Nakon detaljne analize, kao rto su obećali da će pred VN
Italije objaviti rezultatte istrage o uzrocima pucanja pneumatika, Pirelli je to
uradio sa podeljenim mišljenjima učesnika ali i posmatrača.
![]() |
Vettel u Spa: ključni snimak o mogućem oštećenju zadnjeg desnog pneumatika (strelica!) |
Katastrofalno pucanje pneumatika na Vettelovom automobilu
bila je posledica „starosti“, istrošenosti ali i stranih „tela“ na pisti. Nakon
pucanja Rosbergovog pneumatika, Pirelli je na ostalim pneumatcima pronašao 63
oštećenja vidljiva mikroskopskim postupkom, u proseku 1,2 po pneumatiku dok je
u slučaju Vettela, samo 30 procenata „materijala“ bilo, na tada već istrošenim
pneumaticima. Da podsetim, iako je Pirelli tvrdio da tvrdi pneuamatici mogu da
izdrže do 40 krugova, sva četiri pneuamtika, na Ferrariju Sebastiana bila su u
upotrebi 28 krugova. Za konfiguraciju
staze u Spa-Francorchamps to je bilo previše.
U svoju
odbranu, Pirelli je naveo da su od početka sezone, 13748 pneumatika proverili,
međutim na „opasnim“ stazama za „crne valjke“, kao što su Sepang, Silverstone, Barcelona nisu otkriveni
nikakvi problemi.
Iz bezbednosnih razloga Pirelli je timovima
preporučio da smanje nagib točkova za pola stepana (napred do sada 3,50,
po novom do 3,00; pozadi sa 2,50 na 2,00).
Takođe, italijanski proizvođač pneumatika za Formulu 1, dao je preporuku za
pritisak u pneumaticima - napred 1,58 a pozadi 1,51 bara.
Нема коментара:
Постави коментар