среда, 6. мај 2015.

Uvod: Velika nagrada Španije

Peta ovogodišnja trka u šampionatu Formule 1 vozi se predstojećeg vikenda na stazi Circuit de Catalunya, pored Barcelone, u Španiji. To je prva evropska trka i za većinu timova najvažnija za ostatak šampionata. U okruženju Formule 1, važi jedno nepisano pravilo a to je – sezona Formule počinje tek sa prvom trkom u Evropi!

Po prvi put u „padoku“ timova biće instalirane njihove male palate, na dva, tri sprata za brojne goste, sponzore, i ostale posetioce kojih ima mnogo. Neki od vozača, kao na primer Jenson Button ili Nico Rosberg će doći sa svojim motornim kućama.  Pored staze u Monzi, staza u predgrađu Barcelone, je jedna od najomiljenijih među „fanovima“.

Trka u Španiji može da pruži dva odgovora na pitanje, kakav će biti ostatak sezone? Da li će to biti nastavak dominacije Mercedesa ili, da li Ferrari može da izazaove „srebrnu strelu“? Nakon senzacionalne pobede Vettela u Maleziji, „propeti konjić“ je pokazao da su „strele“ pobedive.

Katalonska staza sa svojim brzim krivinama brzo dovodi pneumatike do svojih gornjih granica. Sa temparaturama od oko 250 C, situacije se dodatno otežava. To pre svega znači, za ekipu Mercedesa posebnu igru živaca, da li su uspeli da izađu na kraj sa svojim problemom veće potrošnje pneumatika. Kratko podsećanje. Pre dve godine Rosberg i Hamilton su startovali iz prvog reda ali su trku završili tek na šestom odnosno dvanaestom mestu. Uzrok – pneumatici.

Za inženjere i vozače staza ne predstavlja nikakvu nepoznanicu. Brojni testovi proteklih godina, bili su dovoljni da nauče sve detalje sa iste.

Na stazi su nalaze dve zone DRS i pored preko kilometra dugačkih pravaca, ipak predstavlja teškoće za obilaženje. Staza u Katalunji je poznata da se prva krivina nalazi tek na 730 m od startno-ciljne linije. Do sada je 92 procenata pobednika stiglo na cilj koji su startovali iz prvog reda.

Podešavanje aerodnimike je specifično za ovu stazu. Zbog zahteva da proizvodi dosta aerodnimičkog potiska i stabilnosti za brze krivine, „krilca“ se stavljaju u najoštriji ugao. Potrošnja kočnica ne brine tehničare a ni motorni sektor ne trpi preveliko opterećenje. Zbog spoljašnjih temparatura, Barcelona spada u prijatnije okruženje gde se organizuju trke Formule 1.

Staza Circuit de Catalunya
Posle pauze od tri nedelje, jedva da će i jedan auto starovati na trci a da nije pretrpeo nikava unapređenja. Glavno je pitanje koji je tim postigao najviše? Najvaše se očekivanje od tima Red Bull. Očekuje se debi novog – kraćeg nosa. Sa njim u paketu idu i brojna „peraja“ i pregrade. Tehničari, nezvanično govore o vremenskom dobitku, ako sve funkcioniše, od najmanje pola sekinde.

Favoriti su jasni: Ferrari i Mercedes. Očekuje se napredak Red Bulla a Williams u tom slučaju mora da se bori da odrđi renome kao treća snaga. Lotus bi mogao da sakupi dragocene poene kao i ekipa Toro Rosso.



Dužina kruga

4,655 km

Broj krugova

66

Dužina trke

307,104 km

Dužina od starta do prve krivine

730m

Broj krivina

16 (9 desnih, 6 levih)

Deo staze sa punim gasom

60%

Нема коментара:

Постави коментар