среда, 2. септембар 2015.

Uvod: VN Italije

Pred nama je 11. Trka ovogodišnjeg šampionata Formule 1 koja se vozi, na verovatno za mnoge, hramu auto moto sporta, na čuvenoj stazi u Monzi, petnaestak kilometara severoistočno od Milana. Za mnogobrojne navijače, popularne “Tofosi” (fanove), to je jedinstvena prilika da iskažu ljubav prema najpoznatijem propetom konjiću, najstarijoj ekipi u karavanu Formule 1 ali isto tako Iislavnoj fabrici sportskih automobila, (najviše klase) Ferrari.

Monza, to je ekvivalent za brzinu, “speed”, “höchstgeschwindigkeit“, „vitesse“ ! Bukvalno, ni na jednoj drugoj stazi u kalendaru, jedini imperativ jeste BRZINA. Monza je jedinstvena i po najlepšim ženama, nejelegantnijim muškarcima, ali isto i poslednja trke u Evropi, pa se može reći i Ciao Evropa ! Rekord u brzini, drži kolumbijski vozač Juan pablo Montoza, koji je 2005. godine u bolidu McLaren postigao najveću brzinu od, neverovatnih 372,6 km/h. Prema ovogodišnjim simulacijama Mercedesa, ove godine može se očekivati najveća brzina od oko 365 km/h ! Zbog jedinstvenog sadržaja, timovi se uvek spremaju za trku u Monzi na poseban način. Aerodinamičari spremaju takozvani «Monza-paket», motori se konfigurišu da oslobađaju najveću snagu a ni kočioni sistem nije zapostvaljen. Zbog enormnih prosečnih brzina, kočnice moraju da budu modifikovane, kako bi izdržale « toruturu».
Na stazi se vozi 74 procenata sa gasom do daske ! Kočnice, po krugu trpe četiri snažna kočenja sa brzina od preko 300 km/h. Manevri obilaženja, mogući su i bez « spuštanja » zadnjeg spojlera, poznatijeg kao DRS sistem. Sve je u rukama, ali i nogama, vozača i njihovih sposbnosti ali i hladnokrvnosti. U Monzi, Pirelii je dopremio dve vrste pneumatika, srednje i mekane. Posle « blamaže » u Spa-Francorchampsu, italijanska fabrika ima posebnu odgovronost pred domaćom publikom. Pojedini timovi su "Monza-paket" testirali i na prethodnoj trci u Belgiji. Ekipe, koje pokreće Renaultov pogonski sklop, uradiće maksimalne aerodinamičke pripreme (čitajte – minimalistički otpor vazuha) kako bi defizit konsjkih snaga nadomestili boljim iskorišćavanjem vazduha. Što se tiče motora, Renault planira za oktobar (trka u Sočiju) modofikovani motor, dok su Ferrari i Mercedes u Monzu došli sa dograđenim motorima. I dlaje ostaje pod velom tajne, koliko su « tokena » iskoristili za unapređenja.  

Podijum u Monzi je najlepši od svih drugih
I na kraju, jedan od najlepših podijuma nalazi se upravo na stazi u Monzi. Njegov polukružni oblik, trebao bi da bude uzor ostalim stazama u karavanu Formule 1.

Činjenice za trku u Monzi
Dužina jednog kruga
5793m
Broj krugova
53
Broj krivina
11 (četiri levih, sedam desnih)
Dužina od starta do I. krivine
265 m
Deo sa “punim gasom”
74 %
Udaljenost do I. krivine
380 m
Najduži prolaz sa “punim” gasom
16,0 s

Нема коментара:

Постави коментар