Peta ovogodišnja trka u šampionatu Formule 1 vozi se predstojećeg
vikenda na stazi Circuit de Catalunya, pored Barcelone, u Španiji. To je prva
evropska trka i za većinu timova najvažnija za ostatak šampionata. U okruženju
Formule 1, važi jedno nepisano pravilo a to je – sezona Formule počinje tek sa prvom
trkom u Evropi!
Po prvi put u „padoku“ timova biće instalirane njihove male palate, na dva,
tri sprata za brojne goste, sponzore, i ostale posetioce kojih ima mnogo. Neki
od vozača, kao na primer Jenson Button ili Nico Rosberg će doći sa svojim
motornim kućama. Pored staze u Monzi,
staza u predgrađu Barcelone, je jedna od najomiljenijih među „fanovima“.
Trka u Španiji može da pruži dva odgovora na pitanje, kakav će biti
ostatak sezone? Da li će to biti nastavak dominacije Mercedesa ili, da li
Ferrari može da izazaove „srebrnu strelu“? Nakon senzacionalne pobede Vettela u
Maleziji, „propeti konjić“ je pokazao da su „strele“ pobedive.
Katalonska staza sa svojim brzim krivinama brzo dovodi pneumatike do
svojih gornjih granica. Sa temparaturama od oko 250 C, situacije se
dodatno otežava. To pre svega znači, za ekipu Mercedesa posebnu igru živaca, da
li su uspeli da izađu na kraj sa svojim problemom veće potrošnje pneumatika. Kratko
podsećanje. Pre dve godine Rosberg i Hamilton su startovali iz prvog reda ali
su trku završili tek na šestom odnosno dvanaestom mestu. Uzrok – pneumatici.
Za inženjere i vozače staza ne predstavlja nikakvu nepoznanicu. Brojni
testovi proteklih godina, bili su dovoljni da nauče sve detalje sa iste.
Na stazi su nalaze dve zone DRS i pored preko kilometra dugačkih pravaca,
ipak predstavlja teškoće za obilaženje. Staza u Katalunji je poznata da se prva
krivina nalazi tek na 730 m od startno-ciljne linije. Do sada je 92 procenata
pobednika stiglo na cilj koji su startovali iz prvog reda.
Podešavanje aerodnimike je specifično za ovu stazu. Zbog zahteva da
proizvodi dosta aerodnimičkog potiska i stabilnosti za brze krivine, „krilca“ se
stavljaju u najoštriji ugao. Potrošnja kočnica ne brine tehničare a ni motorni
sektor ne trpi preveliko opterećenje. Zbog spoljašnjih temparatura, Barcelona
spada u prijatnije okruženje gde se organizuju trke Formule 1.
![]() |
Staza Circuit de Catalunya |
Posle pauze od tri nedelje, jedva da će i jedan auto starovati na trci a
da nije pretrpeo nikava unapređenja. Glavno je pitanje koji je tim postigao
najviše? Najvaše se očekivanje od tima Red Bull. Očekuje se debi novog – kraćeg
nosa. Sa njim u paketu idu i brojna „peraja“ i pregrade. Tehničari, nezvanično
govore o vremenskom dobitku, ako sve funkcioniše, od najmanje pola sekinde.
Favoriti su jasni: Ferrari i Mercedes. Očekuje se napredak Red Bulla a
Williams u tom slučaju mora da se bori da odrđi renome kao treća snaga. Lotus
bi mogao da sakupi dragocene poene kao i ekipa Toro Rosso.
Dužina kruga
|
4,655 km
|
Broj krugova
|
66
|
Dužina trke
|
307,104 km
|
Dužina od starta do prve krivine
|
730m
|
Broj krivina
|
16 (9 desnih, 6 levih)
|
Deo staze sa punim gasom
|
60%
|
Нема коментара:
Постави коментар