среда, 28. септембар 2016.

Uvod: VN Malezije

Za predstojeći vikend, vozače Formule 1 očekuje 16. trka ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Ekipa Ferrari, posebno Sebastian Vettel, rado se sećaju prošlogodišnje trke. Najtrofejnija ekipa “najbržeg cirkusa na Svetu” slavila je pobedu i na neki način domaćem timu (glavni sponzor Mercedesa je malezijski naftni gigant Petronas) „pomrsila“ konce.
Stanje pneumatika po vozaču
Da li će i ovaj put Lewis Hamilton morati da gleda izduvni sistem Nica Rosberga, saznaćemo u nedelju, drugog oktobra. Nemački vozač sa tri uzastopne pobede, nakon letnje pauze dolazi na malezijsko poluostrvo sa velikom dozom samopouzdanja i minimalnom bodovnom prednošću.
Rak rana „srebrnih strela“ može odlučiti pobednika. Iz ekipe Mercedes znaju da im je najveći problem start, koji zadaje kvačilo koje ima veoma mali prozor delovanja i od oba vozača Mercedesa, je prava umetnost pogoditi pravu tačku, temparaturu reagovanja poluge iza točka upravljača.
Staza Sepang International circuit

Staza je uspešna kombinacija sporih i brzih krivina sa dva dugačka pravca, kao stvoreni za ergelu Mercedesovih hibridno-čeličnih „konja“. Zbog geografskog podneblja, staza Sepang Internacional Circuit podložna je vremenskim nepogodama – čestim i obilnim kišama. Velika nepoznanica biće, kako za inženjere tako i za vozače, podesiti bolid za novi sloj asfalta koje je nakon prošlogodišnje trke obnovljen. Nijedan tim još nema podatke kako se troše pneumatici na svežem asfaltu. I pored dugačkih pravaca, podešavanje spojlera ide na gornju granicu „oštrine“. Radijus krivina je veći u poređenju sa Singapurom, što predstavlja smanjenje za podupravljanje. Zahvaljujući novom asfaltu koji je ravan, podešavanje klirens bolida ide na najnižu tačku. Zbog visokih temparatura, potrošnja kočnica može u određenom trenutku da bude kritična. Najkritičnija mesta za kočenje su, pred 1, 4, i 14 krivinom.

Poslednja trećina sezone a pre svega nova izuzetno zahtevna promena pravila sledeće goddine, su uzroci zbog kojih timovi nisu spremili veća unapređenja svojih bolida. Ferrari je prijavio neznatne korekcije na svojoj aerodinamici dok je Honda, planirala finalni “napad” – unepređenje, kod svojih pogonskh jedinica.

Tim Mercedes-AMG sa deset uzastopnih pobeda, na trci u Maleziji, ako pobedi, izjednačio bi rekord McLarena iz 1988. godine sa 11 uzastopnih pobeda u jednoj sezoni.
Činjenice za stazu Sepang International Circuit:


Dužina staze
5543
Bruj krigova
56
Broj krivina
15 (10 desnih, pet levih)
Udaljenost od starta do prve krivine
650 m
Najduži prolaz sa „punim gasom“
11,2 s
Broj promena brzina po krugu
54
Potrošnja goriva po krugu
2,36 l
Potrošnja pneumatika
Visoka
Potrošnja kočnica
Srednja
Najveća brzina 2015. godine (trka)
327 km/h (V. Bottas)
Ukupan deo staze sa punim gasom
65 %
Tip pneumatika
Mekane, srednje, tvrde

Нема коментара:

Постави коментар