Uvod: Velika nagrada
Australije
U satima se može
prebrojati preostalo vreme, kada će u bolidima Formule 1, „zaurlati“
najkomplikovaniji i najsloženiji motori današnjice u motor sportu.
Tradicionalno, dugi niz godina prva trka u kalendaru je u Australiji, na stazi
Albert Park u Melburnu.
Tabela osnovnih podataka za stazu u Melburnu
Dužina kruga
|
5303
|
Broj krigova
|
58
|
Broj krivina
|
16 [desnih:
10, levih: 6]
|
Razdaljina do prve krivine
|
265 m
|
Najduži deo sa „punim“ gasom
|
12,1 s
|
Broj promena brzine po krugu
|
54
|
Istorijski procenat izlaska „safety-car“ automobila
|
55%
|
Prvi pobednik
|
Damon Hill,
1996. Williams
|
Jasni favoriti za
prvu trku su Mercedes-AMG
i Ferrari. Po želji Bernie Ecclestonea, u poslednji tren uveden je novi način
kvalifikacionih vožnji. Na svakih 90 sekundi najslabije plasirani vozač otpada.
Svaka novina na početku donosi određenu vrstu konfuzije. Druga najveća novina, je izbor pneumatika. Umesto, kao do sada dve vrste pneumatika, vozačima je na
raspolaganju tri tipa mešavine trkačkih pneumatika. Konfiguracija staze u
Melburnu je svojevrsna stani/kreni vožnja, gde kočioni sistemi trpe opterećenja
koja mogu da odluče između pobede ali i poraza. Sa motorne strane, dugački
pravci i česti izlasci iz krivina, zahtevaju „ergelu čeličnih konja“, prilikom
velikh brzina ali i ubrazanja nakon krivine.
![]() |
Staza Albert Park Circuit |
„Set up“ automobila
zahteva, pre svega dobru trajektoriju snage ali i dobar balans kočnica. Otežavajuća
okolnost za inženjere, je gladak asfalt delimično gradske staze, gde se ostalim
danima obavlja redovan saobraćaj. Podešavanja ogibljenja ide na mekšu opciju
a visina bolida ide na veći odnos. Ležanje autombila, odnosno „grip“, posebno je
važan za prednju osovinu, kako bi vozač imao dobru upravljivost kompletnog
vozila.
Malo
više od 16 sati je ostalo do prvog startovanja za prvi slobodni trening, pa
stoga sledi „Gentlemen, start
your engines”
|
Нема коментара:
Постави коментар