уторак, 19. мај 2015.

Formula 1 se iz Španije preselila na Azurnu obalu. Rulet na točkovima, u gradu kocke, je jedna od najprestižnijih trka Formule 1 u čitavom kalendaru. U automobilskom sportu, tri trke su obeležije automobilizma, 24h Le Mana, 500 milja Indijanapolisa i svakako, glamurozna trka ulicama Monte Carla.
Grafika staze u Monte Carlu

"Kao da vozis helikopter u sobi" -Nelson Piquet

Trka u Monacu traje dve nedelje: nedlju dana traju zabave a druga je trka!!!

Trostruki svetski prvak, brazilski vozač Nelson Piquet jednom prilikom je izjavio za trku u Monaku: „To vam je kao da vozite helikopter u sobi“. U pravoj gradskoj atmosferi, na stazi dužine 3340 m sa ukupno 19 krivina, preticanje je skoro nemoguće. Zbog toga je prava umetnost napraviti najbolje vreme na kavalifikacijama i tako startovati sa prve pozicije i na neki način imati pobedu u džepu. Osim ako vozač ne pogreši ili tehnika otkaže. Trka u Monacu se vozi još od osnivanja šampionata Formule 1 – 1950. godine. Najviše pobeda zabeležio je Ayrton Senna – čak šest. Od aktuelnih vozača Nico Rozberg (po svom izboru, stanovnik male Kneževine) ima dve uzastopne pobede (2013. i 2014.).
„Set up“ automobila.
Za trku u Monte Carlu, koja obiluje krivinama, najvažnije je obezbediti najveći mogući aerodinamički potisak na automobil. Najveće brzine su izuzetno male u poređenju sa drugim stazama. Inženjeri podešavaju stabilizatore u najstrmiji poziciju, kako bi obezbedili najbolje prijanjanje bolida a sa time i prenos snage – trajektoriju. Na kočenju, automobili pokazuju tendecionalno podupravljanje, što znači da će inženjeri pokušati da obezbede što više potiska na prednjoj osovini. Klirens automobila je višlji u odnosu na druge staze, a veći hod amortizera, izuskuje nešto mekše ogibljenje. Tako podešen donji postroj, pomaže vozačima da lakše (bez oštećenja poda automobila) pređu preko neravnina na stazi ali istovremeno pruža i dobar prenos snage naročito u sporim krivinama. Po pitanju „gripa“ – hvatanja pneumatika za asfaltnu podlogu, Pirelli je za trku u Kneževini, obezbedio dve mešavine pneumatika. Mekane u super mekane, koje će po prvi put ove sezone debitovati na jednoj trci Formule 1. Super mekana mešavina Pirellijevih pneumatika preko zime je unapređena pase očekuje više „akcije“ na stazi.

Jendno je sigurno. Svi timovi će podeisti svoje automobile po specifikaciji koju su inženjeri u okruđenju „najbržeg cirkusa“ prozvali „Monaco-paket“. Za trku u Monte Carlu, Daniel Ricciardo je rekao: „Kao da vozite bicikl po sobi“!
Najosnovnije činjenice za stazu u Monte Carlu:

Dužina kruga
3340m
Broj krugova
78
Dužina trke
260,52 km
Dužina od starta do prve krivine
210 m
Broj krivina
19 (12 desnih, 7 levih)
Deo staze sa punim gasom
53%
Verovatnoća izlaznosti sigurnosnog vozila
82 %

Нема коментара:

Постави коментар