уторак, 1. септембар 2015.

“Banana” pomogla Mercedesu

Naredna trka u Monzi je spektakl brzine i prilika da veliki broj navijača uživa u brzinama koje bolidi ostvaruju na najbržoj stazi kompletnog karavana Formule 1. Za timove to znači, mnogo posla oko aerodinamike i specifikacija “krila” za brzu stazu kakva je Monza. Pojedini timovi su trku pred italijanski “gran pri”, pripremili podlogu za što manji otpor vazduha uz adekvatan aerodinamički potisak.

"Banana" zadnje krilo: na donjoj fotografiji, za test, na gornjem krilu postavljeni su Gurney "zalisci"

Krilo sa difuzorom je na trci u Spa-Framcorchamsu potvrdilo svoju funkcionalnost
Na prethodnoj trci tim Mercedes-AMG je primenio “banana” zadnji spojler, koji se pokazao izuzetno delotovornim na stazi Spa-Francorchamps. U sektorima 1 i 2, gde je glavni prioritet brzina, “strele” su bile najbrže (ostvareno vreme od 47,786 s) pri čemu si postigle najveću brzinu od 336,8 km/h.
Zadnje krilo u delta formi nije Mercedesovo otkriće. Premijeru „banana“ krila, uradio je McLaren 2007. godine. Williams je kopirao istu ideju 2011. godine. Ivice krila odgovaraju propisima o visini od 95 cm a središnji deo, koji je bliži samom bolidu, smanjuje otpor vazduha. U kombinaciji sa difuzorom, aerodinamički paket dao je ohrabrujuće rezultate i sa nestrpljenjem se očekuje trka u Monzi.

Zanmljivo je da je novo krilo pored nadimka „banana“ dobilo i još jedan nadimak - kašika !

Нема коментара:

Постави коментар