Poslednja sezona za ekipu Ferrari bila je više nego razočaravajuća. I
pored velikih ciljeva “šefova”, tim je u velikoj krizi i tehnološkom padu.
Očekivanja italijanske javnosti su velika, kao i uvek kada je ekipa Ferrari u
pitanju, međutim poznavaoci prilika su saglasani, da se “boljitak” ne vidi u
perspektivi.
Iako su prošle godine “patili” zbog neadekvatne aerodinamike, čini se da
Italiajani forsiraju motorni deo, kako bi uhvatili priključak za vodećima u
Formuli 1. Oni – čelni ljudi ali i tehničko osoblje, kao da se drže stare Enzo Ferrarijeve
izreke: “Aaerodinamika je za one koji ne znaju da naprave motore”.
![]() |
Klipovi iz 3D štampača: u Ferrariju stvarnost za 2017. godinu! |
Ferrarijevi konstruktori iz motornog odeljenja Sassi Lorenzo i Enrico Gualteri na
pragu su malog tehničkog “proboja” ili revolucije. Na projektu, koji se vodi
pod kodnim imenom “668” (novi Ferrraijev bolid za 2017. godinu) postoje nagađanja
da pomenuti inženjeri rade na revolucionarnoj proizvodnji klipova uz pomoć 3D
štampača! Da, dobro ste pročitali, uz pomoć štampača, koji radi u 3D tehnici.
Od italijanskog partnera Magneti Marelli, treba da dobiju mini brizgaljke koje
trebaju da od sadašnjih 400b pritiska, ostvare, prema propisima, maksimalnih
500b, kako bi se postigla bolja iskorišćenost smeše goriva-vazduha, manja
potrošnja, pri čemu bi se kao krajnji produkt, povećala snaga motora sa
unutrašnjim sagorevanjem.
Još jedna
prednost, bi bila smanjenje mogučnosti kvarova, kao kvar motora na Vettelovom
Ferrariju na VN Bahreina. Takođe “naučnici” iz Ferrarijeve kuhinje rade i na novom
dizajnu klipa motora i izboru drugog materijala. Do sada je korišćen aluminijum
za izradu klipova (podložniji deformacijama pod pritiksom) dok bi novi klipovi
bili liveni od legure čelika, sa tanjim zidovima, pa bi masa bila neznatno veća
od postojećih.
Od nove
koncepcije klipova u Ferrariju, očekuju veću stabilnost a tehnički direktor
Ferrarija, Mattia Binotto u svakom slučaju takođe očekuje mnogo od novog
koncepta motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Нема коментара:
Постави коментар