среда, 16. септембар 2015.

Uvod: VN Singapura

Nekoliko godina unazad noćna trka „gran pri“ Singapura, privlaci veliku pažnju ljubitelja Formule 1. Označena kao Monte Carlo Dalekog istoka, trka ulicama jednog od najdinamičnijih gradova Sveta, pruža pravi zadovoljstvo vozačima da voze a gledaocima ili navijačima, da uživaju u bogatom programu kompletnog trkačkog vikenda.

Singapur označava kraj evropske turneje trka i ulazak u poslednju trećinu ovogodišnje sezone. Od 2008. godine, kada je održana premijerna trka, svake godine „događaj“ – sija sve više ali i postaje glamuroznija. Za vozače i mašine, to je dva sata napornog i stresnog angažovanja, pri čemu se i jedna i druga strana dovode do krajnjih granica izdržljivosti. Poseban problem je vazduh. U ovom delu je izuzetno „prljav“. Klimatski, to znači da su vozači izloženi dvočasovnom tretmanu u sauni!
Gradska staza u Singapuru: 309,316 km stresa za vozače i automobile
Jedan krug gradske staze Marina Bay dugačak je 5073 metara. Skoro 70 procenata staze, čine javne ulice. "Stani-kreni" tempo, zahteva od timova izuzetno veliku pažnju sistemu kočenja. Nivo prijanjnja je mali, a ako se vremenske prilike pokvare i dođe do kiše, onda postaje izuzetno klizava. Za vozače je pravi izazov ostati na istoj. Sama asfaltna podloga je talasasta, što je još jedna negativna stvar kako za vozače tako i za inženjere da pravilno podese automobil. Ususnici za hlađenje kočnica su veći nego na ostalim trkama, to zahteva promenu aerodinamike u pojedninostima. Podešavanje krila je izuzetno ektremno, u cilju obezbeđivanja najvećeg aerodinamičkog potiska. Donji postroj se podešava na mekšu opciju, sa većim klirensom bolida. To je prevenstveno potreba zbog neravnomerne podloge ali i ivičnjaka koje vozači „seku“.
Dodatna poteškoća kod podešavanja automobila je i ta što trka startuje po danu (veće) a završava se po noći (manje temparature). Posebno su opterećeni zadnji pneumatici zbog puno krivina iz koje vozači izlaze sa paučicom za gas „do daske“. Procena je da će timovi imati dva ili tri odlaska u boks na zamenu „crnih valjaka“.

Sa velikim isčekivanjem se očekuje debi novog kvačila tima Mercedes-AMG, koji bi trebalo da smanji probleme (pregrevanja), naročito kod ponovljenog starta. Na kraju, vozilo sigunrosti (Safety car). Do sada u svim trkama u Singapuru, vozilo bezbednosti izlazilo je da „sredi“ najbrži cirkus nakon nekog incidenta. Predpostavka je da će i ovaj put, biti veliki procenat izlaska istog. Za gledaoce: uzbuđenje garantovano!

Jedna „pikanterija“. Zbog noćne trke i velikog broja turista sa drugih kontinenata, mnogi restorani su prilagodili svoj rad. Doručak služe u tru ujutru, po njihovom vremenu !

Činjenice za GP Sinagapura

Dužina jednog kruga
5073 m
Broj krugova
61
Broj krivina
23 (devet desnih; 14 levih)
Deo sa “punim gasom”
44 %
Udaljenost do I. krivine
200 m
Najduži prolaz sa “punim” gasom
832 m
Tip pneumatika
mekane / super mekane

 

Нема коментара:

Постави коментар