понедељак, 7. септембар 2015.

VN Italije: Lewis Hamilton zbog „pritiska“ zamalo da ostane bez pobede!

Trka u Monzi podigla je na noge prepune tribine navijača, pre svega italijanskog kultnog tima Formule 1, koji jednom godišnje sa neskrivenim simpatijama bodre ekipu Ferrari, gledaoce pored malih ekrana ali i tim Mercedes-AMG, koji zbog „pritiska“ u pneumaticima zamalo da bude na ivici pobede ili poraza. Nakon starta, drigoplasirani Kimi Raikkonen gubu poyiciju, najverovatnije je pogrešno procenio „klackalicu“ kvačila i propustio je priliku da završi na podijumu. Za to vreme, Lewis Hamilton je startovao sa prve pozicije i na tom mestu ostao do kraja trke.

Sebastian Vettel je bio “spasilac” italijanske ekipe i na podijumu, kao drugoplasirani rekao. “ovo je najlepše drugo mesto do sada”. Nico Rosberg je pao na petu poziciju i sa “polovnim“ motorom, započeo svoju jurnjavu u cilju dostizanja čelne pozicije. Vozači Williamsa Felipe Massa i Valteri Bottas bili su u svom elementu, na momente čak i pretnja drugoplasiranom Vettelu.

Rezultati trke za VN Italije

Intervju na podijumu: Vettel i režiser svetskog renomeoa Geroge Lucas

Jedinstvena Monza i navijaci: TOFOSI

Provera pritiska u pneuamticima: 18,5 PSI

Toto Wollf: "Reifen druck"
 
Zbog problema sa Pirellijevim pneumaticima na prethodnoj trci (u Belgiji), pred trku u Monzi, italijanski dobavljač pneumatika u Formuli 1, je iz bezbedonosnih razloga, dva puta davao korekcije ya preporučene pritiske u pneumaticima. Pred trku, delegati FIA su na pojedinim bolidima izmerili prittisak, usledio je start i trka je krenula. Lewisov inžinjer Peter Bonnington, par krugova pre kraja, daje instrukcije svom vozaču da pritisne “gas do daske” (“da ne pita ništa” !!!) i napravi veći vremenski razmak u odnosu na drugoplasiranog Sebastiana. Tada je razlika bila oko 22 sekunde. Hamilton je poslaušao “direktivu” iz boksa i u završnici ostvario prednost od preko 25. Sekundi. Zašto? U tom trenutku za komandnim pultom sede uobičajeno Toto Wollf i Niki Lauda ali i prvi čovek koncerna Daimler AG – Dr. Dieter Zetsche. Kamere beleže trenutak, kada Toto izgovara „Reifen Druck“ – pritisak u pneumaticima! Odmah je bilo jasno da nešto nije u redu. U međuvremenu je stiglo saopštenje sportskih komesara – Lars Osterlind, Tim Mayer, Paolo Longoni i Danny Sullivan (poznati uspešni vozač iz SAD) da je pritisak u pneumaticima Hamiltona i Rosberga niži od zahtevanog od strane Pirellija. Kod Lewisa bio je niži za 0,3 PSI a kod Rosberga čak 1,1 PSI. Za to, prema nezvaničnim informacijama usledila bi kazna od dodavanje 25 sekundi na vreme pobednika.
Nepuna tri časa nakon trke, stigla je potvrda da je Hamilton pobednik u Monzi. Niki Lauda je objasnio da je ovo nova situacija u Formuli 1, da fabrika guma nije do sada preporučivala pritisak u pneuamicima (ta zavisi od timova, jer svako podešava aerodinamiku i donji postroj prema svojm specifikacijama i zahtevima vozača) i što je najvažnije, a to je ujendino bio i argument tima Mercedes-AMG, procedura kada se meri pritisak ali i oprema sa kojom se meri mora da se standardizuje.

I Ferrari je bio na proveri. Kod njih je pritisak bio iznad minimalnih vrednosti koje je propisao Pirelli.

Нема коментара:

Постави коментар