Nakon trke
u Singapuru, šampionat Formule 1 postaje napetiji. Šef tima Red Bull, Christian
Horner možda je najbolje opisao trenutno stanje u Formuli 1: “Ako ovako nastavi
dalje, onda Sebastian ima dobre šanse, međutim ako Mercedes u Japanu ponovo uđe
u staru formu, onda će to sve ostati u domenu snova”.
Staza u Suzuki ima kompletno drugačiju karakteristiku od
Singapura. Umesto „ćoškova“, ovde imamo puno brzih krivina. U Pirellijevom „prtljažniku“,
smeštene su super mekane i mekane „gume“. Temparature su prilično prijatnije,
dok su za kvalifikacije koje se voze u subotu metereolozi najavali kišu. To
mnoge podseća na prošlogodišnji haos, koji je prouzrokovao tajfun Phanfone!
Svakako da je težak udes Jules Bianchija, ostavio pečat na trku u Suzuki.
Na stazi dužine 5807 m, od 1987. godine voze se trke
Formule 1. Kombinacija „tečnih“ krivina, kao i uzanih i oštrih (takozvane „lakat“)
krivina, sa dugačkim delovima gde se vozi punim gasom, predstavljaju pravi
izazov ali i uživanje za većinu vozača. Staza u Suzuki je jedna od poslednjih u
kalendaru koja predstavljaju staru školu trkačkih pista: širina staze, trava
pored i relativno blizu postavljena ograda. Puna zahtevnih delova staze –
prolaza, zahteva maksimalnu koncentraciju. Zahvaljujući povećanom
aerodinamičkom pritisku u pojednim krivinama se vozi „punim gasom“. ![]() |
Staza Suzuka |
Zbog često menjanja pravca, automobil zahteva stabilnost,
pre svega sa puno „gripa“ na prednjoj osovini. Podupravljanje dovodi u pitanje
poverenje u automobil i napreže pneumatike preko potrebe. Krila se nestavljaju na
najoštriji ugao, jer brzi delovi staze ne tolerišu preveliki otpor vazduha. Na
slobodnim treninzima, vozači zajedno sa inženjerima, moraju da naprave pravi
kompromis. Asfalt na stazi praktično nema neravnina, a ivičnjaci u krivinama su
relativno niski. Jedina nepoznanica za sve timove, jeste propisani, prilično
uvećani, pritisak u pneumaticima – za prednje 21,5 PSI (1,481 B) i zadnje 20,5
PSI (1,412 B).
VN Japana je po mnogim stvarima jedinstvena. Dok je Kina
orijentisana ka zapadnoj kulturi u Japanu, tradicija zemlje „izlazećeg sunca“ i
dalje fascinira učesnike Formule 1. Mnogobrojni ljubitelji, nose „lude“ kostime,
devojke u „pink“ garderobi oduševljavaju vozače sa svojim poklonima. Navijači
sede do kasno u noć i pozdravljaju svakog mehaničara koji ima neki alat!
Činjenice za VN Japana
Dužina jednog kruga
|
5807 m
|
Broj krugova
|
53
|
Broj krivina
|
18 (deset desnih; osam levih)
|
Deo sa “punim gasom”
|
70 %
|
Udaljenost do I. krivine
|
545 m
|
Najduži prolaz sa “punim” gasom
|
16 s
|
Tip pneumatika
|
mekane / super mekane
|
Verovatnoća izlaska SC vozila
|
60 %
|
Нема коментара:
Постави коментар