недеља, 13. децембар 2015.

Povratak Renaulta u Formulu 1

I pored ekonomskih problema koja poslednjih nekoliko godina preti da ugrozi stabilnost takmičenja u Formuli 1, odluka francuskog automobilskog giganta Renault da se ponovo ukljući, najbolja je preporuka budućim članovima “najbržeg cirkusa”. Prema rečima čelnih ljudi Renaulta, Formula 1 je u DNK genima francuske automobilske kompanije.

Novi stari povratnik u Fomruli 1
Inovativni Francuzi su prvi krenuli u avanturi sa trubo agregatima u Formuli 1. Prvi su promovisali V10 konfoguraciju motora, koja je, kako se kasnije ispostvailo, bila najoptimalnija za bolide Formule 1 u eri atmosferskih motora, nakon “prve turbo revolucije”. Prvi su primenili pneumtatski razvod ventila, još 1986. godine.
Odluka o “ponovnom” povratku nije lako donešena. Kamen spoticanja u početku je (kao što to obično biva) bio novac. Šef fransuskog giganta Carlos Ghosn, zahtevao je da Berni Ecclestone plati više na ime autorskih prava i TV prenosa. Posle neizvesnih pregovora, dogovor je sklopljen rukovanjem. Zatim sledi potpisivanje.

Renault planira da investira na svim frontovima. Uzor im je Mercedes! Planirali su budžet na uzoru „srebrne strele“, u rasponu između 200 – 250 miliona €. Veliki deo tog novca pokriće stari Lotusovi partneri, sponzori Pastor Maldonada, prava od TV prenosa. Sam Renault bi investirao oko 60 miliona €.
Automobil za sezonu 2016. godine, koncipovan je prema specifikaciji Mercedesove pogonske jedinice. Kako oni kažu to će biti: “jedan Lotus-Mercedes sa Renaultovim motorom”. Tek krajem septembra, je revidirana odluka o budućem snabdevaču motora. To je “titanski” posao za mehaničare, pa je naredna sezone praktično opisana kao godina “preživljavanja”, da bi prema planu u prve tri godine napravili bazu – osnovu a onda jurišaju na titule.

U narednoj sezoni očekuje se dominacija žute boje na bolidima
Jedna od najvećih strukturnih promena desiće se u odeljenju motora. Prema zahtevima Francuza, opisano od poznavalaca prilika u Formuli 1 kao “zastarelo”, nova struktura treba da unapredi pogonsku jedinicu a novi razvojni centar sa najmodrnijom tehnologijom i opremom, treba da V6 turbo hibridnu jedinici značajno unapredi po pitanju performansi ali i pouzdanosti. Ko će biti šef tima u Enstoneu, još se tačno ne zna. Pretpostavka je, da će na to mesto biti postavljen, dosadašnji direktor tima ART, Frederic Vasseur. Tehničko odeljenje podeljeno na sektroe, pa će glavni za autombil biti Nick Chester zajedno sa šefom dizajna Martin Tollidayom. Rukovodilac operacije biće Alan Permane. Odleljenje motora (u njega bi se najviše investiralo) bi vodio Bob Bell dok bi nekadašnji Mercedesov šef motora Alex Wendorf, preuzeo organizacione poslove. Za trke bi bio zadužen Remi Taffin. Na ugovor bi se angžovao Mario Illien koji bi imao mnogo veću ulogu u dizajniranju motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Najaveča promena bi bila na cilindarskoj glavi, koja bi bila produkt dizajnerskog stola švajcarskog “gura” za motore Illiena. Jedan deo motornog odeljenja, pored centrale u Francuskoj, bi  bio instalirani i u sedištu tima, Enstonu. U pitanju je sistem VTT. Mercedes, Honda kao i Ferrari odavno koriste taj sistem.

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Нема коментара:

Постави коментар