaz mesta ugradnje ventila rasterećenja turbine
Bernie Ecclestone je podržao ljubitelje Formule 1 i rekao je, da su oni potpuno u pravu. Odlučeno je da 2016. godine motori budu još bučniji. Možda je još važnije, kvalitet zvuka treba da bude bolji. Ne kao do sada da podseća na kosilicu za travu. Proizvođači motora imaju na raspolaganju jednu ili dve izduvne cevi u saradnji sa „wastegate“ ventilom. Wastegate ventil ili ventil rasterećenja turbine, se upotrebljava da se pritisak u turbini održi u normalnom režimu rada, da nedođe do prevelikog pritiska prednabijanja i do oštećenja na motoru sa unutrašnjim sagorevanjem.
Test u Barceloni 2014. godine: Mercedes-AMG uz pomoć "levka" do više buke
U poređenju sa prethodnom V8 generacijom motra, novi turbo agregatai su za jendu trećini tiši. Upotreba turbo punjača ali i elektromotra u MGU-H jedinici, uvelikoj meri su amortizovale zvuk. Iako je najveći broj obrtaja limitiran na 15000 o/min, današnja generacija trubo motora radi u dijapazonu od 10000 – 12000 o/min. Kako neki „podsmevači“ kažu, više podseća na buku fena za kosu !

Нема коментара:

Постави коментар