Uvođenjem turbo-hibridne tehnologije u Formuli 1 od 2014. godine,
ljubitelji i navijači ostali su uskraćeni za jedan od najuzbudljivijih
doživljaja samih trka Iiatmosfere koja prati svaku trku Formule 1 (i uopšteno
auto moto sporta), a to je buka.
Prvi testovi sa “modifikovanim” izduvom, očekuju se u predsezonskim testovima u Barceloni, krajem februara 2016. godine.
Primenom turbo punjača, elektro komponenti na perifernim sistemima samog
motora sa unutrašnjim sagorevanjem, “brujanje” najefikasnijih motora, umanjena je
za tridesetak procenata. Odmah su ljubitelji “zvuka” reagovali i oštro
kritikovali. Konstruktori kao i proizvođači, ali i veliki “gazda” najbržeg
cirkusa na svetu Bernie Ecclestone je takođe uputio kritike kada je u pitanju zvučni segment trka
Formule 1. Več u maju prošle godine, tim Mercedes-AMG je reagovao sa svojim
izumom za poboljšanje nivoa buke motora. Na testovima se pojavio “megafon”
auspuh, koji je trebao da poveća broj decibela koje ispuštaju tubo agregati.
![]() |
Mercedes AMG je 2014. godine testirao "magafon" auspuh |
Zbog pravila ali i striktne regulative izduvnih sistema u 2014. godine, buka iz auspuha iznosila je “svega” 96 db. U poređenju
sa 2013. godinom, poslednjom sa atmosferskim V8 agregatima, kada je bilo 147 db, jasno
je zašto su ljubitelji kraljevskog automobilskog takmičenja bili razočarani.
Ove godine, buka motora je nešto jača, dublja, pa su svi malo “odahnuli”.
Zahvaljujući uvođenjem vejstgejt (wastegate) ventila od 2016. godine, nivo
buke će biti dobrano veći nego do sada. Šef odeljenja motora u Mercedesu, Andy
Cowell se raduje tome: “Nema sumnje da će zvuk motora zbog toga biti daleko
bolji” i dodaje: “prvo kvalitet zvuka će biti bolji a drugo povećaće se i jačina
zvuka”.Prvi testovi sa “modifikovanim” izduvom, očekuju se u predsezonskim testovima u Barceloni, krajem februara 2016. godine.
Formula 1
2013 (atmosferski V8)
|
147 db
|
Formula 1
2014 (turbo-hibrid V6)
|
96 db
|
Formula 1
2015 (turbo-hibrid V6)
|
100,1 db
|
Нема коментара:
Постави коментар