петак, 25. септембар 2015.

Uvod VN Japana

Nakon trke u Singapuru, šampionat Formule 1 postaje napetiji. Šef tima Red Bull, Christian Horner možda je najbolje opisao trenutno stanje u Formuli 1: “Ako ovako nastavi dalje, onda Sebastian ima dobre šanse, međutim ako Mercedes u Japanu ponovo uđe u staru formu, onda će to sve ostati u domenu snova”.

Staza u Suzuki ima kompletno drugačiju karakteristiku od Singapura. Umesto „ćoškova“, ovde imamo puno brzih krivina. U Pirellijevom „prtljažniku“, smeštene su super mekane i mekane „gume“. Temparature su prilično prijatnije, dok su za kvalifikacije koje se voze u subotu metereolozi najavali kišu. To mnoge podseća na prošlogodišnji haos, koji je prouzrokovao tajfun Phanfone! Svakako da je težak udes Jules Bianchija, ostavio pečat na trku u Suzuki.
Na stazi dužine 5807 m, od 1987. godine voze se trke Formule 1. Kombinacija „tečnih“ krivina, kao i uzanih i oštrih (takozvane „lakat“) krivina, sa dugačkim delovima gde se vozi punim gasom, predstavljaju pravi izazov ali i uživanje za većinu vozača. Staza u Suzuki je jedna od poslednjih u kalendaru koja predstavljaju staru školu trkačkih pista: širina staze, trava pored i relativno blizu postavljena ograda. Puna zahtevnih delova staze – prolaza, zahteva maksimalnu koncentraciju. Zahvaljujući povećanom aerodinamičkom pritisku u pojednim krivinama se vozi „punim gasom“.

Staza Suzuka
Zbog često menjanja pravca, automobil zahteva stabilnost, pre svega sa puno „gripa“ na prednjoj osovini. Podupravljanje dovodi u pitanje poverenje u automobil i napreže pneumatike preko potrebe. Krila se nestavljaju na najoštriji ugao, jer brzi delovi staze ne tolerišu preveliki otpor vazduha. Na slobodnim treninzima, vozači zajedno sa inženjerima, moraju da naprave pravi kompromis. Asfalt na stazi praktično nema neravnina, a ivičnjaci u krivinama su relativno niski. Jedina nepoznanica za sve timove, jeste propisani, prilično uvećani, pritisak u pneumaticima – za prednje 21,5 PSI (1,481 B) i zadnje 20,5 PSI (1,412 B).
VN Japana je po mnogim stvarima jedinstvena. Dok je Kina orijentisana ka zapadnoj kulturi u Japanu, tradicija zemlje „izlazećeg sunca“ i dalje fascinira učesnike Formule 1. Mnogobrojni ljubitelji, nose „lude“ kostime, devojke u „pink“ garderobi oduševljavaju vozače sa svojim poklonima. Navijači sede do kasno u noć i pozdravljaju svakog mehaničara koji ima neki alat!

Činjenice za VN Japana
Dužina jednog kruga
5807 m
Broj krugova
53
Broj krivina
18 (deset desnih; osam levih)
Deo sa “punim gasom”
70 %
Udaljenost do I. krivine
545 m
Najduži prolaz sa “punim” gasom
16 s
Tip pneumatika
mekane / super mekane
Verovatnoća izlaska SC vozila
60 %

Нема коментара:

Постави коментар