Trka Formule 1 za VN Monaca po mnogo čemu je
posebna. Vozači, velika većina, smatraju to pravim izazovom, gde dolazi do
izražaja svo njihovo umeće za upravljačem kao i hladna glava, fizička kao i
mentalna snaga. Znaju da najmanja greška se izuzetno skupo plaća. Svima je
želja da bar jednom u životu pobede na trci ulicama Monte Carla. Nazvanično,
pobeda na trci u Kneževini ima status kao nezvaničnog svetskog prvenstva. Još
ako na kraju osvoji titulu šampiona Sveta u Formuli 1, to je stvarno vrh u
karijeri svakog vozača.
 |
Na stazi nalazi se 21km ograde |
 |
Preko 20000 kvadratnih metara sigurnosne žice |
 |
Vatrogasci sa kacigom iz serijala "Zvezdane staze" |
Sa druge strane, logistički i tehnički pravi je
izazav da jednu gradsku, uličnu atmosferu dovedete do visokih trkačkih
standarda. Staza u Monacu nema sigurnosnih zona, nema prostora između ivice
asfalta i zone izletanja pa je stoga za vozače jedna vrsta noćne more. Nema greške
ako želite pobedu. Prve pripreme za trku počinju početkom marta. To su sitne
popravke, reparacija ili zamena asfalnog sloja. Desetak dana pred trku, netreba
zaboraviti da dve nedelje pred VN Monte Carla vozi se isto takva trka ali
istorijskih automobila – veterana. Za samo deset dana, nekoliko stotina radnika
uz pomoć alata, dizalica i kranova montiraju 21km ograde, koja ide i do 1,20m u visinu
(trostruka), zatim 20000 m2 zaštitne žice. Na samoj stazi, 622
redara brine o bezbednosti gledalaca kao i vozača. Vatrogasna služba, predstavljena
je sa pet vatrogasnih automobila i 120 vatrogasaca! Pored staze, nalazi se čak
743 aparata za gašenje, na svakih 15 m po jedan. Nije ni čudo, da su redari
koji rade na trci u Monacu, već dugi niz
godina u samom vrhu po svojoj efikasnosti.
Нема коментара:
Постави коментар