Od poslednje trke prošlo je
punih tri nedelje. Za inženjere i tehničare to znači puno slobodnog vremena ali
istovremeno i puno posla na razvoju novih komponenti i delova za automobile.
Prrma postojećim informacijama prema timovima očekuju se sledeća poboljšanja i
modifikacije:
Mercedes
Mercedes je uvek velika
nepoznanica kod daljeg razvoja automobila. Po pitanju aerodinamike, neočekuju
se velika unapređenja. Novo prednje/zadnje krilo debitovalo je na trkama u Kini
i Bahreinu. Zbog toga se očekuju modifikacije ispod „haube“. Na motoru neće
biti nikakvih promena. Prema planu, tek za VN Kanade Mercedes planira uvođenje
novog agregata za ovu sezonu.
Ferrari
Kod Ferrarija su sve veće
glasine da i oni rade na novom, kraćem nosu. Testovi u vazdušnom tunelu su
obavljeni, ali neće biti predstavljen na trci u Barceloni. Prema nekim „glasinama“
Italijani planiraju debi novog poda kao i promene na difuzoru. Očekuju se ipak
još neke „novotarije“.
Red Bull
Najveći napredak očekuje tim Red
Bull. Nije potvrđeno da li je novi, kraći nos „preživeo „crash“ - test FIA. Po
prvi put je viđen na VN Australije i očekuje se da će na trci u Španiji
debitovati kraći nos. Sa novim nosem u paketu, dolaze i nove „pregrade“. Novi
paket aerodinamike, prema proračunima ekipe, treba da donese najmanje pola
sekunde vremenske prednosti.
Williams
Glavni inženjer Williamsa, Rob
Smedley najavio je veliki paket promena za Barcelonu. Šta to podrazmeva još
nije precizirano. Pre svega, Williams priprema poklopac motora koji bi bio
nešto skrojen niže, što bi prema mediteranskim temparaturama (nešto većim) u
Barceloni bila prava provera, da li hlađenje funkcioniše kako treba.
Lotus
Lotus priprema novi prednji
deo. Do sada su radili na dva različita modela, koja su u sklopu propisa i ne
bi trebalo da predstavljaju problem da li će preći FIA test sigurnosnog udara.
Uz to očekuju se i nove pregrade i uvodnici kao i modifikacije na „krilcima“.
Toro Rosso
I kod sestrinske ekipe Red
Bulla, očekivala se premijera novog nosa. Najverovatnije je da će ipak
promocuju ostaviti za narednu trku. Najveći napredak, tim očekuje kroz poboljšanje
performansi koje najavljuje proizvođača pogonskog agregata Renault.
McLaren
I kod McLarena sve oči su
uprete u motorni sektor. Honda očekuje napredak po pitanju performansi motora,
bez učešća „tokena“ – bonova, zbog unapređenja pogonskog sklopa. Tu se
podrazumeva unapređenje motornog softvera, pouzdanosti kao i protoka goriva. Po
pitanju unapređenja kod šasije tu je veo tajni. Neočekuju se velika poboljšanja
ali je sigurno da će McLaren u Barceloni predstaviti novu boju svojih bolida. U
pitanju je grafitno crna, kako su je okruženju Formule 1 prozvali kamuflažna
boja.
Sauber
Kod ograničenih materijalnih
sredstava kojima Sauber raspolaže, ne mogu se očekivati velike promene. Očekuje
se novi prednji spojler, koji je bio na testu u Bahreinu. Tu su i novi uvodnici
kao i pregrade.
Force India
Tim Force India planira velika
inapređenja tek za VN Austrije. Do tada će biti samo manji delovi menjani i unapređivani.
U Barceloni je predviđeno uvođenje, novog, mehničko-hidrauličnog zadnjeg ogibljenja.
Ono neće doneti prednost kada su pitanju vremena po krugu, već će pomoći
mehaničarima kod promana na „setup-u“, prvenstveno na treninzima, jer će
uveliko skratiti vremena kod podešavanja.
Manor-Marussia
Kod tima Manor-Marussia
najveći problem je kako opstati u karavanu Formule 1 sa ograničenim
materijalnim sredstvima. Najveći zadatak tima je obezbediti rezervne delove za
automobile. Kao i kod prve četiri trke, ne očekuju se tehnička unapređenja
tima.
Нема коментара:
Постави коментар