Posle pete trke ovogodišnjeg šampionata Formule 1, koja je vožena na
stazi Catalunya pored Barcelone, duplu pobedu zabeležio je tim Mercedes AMG, sa
Nicom Rosbergom na prvoj poziciji i Lewis Hamiltonom kao drugoplasiranom. Treći
je bio Sebastian Vetel, u automobilu
Ferrari SF15-T.
![]() |
Lewis Hamilton je prvi čestitao pobedniku Nicu Rosbergu |
Na startu, Hamilton je zbog proklizavanja pogonskih točkova izgubio
svoju drugu poziciju od strane agresivnog Sebastian Vettela. Nico je startovao
sa kvačilom iz 2014. godine, iako su inženjeri ekipe predstavili noviju
poboljšanu verziju istog.
Lewis je odmah pokušao da kontrira Vettelu, međutim vožnja u zavetrini
iza Ferrarija, bila je nemoguća misija za aktuelnog svetskog prvaka, zbog „prljavog
vazduha" i veće potrošnje pneumatika. Putem radio-veze, tražio je savet od svog
inženjera koji mu je nedugo posle toga i odgovorio. Nastupio je plan „B“ , što
je značilo da će Lewis imati tri zaustavljanja u boksu.
Ferrari je najavljivao velika tehnička unapređnjenja, međutim u subotu,
Kimi Raikkoen je odlučio da nastupa sa starom specifikacijom aero paketa a
Vettel sa novim. Ni to nije bilo dovoljno. Ferrari je bio bez ikakvih šansi u
poređenju sa Mercedesom. Prema prvim proračunima, jedna od krivaca su
pneumatici, koji nisu pružali adekvatne performanse, drugim rečima nisu imali
dovoljnu brzinu. Zatim se spominje nedostatak mehaničkog „gripa“, odnosno
mehaničkog ležanja na drumu. Pojedini eksperti su objavili jednu teoriju, da se
tim iz Maranella služio jednim dodatnim rezervoarom goriva, skrivenim negde u
šasiji, koji je bio montiran ispred pumpe visokog pritiska, obezbeđivao dodatnu
snagu Ferrarijevom V6 turbo motoru. Pominje se vremenska prednost od 03. sekunde
po krugu!
![]() |
Podijum VN Španije 2015. |
Incident u trećem krugu između oba vozača tima Lotus – Pastor Maldonada
i Romain Grosjeana ostaće upamćen po polomljenom zadnjem desnom vertikalnom
stubu spojlera na bolidu Venecuelnaca. Na reagovanje šefa trke Charlie Whiting
da bi trebalo odstraniti iskrivljeni deo zadnjeg krila, mehaničari su to
uradili prilkom sledećeg odlaska Maldonada u boks. Lokalna zvezda Fernando
Alonso odustao e zbog kvara na kočnicama. Razlog je više nego banalan. Prilikom
skidanja folije sa vizira, ona je uletela u usisnik vazduha za hlašenje od
kočnica i sperčila hlađenje!
Spas Üpanije spasao je Carlos Sainz jr. zauzimanjem devetog mesta. To je bilo najviše od timova pokretanih sa Reanultovim motorima. Prema rečima savetnika tima Red Bulla, Dr Helmut Marka, oni su startovali trku sa oko 80-90 KS slabijim motorima u odnosu na komkurenciju.
![]() |
Pastor Maldonado sa ostećenim zadnjim krilom |
Vozač
|
Ekipa
|
Vreme / zaostatak
|
1. Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:41.12,555 Std.
|
2. Lewis Hamilton
|
Mercedes
|
+ 0:17.551 Min.
|
3. Sebastian Vettel
|
Ferrari
|
+ 0:45.342
|
4. Valtteri Bottas
|
Williams
|
+ 0:59.217
|
5. Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
+ 1:00.002
|
6. Felipe Massa
|
Williams
|
+ 1:21.314
|
7. Daniel Ricciardo
|
Red Bull
|
+ 1 Runde
|
8. Romain Grosjean
|
Lotus
|
+ 1 Runde
|
9. Carlos Sainz
|
Toro Rosso
|
+ 1 Runde
|
10. Daniil Kvyat
|
Red Bull
|
+1 Runde
|
11. Max Verstappen
|
Toro Rosso
|
+ 1 Runde
|
12. Felipe Nasr
|
Sauber
|
+ 1 Runde
|
13. Sergio Perez
|
Force India
|
+ 1 Runde
|
14. Marcus Ericsson
|
Sauber
|
+ 1 Runde
|
15. Nico Hülkenberg
|
Force India
|
+ 1 Runde
|
16. Jenson Button
|
McLaren-Honda
|
+ 1 Runde
|
17. Will Stevens
|
Manor F1
|
+ 3 Runden
|
18. Roberto Merhi
|
Manor F1
|
+ 4 Runden
|
19. Pastor Maldonado
|
Lotus
|
Ausfall
|
20. Fernando Alonso
|
McLaren-Honda
|
Ausfall
|
Нема коментара:
Постави коментар