недеља, 26. фебруар 2017.

Povratak korenima

Predstavljanje: McLarem MCL32 Honda

Istog dana kada je Ferrari predstavio svoj automobil, par šasova kasnije u sedištu kompanije McLaren, u potpuno novom izdanju, svetlost dana je ugledao McLaren MCL32 Honda. Tim u tradiciji dugoj 51 godinu, promenio je samo četiri direltora. Prvi je bio osnivač tima, novozelandski vozač Bruce McLaewn, zatim Teddy Mayer, Ron Dennis i od kraja prošle godine, Zak Brown.

McLaren MCL 32 Honda
Od ove sezone u Mclarenu je sve novo. Boja automobila, narandžasta vuče poreklo s kraja šezdesetih godina XX veka, novi menadžment firme, nova nomenklatura bolida ali i novi pogonski koncept Hondinog hibridnog pogona. Zak Brown je želeo a to su ljubitelji podržali, glasanjem preko Interneta, promenu boje i tako vratio prepoznatljivu boju koja je zaštitni znak osnivača ekipe Bruce McLarena. Takođe, prekinuto je označavanje automobila po oznakama, iz perioda Ron Dennisa (MP-4 = McLaren Project Four).

Na pitanje novinara, da McLaren ulazi u novu sezonu (ali i eru) bez glavnog sponzora, šef tima Eric Boullier  je objasnio da je McLaren sastavljen od brojnih firmi, koje svaka za sebe zarađuje i donosi profit timu Formule 1. „Mi namamo novca kao Mercedes ili Red Bull, ali imamo savim dovoljno da pobeđujemo trke“ - objasnio je Francuz

Optički, novi McLaren MCL32 nema nijedan vidljivi „trik“ na karoseriji. Ne treba zaboraviti da do prve trke ima mesec dana i da su sitne korekcije (nakon predsezoskih testova i provere podataka) uvek moguće. McLaren, takođe eksperimentiše sa „T-krilom“, ispred zadnjeg spojlera. Šef aerodinamike Peter Prodromou, nas uverava: „Radimo na rešenju T krila. Prostor iza usisnika za vazduh, spada u oblasti gde propisi dozvoljavaju puno slobode“. Povećano je međuosovinsko rastojanje, takođe je povećan i napadni ugao u odnosu na prošlogodišnji model. U nosu automobila, je integrisan „S“ kanal, a prednji točkovi sa unutrašnje strane su kompletno pokriveni.
Pednji spojler je povezan sa šasijom velikim stibovima
Jedna od najvećih inovacija je zadnje krilo. Posebno, njene bočne stranice sa dodatnim prorezima i otvorima. Cilj: generisanje vrloženog vazduha iza bolida.

Zadnji spojler sa bočnim prorezima - inovacija
Velika očekivanja ekipe McLaren, su od tehničkog partenera – Honde. Honda je promenila koncept pogonske jedinice i prva prekopirala ideju Mercedesa. Dakle, razdvojen turbo-punjač, turbina pozadi a kompresorski deo napred, na početku V6 motora.


Нема коментара:

Постави коментар