субота, 11. фебруар 2017.

Klipovi iz 3D štampača!

Poslednja sezona za ekipu Ferrari bila je više nego razočaravajuća. I pored velikih ciljeva “šefova”, tim je u velikoj krizi i tehnološkom padu. Očekivanja italijanske javnosti su velika, kao i uvek kada je ekipa Ferrari u pitanju, međutim poznavaoci prilika su saglasani, da se “boljitak” ne vidi u perspektivi.

Iako su prošle godine “patili” zbog neadekvatne aerodinamike, čini se da Italiajani forsiraju motorni deo, kako bi uhvatili priključak za vodećima u Formuli 1. Oni – čelni ljudi ali i tehničko osoblje, kao da se drže stare Enzo Ferrarijeve izreke: “Aaerodinamika je za one koji ne znaju da naprave motore”.
Klipovi iz 3D štampača: u Ferrariju stvarnost za 2017. godinu!
Ferrarijevi konstruktori iz motornog odeljenja Sassi Lorenzo i Enrico Gualteri na pragu su malog tehničkog “proboja” ili revolucije. Na projektu, koji se vodi pod kodnim imenom “668” (novi Ferrraijev bolid za 2017. godinu) postoje nagađanja da pomenuti inženjeri rade na revolucionarnoj proizvodnji klipova uz pomoć 3D štampača! Da, dobro ste pročitali, uz pomoć štampača, koji radi u 3D tehnici. Od italijanskog partnera Magneti Marelli, treba da dobiju mini brizgaljke koje trebaju da od sadašnjih 400b pritiska, ostvare, prema propisima, maksimalnih 500b, kako bi se postigla bolja iskorišćenost smeše goriva-vazduha, manja potrošnja, pri čemu bi se kao krajnji produkt, povećala snaga motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Još jedna prednost, bi bila smanjenje mogučnosti kvarova, kao kvar motora na Vettelovom Ferrariju na VN Bahreina. Takođe “naučnici” iz Ferrarijeve kuhinje rade i na novom dizajnu klipa motora i izboru drugog materijala. Do sada je korišćen aluminijum za izradu klipova (podložniji deformacijama pod pritiksom) dok bi novi klipovi bili liveni od legure čelika, sa tanjim zidovima, pa bi masa bila neznatno veća od postojećih.

Od nove koncepcije klipova u Ferrariju, očekuju veću stabilnost a tehnički direktor Ferrarija, Mattia Binotto u svakom slučaju takođe očekuje mnogo od novog koncepta motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Нема коментара:

Постави коментар