четвртак, 15. септембар 2016.

Uvod VN Singapura: Radost Red Bulla – zabrinutost Mercedesa.

Posle Evope, trke Formule 1 odlaze na azijski kontinent. Noćna trka u Singapuru je velika nada ze ekipu Red Bull koja je najavila “napad” – postizanje prve ovosezonske pobede i opšti plan, da u 2017. godini jurišaju na titulu. Sa druge strane, dominantna ekipa ove sezone Mercedes-AMG, strahuje od singapurskog asfalta. Ukratko, prošle godine sa kompletno “promašenim” podešavanjem bolida, inženejri su “zabrljli” kompletan vikend. Temparatura pneumatika nije mogla da postigne optimalni radnu temparaturu, samim tim nedostatak adekvatnog „gripa“ i prekomerno trošenje “crnih valjaka”, bili su osnovna kočnica u slabim performansama “srebrnih strela.”
Stanje pneuamtike pred VN Singapura po vozaču
Sa dužinom od 5065 m, preko 70% procenata staze nalazi se na ulicama dela Singapura – Marina Bay. To vozačima otežava, utoliko što je prijanjanje bolida smanjeno. Česte kiše, operu  lepljivi sloj gume na idealnoj putanji. Puno neravnina na stazi, sstvaraju vozačima pravu noćnu moru po krugu staze. Sa ukupno 23 krivine, staza je rekorder po broju, što od vozača zahteva izuzetnu koncentraciju gde se i najmanja grešaka skupo plaća.  I pored dve DRS zone, obilaženje je izuzetno teško.
Sa kreni/stani vožnjom, velika opterećenja trpe i kočioni sistemi. Kada se uzme u obzir i relativno visoka temparatura, mogućnost otkazivanja naglo raste. Takođe, dobro podešen balans kočenja, doprinosi poverenju vozača u automobil i donosi desetinke u ukupnom vremenu po krugu.
Konfiguracija staze

Donji postroj se podešava na mekšu opciju, sa nešto većim klirensom bolida, kako bi s sprečila oštećenja poda automobila, na neravnoj stazi ali i prelaskom preko ivičnjaka, sečenjem krivina, vozača. Za inženjere nakon Bercelone, Singapur je druga pozicija gde donose svoja unapređenja na bolidima. Ove sezone to je nešto manje izraženo zbog novih pravila, koja nastupaju od 2017. godine, pe ekipe imaju mnogo više posla na budućim automobilima i njihovoj pripremi. Ipak, novajlija u karavanu, američki tim Haas, pripemio je tehnička unapređenja na svom automobilu VF-16. Kod pogonskih jedinica, očekuje se pomak naročito kod timova koje pokreće, Francuski pionir prve turbo ere - Renault. Novi V6 hibridni pogon, ima 15 KS više od prethodne generacije. Nezvanično, veliki deo učešća u povećanju snage ima francuski snabdevač gorivom Total, koji je spremio novo gorivo.
Trka u Singapuru je jedinstveni noćni događaj

Činjenice za VN Singapura:

Dužina staze
5065 m
Bruj krigova
61
Broj krivina
23 (devet desnih, 14 levih)
Udaljenost od starta do prve krivine
200 m
Najduži prolaz sa „punim gasom“
9,0 s
Broj promena brzina po krugu
80
Potrošnja goriva po krugu
2,21 l
Potrošnja pneumatika
Srednji
Potrošnja kočnica
Visok
Najveća brzina 2015. godine (trka)
319,3 km/h (F. Nasr)
Ukupan deo staze sa punim gasom
49 %
Tip pneumatika
mekane, super mekane, ultra mekane


Нема коментара:

Постави коментар