петак, 30. септембар 2016.

Razlog požara na Magnussenovom automobilu

Moderni automobili Formule 1 su izuzetno kpompleksne „sprave“, naročito od uvođenja hibridne tehnologije. Svi sistemi se neprestano razvijaju i unapređuju. Ipak za razliku od „civilnih“ automobila, trkački bolidi Formule 1 su prototipovi, koji nikada do kraja ne mogu biti razvijeni. Razlog: neprestano usavršavanje.
Renault R.S. 16 nakon gašenja požara
Požar na bolidu Renaulta R. S. 16, danskog vozača Kevina Magnussena pokazao je da i najmanja sitnica može da napravi teškoće. Zbog neprekidnog unapređenja svojij performansi ali i sistemskog planiranaja od trke do trke (čitajte konfiguracije staze), inženjeri i tehničari moraju da misle korak ili dva unapred. U cilju ispitivanja novih sistema za predstojeće trke, tehničari Renaulta su modifikovali benzinsku pumpu ali i vodove za gorivo. Svi rezervoari za gorivo su pod pneumatskim pritiskom, da bi usled gravitacionih sila bili sprečeni da povuku vazduh. Nešto je kenulo naopako, kako navode u Renaultu, pumpa je pala van planiranog mesta montiranja, ispod novoa goriva. Višak goriva se pojavio u drugim sistemima i u dodiru sa vazduhom, usled visokih temparatura, pored motornog prostora, došlo je do varnice i požara.

Zašto je Renault uradio modifikaciju na sistemu dovoda goriva? Odgovor je – pripreme za trku u Meksiku, na nadmorskoj visini od 2240 m. Primer sistematskog i planskog rada, za svaku pohvalu !

Нема коментара:

Постави коментар