четвртак, 17. март 2016.

Pretkomora za uspeh

Do sada je mnogo bilo reči o prednostima automobila Mercedes-AMG. Kompletan paket (aerodinamika + pogonska jedinica) je poslednje dve godine „mera svih stvari“. Snažan i pre svega pouzdan agregat, u sprezi sa efikasnom aerodinamikom, jednostvano su nedostižni za ostale timove Formule 1.
Tajna u pretkomori paljenja: Mercedes PU 106C Hybrid
Ipak eksperti su saglasnu u jednoj činjenici. Ključ tehničke dominacije leži u pouzdanom i snažnom motoru. Pojedinosti oko tehničkih prednosti, dugo su bili pod velom tajne ali pojedine tehničke „finese“ se otkrivaju postepeno. Najnovije otrkriće o tajni velike snage samog motora sa unutrašnjim sagorevanjem – leži, u pasivnom paljenju smeše u predkomori cilindra! Nakon toga, siromašna smesa ulazi u prostor cilindra, dolazi do perforirane svećice nakon koje nastaje energična detonacija koja sa ostatkom smese dalje optimalno, snažno prodire u ostatak komore za sagorevanje.


Mercedes, planira da ove godine na svim trka potroši po četiri motora (!),iako je dozvoljeno pet prema pravilniku, jer im je namera da peti čuvaju ka „joker“ !!!. Šef odeljenja za pogonsku jedinicu u Mercedesu, Andy Cowell izuzetno je ponosan na performanse koje su postigli. Trenutno, stepen iskorišćenja iznosi preko 45%! Kada su počinjali sa turbo agregatima, 2014. godine, taj procenat bio je „samo“ 40%. Radi poređenja, atmosferski motori imaju stepen iskorišćenja od svega 30%.

Нема коментара:

Постави коментар