Po okončanju
jednog šampionata Formule 1, pripreme za naredni su već 100% u toku.
Analitičari pauzu koriste (ali to rade i timovi, zbog svoje analitike) da bi
uporedili razne parametre uspešnosti ali i nedostatke svake ekipe.
Četvrto mesto po pitanju pouzdanosti zauzeo je tim Red Bull. I pored velikih kritika na račun Renaultovih agregata, Riccardo i Kvyat upotrebili su samo osam agregata, od čega je jedan “stradao” na trci. Francuski konstruktori su više imali straha i zbog istog su češće menjali agregate. Najveća briga su im je bili - klipovi. Dva puta, uzrok kvara bila je elktronika.
Drugu godinu
za redom ekipa “srebrnih strela” osvaja pehar u obe klase: konstruktorskoj i vozačkoj.
Za razliku od predhodne, kada je tim Mercedes-AMG bio na trećoj poziciji, ove
godine po pitanju POUZDANOSTI, osvojili su prvu poziciju. Sa samo tri
odustajanja u toku 19 trka, “strele” su izvezle 11128 “trkačkih” kilometara. Po
ovoj kilometraži se nalaze na čelu “hitliste” po pređenim kilometrima, za razliku
od prošle godine kada su bili treći. Apsolutnu pouzdanost ipak nisu ostvarili.
Rosbergov kvar motora na VN Italije, kao i jednom loše postavljenom dovodu u
usisniku za vazduh na Hamiltonovom bolidu na trci u Singhapuru, kao i
polomljena opruga na papučici za gas (!) na VN Rusije, ponovo na automobilu
Rosberga su negativan epilog svetskih prvaka. Ipak nemačko-britanska alijansa
može da bude prezadovoljna, jer su svetski prvaci kada je u pitanju primena
visoko sofosticirane hibridne tehnologije u kraljevskoj klasi automobilizma. To
do sada nikom nije pošlo za rukom, pa su “strele” ušle u istoriju kao prvi.
![]() |
Sa 4798 pređenih km na automobilu Sergia Pereza - približili su se distanci sa maratona 24h Le Mana |
Jedan izuzetan
podatak o pouzdanosti samih motora (i njihovih “periferija”) na Mercedesovim
hibridima, govori podatak da je Sergio Perez sa jednim (po redosledu – prvim)
agregatom prešao 4798 km – bez kvara.
Još malo pa distanca za trku 24h Le Mana! Osim Rosbergovog kvara na agregatu,
Force India i Lotus, su imali po jedan “defekt”.
Na drugom
mestu nalazi se tim Ferrari. Sa sedam
odustajanja, tri kao razlog su udesi na trci, reorganizovani tim iz Maranella je
najveće iznenađenje ove sezone. Posebnost Ferrarijevog V6 hibrida je to da
nijedan put nije otkazao svoju poslušnost. Sve pohvale na račun Mattia Binottoa
i njegove motorne ekipe !Četvrto mesto po pitanju pouzdanosti zauzeo je tim Red Bull. I pored velikih kritika na račun Renaultovih agregata, Riccardo i Kvyat upotrebili su samo osam agregata, od čega je jedan “stradao” na trci. Francuski konstruktori su više imali straha i zbog istog su češće menjali agregate. Najveća briga su im je bili - klipovi. Dva puta, uzrok kvara bila je elktronika.
Sa relativno slabim rezultatima na trkama, švajcarska
ekipa Suaber, može se pohvaliti sa švajcarskom preciznošću ali i pozdanošću. Za
razliku od prošle sezone, kada su bili deveti, ove godine tim Peter Paul
Saubera moše se pohvaliti napretkom na tebeli, čak do pete pozicije ! Oba
automobila su izvezla 10287 km, 2014. godine „samo“ 9067 km. Pouzdanost ide pre
svega na račun Ferrarijevog agregata ali je nedostatak brzine, ove godine bio
najveći problem za tim iz zemlje koja je poznata po bankama, satovima, sirevima.
Ekipa „mr
perfect“ – Rona Dennisa – McLaren je dospela skoro na dno lestvice po pitanju
pouzdanosti. McLaren-Honda je imala 13 tehničkih kvarova. U poređenju
sa prošlom godinom, kada su koristili Mercedesove agregate – bili su prvi po
pouzdanosti sa 11248 pređenih kilometara. Ove godine, ta brojka je spala na
samo 8672 km. Ahilova peta McLarena, svakako je, povratnik u Formuli 1 – Honda.
To je na neki način period sazrevanja ili pubertet svakog “novajlije” u Formuli
1. Samo je pitanje, sredstava, vremena i ljudskih resursa kada će sve biti na
vrhu.
Na samom dnu je ekipa Lotus, koja je zbog Mercedesovih
agregata imala brzinu ali pouzdanost je bila najslabija. Sa četiri odustajanja,
uzroci: motor, baterija, turbopunjač, ubrizgavanje, elektronika motora, nalaze
se na dnu lestvice sa pređenih 7987,6 km
Tabela
pouzdanosti za 2015. godinu
Tim
|
Startovi
|
Na cilju
|
Kvarovi
|
Udesi
|
Trkačkih km
|
Mercedes
|
38
|
35
|
3
|
0
|
11.128,5
|
Ferrari
|
38
|
31
|
4
|
3
|
10.608,4
|
Williams
|
37
|
32
|
5*
|
1
|
10.593,7
|
Red Bull
|
37
|
31
|
6
|
1
|
10.481,9
|
Sauber
|
37
|
32
|
4
|
2
|
10.287,5
|
Force India
|
38
|
31
|
3
|
4
|
10.051,3
|
Toro Rosso
|
38
|
26
|
10
|
2
|
9.969,5
|
Manor
|
35
|
31
|
4
|
0
|
9.586,5
|
McLaren
|
36
|
23
|
13
|
2
|
8.672,1
|
Lotus
|
38
|
22
|
10
|
4
|
7.987,6
|
*Diskvalifikacija,
povreda vozača
|
Нема коментара:
Постави коментар