среда, 13. мај 2015.

VN Španije: Ništa novo

Posle pete trke ovogodišnjeg šampionata Formule 1, koja je vožena na stazi Catalunya pored Barcelone, duplu pobedu zabeležio je tim Mercedes AMG, sa Nicom Rosbergom na prvoj poziciji i Lewis Hamiltonom kao drugoplasiranom. Treći je bio Sebastian Vetel, u automobilu  Ferrari SF15-T.

Lewis Hamilton je prvi čestitao pobedniku Nicu Rosbergu
Na startu, Hamilton je zbog proklizavanja pogonskih točkova izgubio svoju drugu poziciju od strane agresivnog Sebastian Vettela. Nico je startovao sa kvačilom iz 2014. godine, iako su inženjeri ekipe predstavili noviju poboljšanu verziju istog.

Lewis je odmah pokušao da kontrira Vettelu, međutim vožnja u zavetrini iza Ferrarija, bila je nemoguća misija za aktuelnog svetskog prvaka, zbog „prljavog vazduha" i veće potrošnje pneumatika. Putem radio-veze, tražio je savet od svog inženjera koji mu je nedugo posle toga i odgovorio. Nastupio je plan „B“ , što je značilo da će Lewis imati tri zaustavljanja u boksu.

Ferrari je najavljivao velika tehnička unapređnjenja, međutim u subotu, Kimi Raikkoen je odlučio da nastupa sa starom specifikacijom aero paketa a Vettel sa novim. Ni to nije bilo dovoljno. Ferrari je bio bez ikakvih šansi u poređenju sa Mercedesom. Prema prvim proračunima, jedna od krivaca su pneumatici, koji nisu pružali adekvatne performanse, drugim rečima nisu imali dovoljnu brzinu. Zatim se spominje nedostatak mehaničkog „gripa“, odnosno mehaničkog ležanja na drumu. Pojedini eksperti su objavili jednu teoriju, da se tim iz Maranella služio jednim dodatnim rezervoarom goriva, skrivenim negde u šasiji, koji je bio montiran ispred pumpe visokog pritiska, obezbeđivao dodatnu snagu Ferrarijevom V6 turbo motoru. Pominje se vremenska prednost od 03. sekunde po krugu!

Podijum VN Španije 2015.
Incident u trećem krugu između oba vozača tima Lotus – Pastor Maldonada i Romain Grosjeana ostaće upamćen po polomljenom zadnjem desnom vertikalnom stubu spojlera na bolidu Venecuelnaca. Na reagovanje šefa trke Charlie Whiting da bi trebalo odstraniti iskrivljeni deo zadnjeg krila, mehaničari su to uradili prilkom sledećeg odlaska Maldonada u boks. Lokalna zvezda Fernando Alonso odustao e zbog kvara na kočnicama. Razlog je više nego banalan. Prilikom skidanja folije sa vizira, ona je uletela u usisnik vazduha za hlašenje od kočnica i sperčila hlađenje!
Spas Üpanije spasao je Carlos Sainz jr. zauzimanjem devetog mesta. To je bilo najviše od timova pokretanih sa Reanultovim motorima. Prema rečima savetnika tima Red Bulla, Dr Helmut Marka, oni su startovali trku sa oko 80-90 KS slabijim motorima u odnosu na komkurenciju.

Pastor Maldonado sa ostećenim zadnjim krilom

Vozač
Ekipa
Vreme / zaostatak
1. Nico Rosberg
Mercedes
1:41.12,555 Std.
2. Lewis Hamilton
Mercedes
+ 0:17.551 Min.
3. Sebastian Vettel
Ferrari
+ 0:45.342
4. Valtteri Bottas
Williams
+ 0:59.217
5. Kimi Räikkönen
Ferrari
+ 1:00.002
6. Felipe Massa
Williams
+ 1:21.314
7. Daniel Ricciardo
Red Bull
+ 1 Runde
8. Romain Grosjean
Lotus
+ 1 Runde
9. Carlos Sainz
Toro Rosso
+ 1 Runde
10. Daniil Kvyat
Red Bull
+1 Runde
11. Max Verstappen
Toro Rosso
+ 1 Runde
12. Felipe Nasr
Sauber
+ 1 Runde
13. Sergio Perez
Force India
+ 1 Runde
14. Marcus Ericsson
Sauber
+ 1 Runde
15. Nico Hülkenberg
Force India
+ 1 Runde
16. Jenson Button
McLaren-Honda
+ 1 Runde
17. Will Stevens
Manor F1
+ 3 Runden
18. Roberto Merhi
Manor F1
+ 4 Runden
19. Pastor Maldonado
Lotus
Ausfall
20. Fernando Alonso
McLaren-Honda
Ausfall

 
 

Нема коментара:

Постави коментар