Na nedavno
završenom sastanku sva četiri proizvođača pogonskih jedinica u Formuli 1 u
Ženevi, na veliko iznenađenje sve strane su postigle saglasnost u dve bitne
tačke dotadašnjeg sporenja. Ferrari i Honda su bili najveći zagovornici
dozvoljenih prepravki za vreme sezone na motorima sa unutrašnjim sagorevanje
(SUS) kao i na elektro-jedinici. Umesto dosadašnjih 25 “tokena” ili svojevrsnih
bonova, konstruktorima i njihovom osoblju dozvoljena su, po novom, čak 32 !
Mercedes i
Ferrari su bili zagovornici da ostalim timovima isporučuju takozvane “B”
verzije ili drugim rečima, pogonske jedinice starije specifikacije, i do
godinu dana stare. Timovi koji kupuju pogonske sklopove, bili su izričito protiv
takvog podređenog statusa. Najveći protivnik ( s pravom ) bio je Red Bull
zajedno sa svojim “B” timom - Toro Rosso. Na veliko iznenađenje,
ta opcija je na kraju dozvoljena.
Jedna od
stavki gde još nije došlo do “rukovanja” (čitajte dogovora), jeste cena kompletne pogonske
jedinice. Za nove agregate zahtev je bio da najveća cena bude 12 miliona €, dok bi motori stari godinu dana koštali
osam miliona € .
Na ovu vest, među prvima je reagovao sportski
direktor ekipe Mercedes-AMG – Toto Wollf. „To znači da iduće sezone Mercedes
nije glavni favorit“ – izjavio je mlađi austrijski „blizanac“, koji vodi tim „srebrnih
strela“.
Нема коментара:
Постави коментар