четвртак, 23. фебруар 2017.

Cirkus se pokreće....

Prezentacija: Force India VJM10

Juče, 22. februara, treći tim “najbržeg cirkusa na Svetu”, prezentovao je novi autombil. Indijsko-britanski ekipa Force India, za koji ove sezone voze Sergio „Checo“ Perez i mlada francuska nada Esteban Ocon („kadar“ Mercedesa), predstavio je najnoviju kreaciju, sa oznakom VJM10. Dizajnerski duo Akio Haga i Ian Hill, pod dirigentskom palicom tehničkog direktora Andy Greena, napravili su kompletno novi automobil sopstvenim snagama. Kako je na promociji objavljeno, više nemora da bude tajna, ekipa je još u maju 2016. godine prestala sa radom na aktuelnom modelu Formule 1 i sve resurse, usmerila za sezonu 2017. godine.

"Nozdrve" na Force India VJM10

Dr. Vijay Mallaya, Sergio Perezy, Esteban Ocon, Otmar Szafbauer i Andy Green

Force India VJM 10

Zahvaljujući "nozdrvama" - dovoljna vazduha prolazi ispod bolida
„Od svih konstrukcija koje sam do sada video, ovaj je najspektakularniji“ – izjavio je prva vozačka „violina“ Seergio Perez i dodao: „isto tako mogu da kažem, da preko zime, tim nikada nije tako naporno radio. Tim je stabilana bez promena, sada nam se isplati sve ono što smo instalirali u našem novom vazdušnom tunelu u Kölnu“.

Na pitanje novinara, da li je ostvaren aerodinamički potisak od 30 procenata, tehnički direktor tima Andy Green je „usplahireno“ odgovorio: „Mi smo vrlo zadovoljni sa dosadašnjim razvojem a do kraja sezone, dostićićemo i više od 35% aerodinamičkog prijanjanja“.

Od svih do sada predstavljenih automobila, Force India izgleda najneobičnije. Izostavili su “S” kanal u nosu ali su prepoznatljivi, po svom dizajnerskom rešenju, koji podseća na nozdrve. Sa tim dodatkom ostvarili su veći protok vazduha ispod bolida a sa time i bolje ležanje kompletne konstrukcije. Interesantna je “grba” u predelu spajanja elemenata ogibljenja sa šasijom. Predpostavka je da Force India čeka rezultate prvih testova, zatim podatke nakon par trka i konačnu odluku oko „ilegalno-legalnog“ ogibljenja, koje koriste trenutno Mercedes-AMG i Red Bull, dok je veliki protivnik Ferrari, uložio čak i protest kod FIA.

Force India VJM10 koristi Mercedesovu pogonski jedinicu i kako sami kažu: „presrećni smo što smo dobili još konja, više nego što smo očekivali“. Ovogodišnja specifikacija agregata, prema Mercedesu, zahteva više hlađenja pa je i sistem za “disanje” ali i hlađenje motora, veći u odnosu na prethodnu sezonu, sada podseća na prošlogodišnju verziju Mercedesovog usisnika.

Na haubi motora uočljivo je veliko peraje, kao dodatak aerodinamici ispred zadnjeg spojlera. U prethodnik nekoliko sezona, tim Force Inda je pokazao kakao se sa ograničenim materijalnim sredsvima ali inovativnim idejama kompletnog dizajnerskog tima, može postiči mnogo na performansama. Sa tim u vezi, ne bi trebalo da iznenadi, eventilano mesto na podijumu Pereza ili možda čak Ocona. Oba vozača su pojačala zimske treninge i provodili po devet časova u teretani i 10 časova na kardio trenažerima, treba da budu adekvatan odgovor na povećanje performansi i brzina ovogodišnje generacije automobila Formule 1. „Dugajlija“ Ocon je krakto izjavio: „ Dobio sam pet kilograma mišića“!

Нема коментара:

Постави коментар