уторак, 15. март 2016.

Novajlija u Formuli 1 tim Haas, sa odličnom bazom debituje u Australiji.

Različiti su putevi ulaska jedne ekipe u Formulu 1. Uglavnom se to dešavalo da grupa ljubitelja automobilskog sporta, kupi jednu polovnu šasiju, angažuje dostupne konstruktore ili inženjere (čitajte, koji mogu da se „kupe“) pa preko ličnih kontakata obezbede sponzore i krenu u avanturu, kao učesnici predstave „najbrži cirkus na Cvetu“.

Ponekad to uspe (krajem sedamdesetih godina – austro-kanađanin, rođen u Mariboru Walter Wolf), ali uglavnom nakon par sezona se dotični tim ugasi ili se pojavi novi „mecen“ i spase donekle što se spasiti može. Svakako najlepši primer je bio 2009. godine, kada je Ross Brown na ostatku Hondinog tima napravio svoju ekipu i sa Jenson Buttonom osvojio šampionat.
Geen Haas: jedan od mnogih koji je ostvario "amerčki san"
Ove godine, prvi put nakon pune tri decenije jedna američka ekipa pokušava da napravi ime u svetu Formule 1. Američki poslovni čovek, koji je i veliki ljubitelj auto-moto sporta, Gene Haas (koji ima titulu diplomiranog inženjera) debituje u prestižnoj klasi automobilskog sporta. Gene Haas, nije anoniman u svetu automobilizma. Dugo godina učestvije u američkom NASCAR šampionatu – američki pandam evropskim trkama na kružnim stazama. Pored brojnih pobeda, dve šampionske titule, 2011 i 2014. godine, krase biografiju 63-ogodišnjeg američkog biznismena. Rođen je Youngstownu, savezna država Ohio, ali je veći deo svog života proveo u Los Angelesu – magnet pre svega za bogate, lepe i sposobne ljude. Sa proizvodnjom i prodajom mašina, naročiti kada je počela CNC tehnologija, Haas je napravio bogatstvo koje je čak i za američke prilike pozamašno. Njegova imovina se procenjuje na oko 750 miliona € !


Njegov prvenac u Formuli 1, VF – 16 ima zanimljivu priču. Iatalijanska kompanija Dallara pravi šasije, a oni to znaju da rade. Ferrari, isporučuje kompletan zadnji deo Haasu, motor, menjač, ogibljenje. Proverene komponente, su pola obavljenog posla za novajliju u Formuli 1. Problem može da bude, ako to iz nekog razloga ne funkcioniše, kako pronaći krivca? Jedini hendikep može da bude organizacija. Novi personal, italijanski auto, britanska izrada i američka baza. Prednost: Romain Grosjean je iskusan i talentovan vozač. 

Нема коментара:

Постави коментар