Predstavljanje: McLarem MCL32
Honda
Istog dana kada je Ferrari
predstavio svoj automobil, par šasova kasnije u sedištu kompanije McLaren, u
potpuno novom izdanju, svetlost dana je ugledao McLaren MCL32 Honda. Tim u
tradiciji dugoj 51 godinu, promenio je samo četiri direltora. Prvi je bio
osnivač tima, novozelandski vozač Bruce McLaewn, zatim Teddy Mayer, Ron Dennis
i od kraja prošle godine, Zak Brown.
![]() |
McLaren MCL 32 Honda |
Od ove sezone u Mclarenu je sve
novo. Boja automobila, narandžasta vuče poreklo s kraja šezdesetih godina XX
veka, novi menadžment firme, nova nomenklatura bolida ali i novi pogonski
koncept Hondinog hibridnog pogona. Zak Brown je želeo a to su ljubitelji
podržali, glasanjem preko Interneta, promenu boje i tako vratio prepoznatljivu
boju koja je zaštitni znak osnivača ekipe Bruce McLarena. Takođe, prekinuto je
označavanje automobila po oznakama, iz perioda Ron Dennisa (MP-4 = McLaren
Project Four).
Na pitanje novinara, da McLaren
ulazi u novu sezonu (ali i eru) bez glavnog sponzora, šef tima Eric
Boullier je objasnio da je McLaren
sastavljen od brojnih firmi, koje svaka za sebe zarađuje i donosi profit timu
Formule 1. „Mi namamo novca kao Mercedes ili Red Bull, ali imamo savim dovoljno
da pobeđujemo trke“ - objasnio je Francuz
Optički, novi McLaren MCL32 nema
nijedan vidljivi „trik“ na karoseriji. Ne treba zaboraviti da do prve trke ima
mesec dana i da su sitne korekcije (nakon predsezoskih testova i provere
podataka) uvek moguće. McLaren, takođe eksperimentiše sa „T-krilom“, ispred
zadnjeg spojlera. Šef aerodinamike Peter Prodromou, nas uverava: „Radimo na
rešenju T krila. Prostor iza usisnika za vazduh, spada u oblasti gde propisi
dozvoljavaju puno slobode“. Povećano je međuosovinsko rastojanje, takođe je
povećan i napadni ugao u odnosu na prošlogodišnji model. U nosu automobila, je
integrisan „S“ kanal, a prednji točkovi sa unutrašnje strane su kompletno
pokriveni.
![]() |
Pednji spojler je povezan sa šasijom velikim stibovima |
Jedna od najvećih inovacija je
zadnje krilo. Posebno, njene bočne stranice sa dodatnim prorezima i otvorima.
Cilj: generisanje vrloženog vazduha iza bolida.
![]() |
Zadnji spojler sa bočnim prorezima - inovacija |
Velika očekivanja ekipe McLaren, su od tehničkog partenera – Honde. Honda je promenila koncept pogonske jedinice
i prva prekopirala ideju Mercedesa. Dakle, razdvojen turbo-punjač, turbina
pozadi a kompresorski deo napred, na početku V6 motora.
Нема коментара:
Постави коментар