Prezentacija: Force India VJM10
Juče, 22. februara, treći tim “najbržeg
cirkusa na Svetu”, prezentovao je novi autombil. Indijsko-britanski ekipa Force
India, za koji ove sezone voze Sergio „Checo“ Perez i mlada francuska nada
Esteban Ocon („kadar“ Mercedesa), predstavio je najnoviju kreaciju, sa oznakom
VJM10. Dizajnerski duo Akio Haga i Ian Hill, pod dirigentskom palicom tehničkog
direktora Andy Greena, napravili su kompletno novi automobil sopstvenim
snagama. Kako je na promociji objavljeno, više nemora da bude tajna, ekipa je
još u maju 2016. godine prestala sa radom na aktuelnom modelu Formule 1 i sve
resurse, usmerila za sezonu 2017. godine.
![]() |
"Nozdrve" na Force India VJM10 |
![]() |
Dr. Vijay Mallaya, Sergio Perezy, Esteban Ocon, Otmar Szafbauer i Andy Green |
![]() |
Force India VJM 10 |
![]() |
Zahvaljujući "nozdrvama" - dovoljna vazduha prolazi ispod bolida |
„Od svih konstrukcija koje sam do sada video, ovaj je
najspektakularniji“ – izjavio je prva vozačka „violina“ Seergio Perez i dodao:
„isto tako mogu da kažem, da preko zime, tim nikada nije tako naporno radio.
Tim je stabilana bez promena, sada nam se isplati sve ono što smo instalirali u
našem novom vazdušnom tunelu u Kölnu“.
Na pitanje novinara, da li je ostvaren aerodinamički potisak od 30
procenata, tehnički direktor tima Andy Green je „usplahireno“ odgovorio: „Mi
smo vrlo zadovoljni sa dosadašnjim razvojem a do kraja sezone, dostićićemo i
više od 35% aerodinamičkog prijanjanja“.
Od svih do sada predstavljenih automobila, Force India izgleda
najneobičnije. Izostavili su “S” kanal u nosu ali su prepoznatljivi, po svom
dizajnerskom rešenju, koji podseća na nozdrve. Sa tim dodatkom ostvarili su
veći protok vazduha ispod bolida a sa time i bolje ležanje kompletne
konstrukcije. Interesantna je “grba” u predelu
spajanja elemenata ogibljenja sa šasijom. Predpostavka je da Force India čeka
rezultate prvih testova, zatim podatke nakon par trka i konačnu odluku oko „ilegalno-legalnog“
ogibljenja, koje koriste trenutno Mercedes-AMG i Red Bull, dok je veliki
protivnik Ferrari, uložio čak i protest kod FIA.
Force India VJM10 koristi Mercedesovu
pogonski jedinicu i kako sami kažu: „presrećni smo što smo dobili još konja,
više nego što smo očekivali“. Ovogodišnja specifikacija agregata, prema
Mercedesu, zahteva više hlađenja pa je i sistem za “disanje” ali i hlađenje
motora, veći u odnosu na prethodnu sezonu, sada podseća na prošlogodišnju
verziju Mercedesovog usisnika.
Na haubi motora uočljivo je veliko
peraje, kao dodatak aerodinamici ispred zadnjeg spojlera. U prethodnik nekoliko
sezona, tim Force Inda je pokazao kakao se sa ograničenim materijalnim
sredsvima ali inovativnim idejama kompletnog dizajnerskog tima, može postiči
mnogo na performansama. Sa tim u vezi, ne bi trebalo da iznenadi, eventilano
mesto na podijumu Pereza ili možda čak Ocona. Oba vozača su pojačala zimske
treninge i provodili po devet časova u teretani i 10 časova na kardio
trenažerima, treba da budu adekvatan odgovor na povećanje performansi i brzina
ovogodišnje generacije automobila Formule 1. „Dugajlija“ Ocon je krakto
izjavio: „ Dobio sam pet kilograma mišića“!
Нема коментара:
Постави коментар