Moderni automobili Formule 1 su izuzetno kpompleksne „sprave“,
naročito od uvođenja hibridne tehnologije. Svi sistemi se neprestano razvijaju i
unapređuju. Ipak za razliku od „civilnih“ automobila, trkački bolidi Formule 1
su prototipovi, koji nikada do kraja ne mogu biti razvijeni. Razlog: neprestano
usavršavanje.
![]() |
Renault R.S. 16 nakon gašenja požara |
Požar na bolidu Renaulta R. S. 16, danskog vozača Kevina Magnussena pokazao
je da i najmanja sitnica može da napravi teškoće. Zbog neprekidnog unapređenja
svojij performansi ali i sistemskog planiranaja od trke do trke (čitajte
konfiguracije staze), inženjeri i tehničari moraju da misle korak ili dva
unapred. U cilju ispitivanja novih sistema za predstojeće trke, tehničari
Renaulta su modifikovali benzinsku pumpu ali i vodove za gorivo. Svi rezervoari
za gorivo su pod pneumatskim pritiskom, da bi usled gravitacionih sila bili sprečeni
da povuku vazduh. Nešto je kenulo naopako, kako navode u Renaultu, pumpa je pala
van planiranog mesta montiranja, ispod novoa goriva. Višak goriva se pojavio u drugim
sistemima i u dodiru sa vazduhom, usled visokih temparatura, pored motornog
prostora, došlo je do varnice i požara.
Zašto je Renault uradio modifikaciju na sistemu dovoda goriva? Odgovor je – pripreme za
trku u Meksiku, na nadmorskoj visini od 2240 m. Primer sistematskog i planskog
rada, za svaku pohvalu !
Нема коментара:
Постави коментар