Različiti su putevi
ulaska jedne ekipe u Formulu 1. Uglavnom se to dešavalo da grupa ljubitelja
automobilskog sporta, kupi jednu polovnu šasiju, angažuje dostupne konstruktore
ili inženjere (čitajte, koji mogu da se „kupe“) pa preko ličnih kontakata obezbede
sponzore i krenu u avanturu, kao učesnici predstave „najbrži cirkus na Cvetu“.
Ponekad to uspe
(krajem sedamdesetih godina – austro-kanađanin, rođen u Mariboru Walter Wolf),
ali uglavnom nakon par sezona se dotični tim ugasi ili se pojavi novi „mecen“ i
spase donekle što se spasiti može. Svakako najlepši primer je bio 2009. godine,
kada je Ross Brown na ostatku Hondinog tima napravio svoju ekipu i sa Jenson
Buttonom osvojio šampionat.
![]() |
Geen Haas: jedan od mnogih koji je ostvario "amerčki san" |
Ove godine, prvi put
nakon pune tri decenije jedna američka ekipa pokušava da napravi ime u svetu
Formule 1. Američki poslovni čovek, koji je i veliki ljubitelj auto-moto sporta,
Gene Haas (koji ima titulu diplomiranog inženjera) debituje u prestižnoj klasi
automobilskog sporta. Gene Haas, nije anoniman u svetu automobilizma. Dugo
godina učestvije u američkom NASCAR šampionatu – američki pandam evropskim
trkama na kružnim stazama. Pored brojnih pobeda, dve šampionske titule, 2011 i
2014. godine, krase biografiju 63-ogodišnjeg američkog biznismena. Rođen je
Youngstownu, savezna država Ohio, ali je veći deo svog života proveo u Los
Angelesu – magnet pre svega za bogate, lepe i sposobne ljude. Sa proizvodnjom i
prodajom mašina, naročiti kada je počela CNC tehnologija, Haas je napravio
bogatstvo koje je čak i za američke prilike pozamašno. Njegova imovina se
procenjuje na oko 750 miliona € !
Njegov prvenac u
Formuli 1, VF – 16 ima zanimljivu priču. Iatalijanska kompanija Dallara pravi
šasije, a oni to znaju da rade. Ferrari, isporučuje kompletan zadnji deo Haasu,
motor, menjač, ogibljenje. Proverene komponente, su pola obavljenog posla za
novajliju u Formuli 1. Problem može da bude, ako to iz nekog razloga ne funkcioniše,
kako pronaći krivca? Jedini hendikep može da bude organizacija. Novi personal,
italijanski auto, britanska izrada i američka baza. Prednost: Romain Grosjean
je iskusan i talentovan vozač.
Нема коментара:
Постави коментар