субота, 9. мај 2015.

Tehnička unapređenja pred VN Španije

Od poslednje trke prošlo je punih tri nedelje. Za inženjere i tehničare to znači puno slobodnog vremena ali istovremeno i puno posla na razvoju novih komponenti i delova za automobile. Prrma postojećim informacijama prema timovima očekuju se sledeća poboljšanja i modifikacije:

Mercedes
Mercedes je uvek velika nepoznanica kod daljeg razvoja automobila. Po pitanju aerodinamike, neočekuju se velika unapređenja. Novo prednje/zadnje krilo debitovalo je na trkama u Kini i Bahreinu. Zbog toga se očekuju modifikacije ispod „haube“. Na motoru neće biti nikakvih promena. Prema planu, tek za VN Kanade Mercedes planira uvođenje novog agregata za ovu sezonu.

Ferrari
Kod Ferrarija su sve veće glasine da i oni rade na novom, kraćem nosu. Testovi u vazdušnom tunelu su obavljeni, ali neće biti predstavljen na trci u Barceloni. Prema nekim „glasinama“ Italijani planiraju debi novog poda kao i promene na difuzoru. Očekuju se ipak još neke „novotarije“.

Red Bull
Najveći napredak očekuje tim Red Bull. Nije potvrđeno da li je novi, kraći nos „preživeo „crash“ - test FIA. Po prvi put je viđen na VN Australije i očekuje se da će na trci u Španiji debitovati kraći nos. Sa novim nosem u paketu, dolaze i nove „pregrade“. Novi paket aerodinamike, prema proračunima ekipe, treba da donese najmanje pola sekunde vremenske prednosti.

Williams
Glavni inženjer Williamsa, Rob Smedley najavio je veliki paket promena za Barcelonu. Šta to podrazmeva još nije precizirano. Pre svega, Williams priprema poklopac motora koji bi bio nešto skrojen niže, što bi prema mediteranskim temparaturama (nešto većim) u Barceloni bila prava provera, da li hlađenje funkcioniše kako treba.

Lotus
Lotus priprema novi prednji deo. Do sada su radili na dva različita modela, koja su u sklopu propisa i ne bi trebalo da predstavljaju problem da li će preći FIA test sigurnosnog udara. Uz to očekuju se i nove pregrade i uvodnici kao i modifikacije na „krilcima“.

Toro Rosso
I kod sestrinske ekipe Red Bulla, očekivala se premijera novog nosa. Najverovatnije je da će ipak promocuju ostaviti za narednu trku. Najveći napredak, tim očekuje kroz poboljšanje performansi koje najavljuje proizvođača pogonskog agregata Renault.

McLaren
I kod McLarena sve oči su uprete u motorni sektor. Honda očekuje napredak po pitanju performansi motora, bez učešća „tokena“ – bonova, zbog unapređenja pogonskog sklopa. Tu se podrazumeva unapređenje motornog softvera, pouzdanosti kao i protoka goriva. Po pitanju unapređenja kod šasije tu je veo tajni. Neočekuju se velika poboljšanja ali je sigurno da će McLaren u Barceloni predstaviti novu boju svojih bolida. U pitanju je grafitno crna, kako su je okruženju Formule 1 prozvali kamuflažna boja.

Sauber
Kod ograničenih materijalnih sredstava kojima Sauber raspolaže, ne mogu se očekivati velike promene. Očekuje se novi prednji spojler, koji je bio na testu u Bahreinu. Tu su i novi uvodnici kao i pregrade.

Force India
Tim Force India planira velika inapređenja tek za VN Austrije. Do tada će biti samo manji delovi menjani i unapređivani. U Barceloni je predviđeno uvođenje, novog, mehničko-hidrauličnog zadnjeg ogibljenja. Ono neće doneti prednost kada su pitanju vremena po krugu, već će pomoći mehaničarima kod promana na „setup-u“, prvenstveno na treninzima, jer će uveliko skratiti vremena kod podešavanja.

Manor-Marussia
Kod tima Manor-Marussia najveći problem je kako opstati u karavanu Formule 1 sa ograničenim materijalnim sredstvima. Najveći zadatak tima je obezbediti rezervne delove za automobile. Kao i kod prve četiri trke, ne očekuju se tehnička unapređenja tima.

Нема коментара:

Постави коментар