петак, 4. септембар 2015.

Pirelli objasnio uzroke pucanja pneumatika u Belgiji

Nakon detaljne analize, kao rto su obećali da će pred VN Italije objaviti rezultatte istrage o uzrocima pucanja pneumatika, Pirelli je to uradio sa podeljenim mišljenjima učesnika ali i posmatrača.


Vettel u Spa: ključni snimak o mogućem oštećenju zadnjeg desnog pneumatika (strelica!)


Katastrofalno pucanje pneumatika na Vettelovom automobilu bila je posledica „starosti“, istrošenosti ali i stranih „tela“ na pisti. Nakon pucanja Rosbergovog pneumatika, Pirelli je na ostalim pneumatcima pronašao 63 oštećenja vidljiva mikroskopskim postupkom, u proseku 1,2 po pneumatiku dok je u slučaju Vettela, samo 30 procenata „materijala“ bilo, na tada već istrošenim pneumaticima. Da podsetim, iako je Pirelli tvrdio da tvrdi pneuamatici mogu da izdrže do 40 krugova, sva četiri pneuamtika, na Ferrariju Sebastiana bila su u upotrebi 28 krugova. Za konfiguraciju staze u Spa-Francorchamps to  je bilo previše.
U svoju odbranu, Pirelli je naveo da su od početka sezone, 13748 pneumatika proverili, međutim na „opasnim“ stazama za „crne valjke“, kao što su Sepang, Silverstone, Barcelona nisu otkriveni nikakvi problemi.

Iz bezbednosnih razloga Pirelli je timovima preporučio da smanje nagib točkova za pola stepana (napred do sada 3,50, po novom do 3,00; pozadi sa 2,50 na 2,00). Takođe, italijanski proizvođač pneumatika za Formulu 1, dao je preporuku za pritisak u pneumaticima - napred 1,58 a pozadi 1,51 bara.

Нема коментара:

Постави коментар