Večita dilema kod konsktrukcije i
proizvodnje trkačkih automobila. Posebnu težinu, to ima kod najnaprednijih
autmobila kakvi su bolidi Formule 1. Nekada je važilo zlatno pravilo, šasija i
prateći elementi se razvijaju kod “kuće” a pogonski agregat, se kupuje. Danas u
sveopštoj globalizaciji to je izgubilo značaj. Ako imate novca, kupite opremu i
stručnjake i možete sve da pravite. Samo je pitanje vremena da određeni
proizvod sazri.
Poslednje dve sezone u Formuli 1
vlada pravilo “prednost kroz pogonsku jedinicu”. Audi je od uvođenja kvatro
pogona smislio reklamni slogan “prednost kroz tehniku”. Mercedes je primenio
filosofiju sve kod svoje kuće jer tako najlakše kontroliše proizvodnju i u
najkraćem roku ispravlja nedostatke.
Ferrari decenijama unazad ima
filosofiju da od proverenih, vrhunskih dobavljača nabavlja pojedine komponenete.
Decenijama unazad, samo srce svakog motora sa unutrašnjim sagorevanjem – klip,
Ferrari nabavlja od nemačkog proizvođača Mahle. Nemačka komapnija sa sedištem u
Stuttgartu, nije zastupljena samo u Formuli 1. Na reli takmičenjima, trkama na
kružnim satazama (u Evropi ali i preko Velike bare) a posebno na trkama
izdržljivosti, nezamislivi su motori koji nemaju u sebi klipove Mahle. Nema sumnje
da je dolaskom Michael Schumachera u Ferrari sredinom devedesetih godina, pokrenuta inicijativa
da se nemački klipovi nađu u najpoznatijem timu Formule 1 na Svetu.
Kod turbo punjača, opet drugačiji
pristup. Mercedes je kao i kod klipova, ušao u avanturu sopstvene proizvodnje,
dok je Ferrari, prema svojim specifikacijama naručivao turbo punjače od
američkog konglomerata Honeywell. Nije tajna da su to turbine najpoznatijeg (za
mnoge najbolji) svetskog proizvođača, inače pionira u tom poslu, Garrett AiResearch.
Zbog zahteva aerodinamičara u Ferrariju, 2014. godine turbo punjač je bio manjih
dimenzija pa nije odgovarao zahtevima za najveću snagu. Greška u proračunima koštala
je Ferrari te godine boljih plasmana.
Tehnički podaci za novi Ferrari motor:
Oznaka motora
|
Ferrari
059/5
|
konfiguracija
|
V6 900
|
Konstrukcija
|
Aluminijum
blok, cilindarska glava
|
Zapremina
|
1598 cm3
|
Prečnik x hod
klipa
|
80,0 x 53,0 mm
|
Srednja brzina klipa m/s
|
22,08 m/s
pri 12500 o/min
|
Broj ventila po cilindru
|
4
|
Protok goriva
|
Direktno
ubrizgavanje, pritisak do 500b, turbo punjač, pritisak oko 3,5 b
|
Turbo punjač – proizvođač
|
Honeywell
(daleko poznatiji kao Garrett)
|
Klipovi – proizvođač
|
Mahle
|
Snaga – pri o/min
|
Preko 850 KS pri 12500 o/min (procena!!!)
|
Najveći obrtni momenat Nm
|
Oko 600 Nm
(procena
|
Svećice - proizvođač
|
NGK
|
Нема коментара:
Постави коментар