I pored ekonomskih problema koja poslednjih nekoliko godina preti da
ugrozi stabilnost takmičenja u Formuli 1, odluka francuskog automobilskog
giganta Renault da se ponovo ukljući, najbolja je preporuka budućim članovima
“najbržeg cirkusa”. Prema rečima čelnih ljudi
Renaulta, Formula 1 je u DNK genima francuske automobilske kompanije.
![]() |
Novi stari povratnik u Fomruli 1 |
Inovativni Francuzi su prvi krenuli u avanturi sa trubo agregatima u
Formuli 1. Prvi su promovisali V10 konfoguraciju motora, koja je, kako se
kasnije ispostvailo, bila najoptimalnija za bolide Formule 1 u eri atmosferskih
motora, nakon “prve turbo revolucije”. Prvi su primenili pneumtatski razvod
ventila, još 1986. godine.
Odluka o “ponovnom” povratku nije lako donešena. Kamen spoticanja u
početku je (kao što to obično biva) bio novac. Šef fransuskog giganta Carlos
Ghosn, zahtevao je da Berni Ecclestone plati više na ime autorskih prava i TV
prenosa. Posle neizvesnih pregovora, dogovor je sklopljen rukovanjem. Zatim sledi
potpisivanje.
Renault planira da investira
na svim frontovima. Uzor im je Mercedes! Planirali su budžet na uzoru „srebrne
strele“, u rasponu između 200 – 250 miliona €. Veliki deo tog novca pokriće
stari Lotusovi partneri, sponzori Pastor Maldonada, prava od TV prenosa. Sam
Renault bi investirao oko 60 miliona €.
Automobil za sezonu 2016. godine, koncipovan je prema specifikaciji
Mercedesove pogonske jedinice. Kako oni kažu to će biti: “jedan Lotus-Mercedes
sa Renaultovim motorom”. Tek krajem septembra, je revidirana odluka o budućem
snabdevaču motora. To je “titanski” posao za mehaničare, pa je naredna sezone
praktično opisana kao godina “preživljavanja”, da bi prema planu u prve tri
godine napravili bazu – osnovu a onda jurišaju na titule. ![]() |
U narednoj sezoni očekuje se dominacija žute boje na bolidima |
Jedna od najvećih strukturnih promena desiće se u odeljenju motora. Prema
zahtevima Francuza, opisano od poznavalaca prilika u Formuli 1 kao “zastarelo”,
nova struktura treba da unapredi pogonsku jedinicu a novi razvojni centar sa najmodrnijom
tehnologijom i opremom, treba da V6 turbo hibridnu jedinici značajno unapredi
po pitanju performansi ali i pouzdanosti. Ko će biti šef tima u Enstoneu, još
se tačno ne zna. Pretpostavka je, da će na to mesto biti postavljen, dosadašnji
direktor tima ART, Frederic Vasseur. Tehničko odeljenje podeljeno na sektroe,
pa će glavni za autombil biti Nick Chester zajedno sa šefom dizajna Martin
Tollidayom. Rukovodilac operacije biće Alan Permane. Odleljenje motora (u njega
bi se najviše investiralo) bi vodio Bob Bell dok bi nekadašnji Mercedesov šef
motora Alex Wendorf, preuzeo organizacione poslove. Za trke bi bio zadužen Remi
Taffin. Na ugovor bi se angžovao Mario Illien koji bi imao mnogo veću ulogu u
dizajniranju motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Najaveča promena bi bila na
cilindarskoj glavi, koja bi bila produkt dizajnerskog stola švajcarskog “gura”
za motore Illiena. Jedan deo motornog odeljenja, pored centrale u Francuskoj,
bi bio instalirani i u sedištu tima,
Enstonu. U pitanju je sistem VTT. Mercedes, Honda kao i Ferrari odavno koriste
taj sistem.
Нема коментара:
Постави коментар