Početkom osamdesetih godina,
kada je Porsche zahvaljujući kapitalu arapskog konzorcijuma TAG (Techniques
d'Avant Garde), pristao da napravi motor i na taj način uđe u Formulu
1, poznavaocima prilika, odmah je bilo jasno da će to biti „opasan“ protivnik. Kako
se ubrzo ispostavilo, u drugoj sezoni Porscheov motor, bio prvak u obe klase
Formule 1.
![]() |
Porsche V6 bi-turbo motor: predmet "špijuna" osamdesetih godina XX. veka |
Poznati Nemački konstruktor Hans Mezger, konstruisao je
V6 bi-turbo motor koji je zahvaljujući velikom iskustvu u segmentu turbo
agregata fabrike, bio odmah konkurentan i skoro tri sezone nepobediv.
Konkurencija nije spavala, već je na sve moguće načine pokušavala da prodre u „unutrašnjost“
motora, ne bi li otkrila koja je to „tajna“ skrivena aluminijumskom jezgru. Na američkom
„gran priju“ jedan inženjer, inače zadužen za Indycar motore, pokazivao je
jednom „strancu“ klip iz Laudinog motora. Njega je interesovalo šta je to posebno
primenjeno u konstrukciji samog srca agregata. Odmah je to sprečeno a sam
konstruktor je objasnio filozofiju Porschea: „Pri svemu tome, klipovi i komora
za sagorevanje su među najstrožije čivanim tajnama u Weissachu“. (pri. aut.
Weissach malo mesto, oko 20 km severozapadno od Stuttgatra, razvojni centar
Porschea).
Prilikom posete jedne grupe, koja je okarakterisana kao „pouzdana“,
ispostavilo se na vreme da je jedan „posetilac“, bio osoba koja nije trebala da
vidi odeljenje gde se prave motori za Formulu 1. Na kraju, treći pokušaj
industrijskog „spijuniranja“, zabeležen je prilikom transportovanja kutija sa
motorima. Ispostavilo se da jednog motora, nema. Podignuta je uzbuna, da bi
ubrzo kontejner bio pronađen. Osoba koja je „pratila“ sanduk, znala je sve o
pomenutom agregatu, čak i serijski broj, a bio je spreman da pomenuti sanduk
pošalje na drugu adresu.
Нема коментара:
Постави коментар