Na prvom
slobodnom treningu Nico Rosberg je za 0,203 s bio brži od timskog kolege Lewis
Hamiltona. Za poznavaoce prilika u Formuli 1, reklo bi se ništa
novo. Dominantan tim u protekle tri sezone vozi u svom svetu, daleko ispred
ostalih.
 |
Sergio Perez (Force India) testira zaštitni luk oko kokpita |
 |
Jenson Button (McLaren-Honda) testira zaštitni luk oko kokpita
|
Ipak, trenutno je interesantan duel za drugu poziciju u
klasi konstruktora. U nadmetanju dva tima, za razliku od trke za VN Belgije,
kada je druga snaga bio tim Red Bull, domaći Ferrari, je pokazao da potencijal
u ekipi postoji. Trećeplasirani Kimi Raikkonen, kao i četvrtoplasirani
Sabastian Vettel pokazali su „zube“ bikovima, koji su malo razočarali svoje
navijače, naročito nakon dobre predstave u Ardenima. Sa osmim mestom Verstappena
i desetim Ricciarda, tim Red Bull je eksperimentisao sa svojm podešavanjima za
trku u Monzi. U hramu brzine, bilo je za očekivati da neko pokretan
Mercedesovim motorima i postigne najveću brzinu. Nico Rosberg ostvario je,
neverovatnih 356 km/h!
 |
Svi timovi su dobili po jedan neobeleženi set pneumatika za testiranje |
 |
Haas F1 tim testira nove, ojačane pneumatike |
Na pojedim bolidima bili su montirani neobeleženi
pneumatici. Manje upućeni pratioci bili su u čudu a objašnjenje je stiglo od
Pirellija. U cilju povećanja bezbednosti vozača, kako bi razvili što otporniju
„gumu“, italijanski snabdevač pneumatika u Formuli 1 sa „crnim valjcima“,
svakom timu dao je po jedan set pneumatika bez ikakve oznake. To su inače
pneumatici sa unapređenom „karkasom“ (bočna struktira pneumatika) i novim
sastavom same gume. Prvenstveni cilj jačanja pneumatika, jeste veća otpornost
na ostatke bolida nakon udesa, kada veliki deo delova ostaje na samoj stazi. Za
nadolazeće vozače prava je mora, naročito na velikm brzinama, da pređu preko
ostataka karbonskih delova slupanih automobila a da ne dođe do pucanja
pneumatika.
 |
Rezultati prvog slobodnog treninga u Monzi |
 |
Rezultati drugog slobodnog treninga u Monzi |
Na drugom slobodnom treningu Lewis je izvratio Nicu.
Britanski aktuelni prvak, postigao je za 0,193 sekunde brže vreme od nemačkog
vozača. U poređenju sa prošlogodišnjim vremenom najbolje startne pozicije, Hamilton
je za skoro 0,6 sekundi postigao bolje vreme. U čemu je tajna? Za razliku od
prošle godine, vozačima je na raspolaganju još jedna mešavina pneumatika
(prošle sezone imali su dve mešavine na raspolaganju), i to super mekene, koje
je koristio Lewis. U 2015. godini, vožene su mekane. Sebastian Vettel je
postigao treće vreme, dok je Kimi Raikkonen postigao četvrto vreme. Ono što
pada u oči, jeste razlika, od 0,453 (Vettel) i 0,626 s (Raikkoen) zaostatka za
prvoplasiranim. Na primeru Red Bullovih vozača, razlika je još izraženija.
Petopalsirani Verstappen zaostaje 0,931 s, dok je Ricciardo, sa zapstatkom od
preko jedne sekunde zauzeo šestu poziciju, na drugom slobodnom treningu.
Нема коментара:
Постави коментар