Trka u Monzi podigla je na noge prepune tribine navijača,
pre svega italijanskog kultnog tima Formule 1, koji jednom godišnje sa
neskrivenim simpatijama bodre ekipu Ferrari, gledaoce pored malih ekrana ali i
tim Mercedes-AMG, koji zbog „pritiska“ u pneumaticima zamalo da bude na ivici
pobede ili poraza. Nakon starta, drigoplasirani Kimi Raikkonen gubu poyiciju, najverovatnije
je pogrešno procenio „klackalicu“ kvačila i propustio je priliku da završi na
podijumu. Za to vreme, Lewis Hamilton je
startovao sa prve pozicije i na tom mestu ostao do kraja trke.
Sebastian Vettel
je bio “spasilac” italijanske ekipe i na podijumu, kao drugoplasirani rekao. “ovo
je najlepše drugo mesto do sada”. Nico Rosberg je pao na petu poziciju i sa “polovnim“ motorom, započeo svoju jurnjavu u cilju dostizanja čelne pozicije. Vozači
Williamsa Felipe Massa i Valteri Bottas bili su u svom elementu, na momente čak
i pretnja drugoplasiranom Vettelu.
 |
Rezultati trke za VN Italije |
 |
Intervju na podijumu: Vettel i režiser svetskog renomeoa Geroge Lucas |
 |
Jedinstvena Monza i navijaci: TOFOSI |
 |
Provera pritiska u pneuamticima: 18,5 PSI |
 |
Toto Wollf: "Reifen druck" |
Zbog
problema sa Pirellijevim pneumaticima na prethodnoj trci (u Belgiji), pred trku
u Monzi, italijanski dobavljač pneumatika u Formuli 1, je iz bezbedonosnih
razloga, dva puta davao korekcije ya preporučene pritiske u pneumaticima. Pred trku, delegati
FIA su na pojedinim bolidima izmerili prittisak, usledio je start i trka je
krenula. Lewisov inžinjer Peter Bonnington, par krugova pre kraja, daje
instrukcije svom vozaču da pritisne “gas do daske” (“da ne pita ništa” !!!) i
napravi veći vremenski razmak u odnosu na drugoplasiranog Sebastiana. Tada je razlika bila oko 22
sekunde. Hamilton je poslaušao “direktivu” iz boksa i u završnici ostvario
prednost od preko 25. Sekundi. Zašto? U tom trenutku za komandnim pultom sede
uobičajeno Toto Wollf i Niki Lauda ali i prvi čovek koncerna Daimler AG – Dr.
Dieter Zetsche. Kamere beleže trenutak, kada Toto izgovara „Reifen Druck“ –
pritisak u pneumaticima! Odmah je bilo jasno da nešto nije u redu. U međuvremenu
je stiglo saopštenje sportskih komesara – Lars Osterlind, Tim Mayer, Paolo
Longoni i Danny Sullivan (poznati uspešni vozač iz SAD) da je pritisak u
pneumaticima Hamiltona i Rosberga niži od zahtevanog od strane Pirellija. Kod
Lewisa bio je niži za 0,3 PSI a kod Rosberga čak 1,1 PSI. Za to, prema
nezvaničnim informacijama usledila bi kazna od dodavanje 25 sekundi na vreme
pobednika.
Nepuna tri časa nakon trke, stigla je potvrda da je
Hamilton pobednik u Monzi. Niki Lauda je objasnio da je ovo nova situacija
u Formuli 1, da fabrika guma nije do sada preporučivala pritisak u pneuamicima
(ta zavisi od timova, jer svako podešava aerodinamiku i donji postroj prema
svojm specifikacijama i zahtevima vozača) i što je najvažnije, a to je ujendino
bio i argument tima Mercedes-AMG, procedura kada se meri pritisak ali i oprema
sa kojom se meri mora da se standardizuje.
I Ferrari je bio na proveri. Kod njih je pritisak bio iznad minimalnih vrednosti koje je propisao Pirelli.
Нема коментара:
Постави коментар