Naredna
trka u Monzi je spektakl brzine i prilika da veliki broj navijača uživa u brzinama
koje bolidi ostvaruju na najbržoj stazi
kompletnog karavana Formule 1. Za timove to znači, mnogo posla oko aerodinamike
i specifikacija “krila” za brzu stazu kakva je Monza. Pojedini timovi su trku
pred italijanski “gran pri”, pripremili podlogu za što manji otpor vazduha uz
adekvatan aerodinamički potisak.
 |
"Banana" zadnje krilo: na donjoj fotografiji, za test, na gornjem krilu postavljeni su Gurney "zalisci" |
 |
Krilo sa difuzorom je na trci u Spa-Framcorchamsu potvrdilo svoju funkcionalnost |
Na prethodnoj
trci tim Mercedes-AMG je primenio “banana” zadnji spojler, koji se pokazao
izuzetno delotovornim na stazi Spa-Francorchamps. U sektorima 1 i 2, gde je
glavni prioritet brzina, “strele” su bile najbrže (ostvareno vreme od 47,786 s)
pri čemu si postigle najveću brzinu od 336,8 km/h.
Zadnje krilo
u delta formi nije Mercedesovo otkriće. Premijeru „banana“ krila, uradio je McLaren
2007. godine. Williams je kopirao istu ideju 2011. godine. Ivice krila odgovaraju
propisima o visini od 95 cm a središnji deo, koji je bliži samom bolidu, smanjuje
otpor vazduha. U kombinaciji sa difuzorom, aerodinamički paket dao je
ohrabrujuće rezultate i sa nestrpljenjem se očekuje trka u Monzi.
Zanmljivo je da je novo krilo pored nadimka „banana“
dobilo i još jedan nadimak - kašika !
Нема коментара:
Постави коментар