Pred nama
je 11. Trka ovogodišnjeg šampionata Formule 1 koja se vozi, na verovatno za mnoge, hramu auto moto sporta, na čuvenoj stazi u Monzi, petnaestak kilometara severoistočno
od Milana. Za mnogobrojne navijače, popularne “Tofosi” (fanove), to je
jedinstvena prilika da iskažu ljubav prema najpoznatijem propetom konjiću,
najstarijoj ekipi u karavanu Formule 1 ali isto tako Iislavnoj fabrici
sportskih automobila, (najviše klase) Ferrari.
Činjenice za trku u Monzi
Monza, to je ekvivalent za brzinu, “speed”, “höchstgeschwindigkeit“, „vitesse“ ! Bukvalno, ni na jednoj drugoj stazi u
kalendaru, jedini imperativ jeste BRZINA. Monza je jedinstvena i po najlepšim
ženama, nejelegantnijim muškarcima, ali isto i poslednja trke u Evropi, pa se
može reći i Ciao Evropa ! Rekord u brzini, drži kolumbijski vozač Juan
pablo Montoza, koji je 2005. godine u bolidu McLaren postigao najveću brzinu od,
neverovatnih 372,6 km/h. Prema ovogodišnjim simulacijama Mercedesa, ove godine
može se očekivati najveća brzina od oko 365 km/h ! Zbog jedinstvenog sadržaja,
timovi se uvek spremaju za trku u Monzi na poseban način. Aerodinamičari
spremaju takozvani «Monza-paket», motori se konfigurišu da oslobađaju najveću
snagu a ni kočioni sistem nije zapostvaljen. Zbog enormnih prosečnih brzina,
kočnice moraju da budu modifikovane, kako bi izdržale « toruturu».
Na stazi se vozi 74 procenata sa gasom do daske !
Kočnice, po krugu trpe četiri snažna kočenja sa brzina od preko 300 km/h. Manevri
obilaženja, mogući su i bez « spuštanja » zadnjeg spojlera,
poznatijeg kao DRS sistem. Sve je u rukama, ali i nogama, vozača i njihovih
sposbnosti ali i hladnokrvnosti. U Monzi, Pirelii je dopremio dve vrste
pneumatika, srednje i mekane. Posle « blamaže » u Spa-Francorchampsu,
italijanska fabrika ima posebnu odgovronost pred domaćom publikom. Pojedini timovi
su "Monza-paket" testirali i na prethodnoj trci u Belgiji. Ekipe, koje pokreće
Renaultov pogonski sklop, uradiće maksimalne aerodinamičke pripreme (čitajte – minimalistički
otpor vazuha) kako bi defizit konsjkih snaga nadomestili boljim iskorišćavanjem
vazduha. Što se tiče motora, Renault planira za oktobar (trka u Sočiju)
modofikovani motor, dok su Ferrari i Mercedes u Monzu došli sa dograđenim
motorima. I dlaje ostaje pod velom tajne, koliko su « tokena » iskoristili
za unapređenja. ![]() |
Podijum u Monzi je najlepši od svih drugih |
I na kraju, jedan od najlepših podijuma nalazi se upravo
na stazi u Monzi. Njegov polukružni oblik, trebao bi da bude uzor ostalim
stazama u karavanu Formule 1.
Činjenice za trku u Monzi
Dužina jednog kruga
|
5793m
|
Broj krugova
|
53
|
Broj krivina
|
11 (četiri levih, sedam desnih)
|
Dužina od starta do I. krivine
|
265 m
|
Deo sa “punim
gasom”
|
74 %
|
Udaljenost do I.
krivine
|
380 m
|
Najduži prolaz sa “punim” gasom
|
16,0 s
|
Нема коментара:
Постави коментар