Samo deset dana ostalo je do
početka prve trke Formule 1. Planovi, strategija su od velike važnosti u svakom
segmentu priprema pred trening ili trku. Fabrika Pirelli, koja snabdeva najbrži
cirkus sa trkačkim pneumaticima, objavila je tip mešavine pneumatika, koju
vozači smeju da koriste na treninzima, kvalifikacionoj vožnji i na kraju, samoj
trci.
![]() |
Tri tipa pneumatika, za gledaoce lako prepoznatljivi po različitim bojama obeležavanja |
Moderni gladijatori u Melbournu imaju pravo da koriste tri vrste
pneumatika, to su: srednje, mekane i supermekane. Pri čemu, na trci moraju bar
jednom da koriste srednje i mekane, dok na trećoj kvalifikacionoj “sesiji” (kako
se to žargonski kaže “Q3”) moraju da koriste i supermekane.
![]() |
Broj svakog tipa pneumatika, koji svaki vozač ima za prvu trku u Melbournu |
Vozači u dogovoru sa inženjerima, izabiru pneumatike shodno tipu staze, vremenskim
uslovima, kvalitetu asfalta i još niz drugih faktora, koji utiču na odabir
adekvatnih pneumatika koji moraju da garantuju dva osnovna imperativa. Jedan je
brzina, dok drugi nije nimalo beznačajan – pouzdanost ili izdržljivost, koja se ogleda da što kasnije počinje sa trošenjem gazećeg sloja “crnih valjaka”.
Нема коментара:
Постави коментар