Za predstojeći vikend, vozače Formule 1 očekuje 16. trka
ovogodišnjeg šampionata Formule 1. Ekipa Ferrari, posebno Sebastian Vettel,
rado se sećaju prošlogodišnje trke. Najtrofejnija ekipa “najbržeg cirkusa na
Svetu” slavila je pobedu i na neki način domaćem timu (glavni sponzor Mercedesa
je malezijski naftni gigant Petronas) „pomrsila“ konce.
![]() |
Stanje pneumatika po vozaču |
Da li će i ovaj put Lewis Hamilton morati da gleda izduvni
sistem Nica Rosberga, saznaćemo u nedelju, drugog oktobra. Nemački vozač sa tri
uzastopne pobede, nakon letnje pauze dolazi na malezijsko poluostrvo sa velikom
dozom samopouzdanja i minimalnom bodovnom prednošću.
Rak rana „srebrnih strela“ može odlučiti pobednika. Iz
ekipe Mercedes znaju da im je najveći problem start, koji zadaje kvačilo koje
ima veoma mali prozor delovanja i od oba vozača Mercedesa, je prava umetnost
pogoditi pravu tačku, temparaturu reagovanja poluge iza točka upravljača.
![]() |
Staza Sepang International circuit |
Staza je uspešna kombinacija sporih i brzih krivina sa
dva dugačka pravca, kao stvoreni za ergelu Mercedesovih hibridno-čeličnih „konja“.
Zbog geografskog podneblja, staza Sepang Internacional Circuit podložna je
vremenskim nepogodama – čestim i obilnim kišama. Velika nepoznanica biće, kako
za inženjere tako i za vozače, podesiti bolid za novi sloj asfalta koje je
nakon prošlogodišnje trke obnovljen. Nijedan tim još nema podatke kako se troše
pneumatici na svežem asfaltu. I pored dugačkih pravaca, podešavanje spojlera ide na gornju granicu „oštrine“.
Radijus krivina je veći u poređenju sa Singapurom, što predstavlja smanjenje za
podupravljanje. Zahvaljujući novom asfaltu koji je ravan, podešavanje klirens bolida
ide na najnižu tačku. Zbog visokih temparatura, potrošnja kočnica može u određenom
trenutku da bude kritična. Najkritičnija mesta za kočenje su, pred 1, 4, i 14
krivinom.
Poslednja
trećina sezone a pre svega nova izuzetno zahtevna promena pravila sledeće
goddine, su uzroci zbog kojih timovi nisu spremili veća unapređenja svojih
bolida. Ferrari je prijavio neznatne korekcije na svojoj aerodinamici dok je
Honda, planirala finalni “napad” – unepređenje, kod svojih pogonskh jedinica.
Tim
Mercedes-AMG sa deset uzastopnih pobeda, na trci u Maleziji, ako pobedi, izjednačio
bi rekord McLarena iz 1988. godine sa 11 uzastopnih pobeda u jednoj sezoni.
Činjenice za
stazu Sepang International Circuit:
Dužina
staze
|
5543
|
Bruj
krigova
|
56
|
Broj
krivina
|
15 (10 desnih, pet levih)
|
Udaljenost
od starta do prve krivine
|
650 m
|
Najduži prolaz sa „punim gasom“
|
11,2 s
|
Broj
promena brzina po krugu
|
54
|
Potrošnja
goriva po krugu
|
2,36 l
|
Potrošnja
pneumatika
|
Visoka
|
Potrošnja
kočnica
|
Srednja
|
Najveća
brzina 2015. godine (trka)
|
327 km/h (V. Bottas)
|
Ukupan deo staze
sa punim gasom
|
65
%
|
Tip pneumatika
|
Mekane,
srednje, tvrde
|
Нема коментара:
Постави коментар