Posle Evope,
trke Formule 1 odlaze na azijski kontinent. Noćna trka u Singapuru je velika
nada ze ekipu Red Bull koja je najavila “napad” – postizanje prve ovosezonske
pobede i opšti plan, da u 2017. godini jurišaju na titulu. Sa druge strane,
dominantna ekipa ove sezone Mercedes-AMG, strahuje od singapurskog asfalta.
Ukratko, prošle godine sa kompletno “promašenim” podešavanjem bolida, inženejri
su “zabrljli” kompletan vikend. Temparatura pneumatika nije mogla da postigne
optimalni radnu temparaturu, samim tim nedostatak adekvatnog „gripa“ i
prekomerno trošenje “crnih valjaka”, bili su osnovna kočnica u slabim
performansama “srebrnih strela.”
![]() |
Stanje pneuamtike pred VN Singapura po vozaču |
Sa dužinom
od 5065 m, preko 70% procenata staze nalazi se na ulicama dela Singapura –
Marina Bay. To vozačima otežava, utoliko što je prijanjanje bolida smanjeno.
Česte kiše, operu lepljivi sloj gume na
idealnoj putanji. Puno neravnina na stazi, sstvaraju vozačima pravu noćnu moru po
krugu staze. Sa ukupno 23 krivine, staza je rekorder po broju, što od vozača
zahteva izuzetnu koncentraciju gde se i najmanja grešaka skupo plaća. I pored dve DRS zone, obilaženje je izuzetno
teško.
Sa
kreni/stani vožnjom, velika opterećenja trpe i kočioni sistemi. Kada se uzme u
obzir i relativno visoka temparatura, mogućnost otkazivanja naglo raste. Takođe,
dobro podešen balans kočenja, doprinosi poverenju vozača u automobil i donosi desetinke
u ukupnom vremenu po krugu.
![]() |
Konfiguracija staze |
Donji
postroj se podešava na mekšu opciju, sa nešto većim klirensom bolida, kako bi s
sprečila oštećenja poda automobila, na neravnoj stazi ali i prelaskom preko
ivičnjaka, sečenjem krivina, vozača. Za inženjere nakon Bercelone, Singapur je
druga pozicija gde donose svoja unapređenja na bolidima. Ove sezone to je nešto
manje izraženo zbog novih pravila, koja nastupaju od 2017. godine, pe ekipe
imaju mnogo više posla na budućim automobilima i njihovoj pripremi. Ipak,
novajlija u karavanu, američki tim Haas, pripemio je tehnička unapređenja na
svom automobilu VF-16. Kod pogonskih jedinica, očekuje se pomak naročito kod
timova koje pokreće, Francuski pionir prve turbo ere - Renault. Novi V6
hibridni pogon, ima 15 KS više od prethodne generacije. Nezvanično, veliki deo
učešća u povećanju snage ima francuski snabdevač gorivom Total, koji je spremio
novo gorivo.
![]() |
Trka u Singapuru je jedinstveni noćni događaj |
Činjenice za
VN Singapura:
Dužina staze
|
5065 m
|
Bruj krigova
|
61
|
Broj krivina
|
23 (devet desnih, 14 levih)
|
Udaljenost od
starta do prve krivine
|
200 m
|
Najduži prolaz sa „punim gasom“
|
9,0 s
|
Broj
promena brzina po krugu
|
80
|
Potrošnja
goriva po krugu
|
2,21 l
|
Potrošnja
pneumatika
|
Srednji
|
Potrošnja
kočnica
|
Visok
|
Najveća
brzina 2015. godine (trka)
|
319,3 km/h (F. Nasr)
|
Ukupan deo staze
sa punim gasom
|
49
%
|
Tip pneumatika
|
mekane, super mekane, ultra
mekane
|
Нема коментара:
Постави коментар