Formula 1 se
iz Španije preselila na Azurnu obalu. Rulet na točkovima, u gradu kocke, je
jedna od najprestižnijih trka Formule 1 u čitavom kalendaru. U automobilskom
sportu, tri trke su obeležije automobilizma, 24h Le Mana, 500 milja Indijanapolisa
i svakako, glamurozna trka ulicama Monte Carla.
Za trku u Monte Carlu, koja obiluje krivinama, najvažnije je obezbediti najveći mogući aerodinamički potisak na automobil. Najveće brzine su izuzetno male u poređenju sa drugim stazama. Inženjeri podešavaju stabilizatore u najstrmiji poziciju, kako bi obezbedili najbolje prijanjanje bolida a sa time i prenos snage – trajektoriju. Na kočenju, automobili pokazuju tendecionalno podupravljanje, što znači da će inženjeri pokušati da obezbede što više potiska na prednjoj osovini. Klirens automobila je višlji u odnosu na druge staze, a veći hod amortizera, izuskuje nešto mekše ogibljenje. Tako podešen donji postroj, pomaže vozačima da lakše (bez oštećenja poda automobila) pređu preko neravnina na stazi ali istovremeno pruža i dobar prenos snage naročito u sporim krivinama. Po pitanju „gripa“ – hvatanja pneumatika za asfaltnu podlogu, Pirelli je za trku u Kneževini, obezbedio dve mešavine pneumatika. Mekane u super mekane, koje će po prvi put ove sezone debitovati na jednoj trci Formule 1. Super mekana mešavina Pirellijevih pneumatika preko zime je unapređena pase očekuje više „akcije“ na stazi.
![]() |
Grafika staze u Monte Carlu |
![]() |
"Kao da vozis helikopter u sobi" -Nelson Piquet |
![]() |
Trka u Monacu traje dve nedelje: nedlju dana traju zabave a druga je trka!!! |
Trostruki
svetski prvak, brazilski vozač Nelson Piquet jednom prilikom je izjavio za trku
u Monaku: „To vam je kao da vozite helikopter u sobi“. U pravoj gradskoj
atmosferi, na stazi dužine 3340 m sa ukupno 19 krivina, preticanje je skoro
nemoguće. Zbog toga je prava umetnost napraviti najbolje vreme na
kavalifikacijama i tako startovati sa prve pozicije i na neki način imati
pobedu u džepu. Osim ako vozač ne pogreši ili tehnika otkaže. Trka u Monacu se
vozi još od osnivanja šampionata Formule 1 – 1950. godine. Najviše pobeda
zabeležio je Ayrton Senna – čak šest. Od aktuelnih vozača Nico Rozberg (po svom
izboru, stanovnik male Kneževine) ima dve uzastopne pobede (2013. i 2014.).
„Set up“ automobila. Za trku u Monte Carlu, koja obiluje krivinama, najvažnije je obezbediti najveći mogući aerodinamički potisak na automobil. Najveće brzine su izuzetno male u poređenju sa drugim stazama. Inženjeri podešavaju stabilizatore u najstrmiji poziciju, kako bi obezbedili najbolje prijanjanje bolida a sa time i prenos snage – trajektoriju. Na kočenju, automobili pokazuju tendecionalno podupravljanje, što znači da će inženjeri pokušati da obezbede što više potiska na prednjoj osovini. Klirens automobila je višlji u odnosu na druge staze, a veći hod amortizera, izuskuje nešto mekše ogibljenje. Tako podešen donji postroj, pomaže vozačima da lakše (bez oštećenja poda automobila) pređu preko neravnina na stazi ali istovremeno pruža i dobar prenos snage naročito u sporim krivinama. Po pitanju „gripa“ – hvatanja pneumatika za asfaltnu podlogu, Pirelli je za trku u Kneževini, obezbedio dve mešavine pneumatika. Mekane u super mekane, koje će po prvi put ove sezone debitovati na jednoj trci Formule 1. Super mekana mešavina Pirellijevih pneumatika preko zime je unapređena pase očekuje više „akcije“ na stazi.
Jendno je sigurno. Svi timovi će podeisti svoje
automobile po specifikaciji koju su inženjeri u okruđenju „najbržeg cirkusa“
prozvali „Monaco-paket“. Za trku u Monte Carlu, Daniel Ricciardo je rekao: „Kao
da vozite bicikl po sobi“!
Najosnovnije činjenice za stazu u Monte Carlu:
Dužina kruga
|
3340m
|
Broj krugova
|
78
|
Dužina trke
|
260,52 km
|
Dužina od starta do prve krivine
|
210 m
|
Broj krivina
|
19 (12 desnih, 7 levih)
|
Deo staze sa punim gasom
|
53%
|
Verovatnoća izlaznosti sigurnosnog vozila
|
82 %
|
Нема коментара:
Постави коментар