субота, 19. децембар 2015.

Špijunske igre (II. Deo)

Početkom osamdesetih godina, kada je Porsche zahvaljujući kapitalu arapskog konzorcijuma TAG (Techniques d'Avant Garde), pristao da napravi motor i na taj način uđe u Formulu 1, poznavaocima prilika, odmah je bilo jasno da će to biti „opasan“ protivnik. Kako se ubrzo ispostavilo, u drugoj sezoni Porscheov motor, bio prvak u obe klase Formule 1.

Porsche V6 bi-turbo motor: predmet "špijuna" osamdesetih godina XX. veka
Poznati Nemački konstruktor Hans Mezger, konstruisao je V6 bi-turbo motor koji je zahvaljujući velikom iskustvu u segmentu turbo agregata fabrike, bio odmah konkurentan i skoro tri sezone nepobediv. Konkurencija nije spavala, već je na sve moguće načine pokušavala da prodre u „unutrašnjost“ motora, ne bi li otkrila koja je to „tajna“ skrivena aluminijumskom jezgru. Na američkom „gran priju“ jedan inženjer, inače zadužen za Indycar motore, pokazivao je jednom „strancu“ klip iz Laudinog motora. Njega je interesovalo šta je to posebno primenjeno u konstrukciji samog srca agregata. Odmah je to sprečeno a sam konstruktor je objasnio filozofiju Porschea: „Pri svemu tome, klipovi i komora za sagorevanje su među najstrožije čivanim tajnama u Weissachu“. (pri. aut. Weissach malo mesto, oko 20 km severozapadno od Stuttgatra, razvojni centar Porschea).
Prilikom posete jedne grupe, koja je okarakterisana kao „pouzdana“, ispostavilo se na vreme da je jedan „posetilac“, bio osoba koja nije trebala da vidi odeljenje gde se prave motori za Formulu 1. Na kraju, treći pokušaj industrijskog „spijuniranja“, zabeležen je prilikom transportovanja kutija sa motorima. Ispostavilo se da jednog motora, nema. Podignuta je uzbuna, da bi ubrzo kontejner bio pronađen. Osoba koja je „pratila“ sanduk, znala je sve o pomenutom agregatu, čak i serijski broj, a bio je spreman da pomenuti sanduk pošalje na drugu adresu.

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Нема коментара:

Постави коментар