Uvod: VN Italije
Otvoreni muzej Formule 1 sa jedinim imperativom kroz celu trku: brzina, brzina, brzina.
Zahvaljujući šarmu i oduševljenju navijača „tifosi“, ali i duhu nezaboravnog Enza Ferrarija, hram automobilskog sporta i palata brzine Italije, zrače iznad svega. Poslednja evropska trka, pravi je spektakl brzine. Sa preko 360 km/h, bolidi Formule 1 prolaze stazom u Kraljevskom parku.
![]() |
Sebastian Vettel u obilasku staze koristio je bicikl |
![]() |
Felipe Massa najavio je povlačenje iz Formule 1 na kraju ove sezone |
![]() |
Haas F1 ekipa, za Monzu spremila je svoj aero paket - neobičan zadnji spojler |
Sa ukupno 11 krivina, dužinom od 5793 m, staza u
Monzi je poznata kao pravi korisnik brzine. Sa prosešnom brzinom od oko 250
km/h, vozači prelaze po krugu 72 procenata satze sa „pedalom do metala“. Zbog
toga pogonski agregati trpe ogromno opterećenje. Takođe i kočioni sistemi,
moraju da odgovore izazovu i da na svakukomandu vozača odgovore apsolutno bez
greške.
Svi timovi su za trku u Italiji pripremili svoje
verzije aero-paketa. To pre svega znači prednji i zadnji spojler su podešeni,
na takouvanom „Low-Downforce-Kits”. Sličnu verziju konfiguracije “krila”,
videli smo na trci u Azerbejdžanu. Možda je najzanimljiviji koncept zadnjeg
spojlera kod tima Mercedes-AMG. Zbog oblika dobio je nadimak banana. Mercedes kao
i Honda, spremili su za Monzu nadograđene verzije svojih pogonskih jedinica,
koje su već testirane nedelju dana ranije na trci u Belgiji. Za tomaću trku i Ferrari,
je iskoristio svoje preostale žetone, kako bi unapredio performanse svog
motora. Navijači Ferrarija nadaju se pobedi, koju čekaju još od 2010. Kada je
poslednji put trijumfovao jedan Ferrari. Pobednik je bio Fernando Alonso.
Činjenice za VN Italije
Dužina staze
|
5793
m
|
Bruj krigova
|
53
|
Broj krivina
|
11
(sedam desnih, četiri leve)
|
Udaljenost od starta do prve krivine
|
380
m
|
Najduži
prolaz sa „punim gasom“
|
16,0 s
|
Broj promena brzina po
krugu
|
46
|
Potrošnja goriva po krugu
|
2,54
l
|
Potrošnja pneumatika
|
Srednje
|
Potrošnja kočnica
|
Visok
|
Najveća brzina 2015. godine
(trka)
|
358,3
km/h (K. Raikkonen)
|
Ukupan deo staze sa punim gasom
|
74 %
|
Tip pneumatika
|
Super mekane, mekane, srednje
|
Нема коментара:
Постави коментар