Iako nema direktne veze sa Formulom 1, nedavni
skandal oko objavljenih podataka za emisiju štetnih gasova nemačkog auto
giganta „narodni auto“, u prevodu Volkswagen, spada u najveću posleratnu „brljotinu“
jedne od najpreciznijih, naorganizovanijih nacija na Svetu – Nemaca!
Svakako objavljivanje jednih vrednosti, kako bi
se proizvod prikazao boljim od konkurencije i na taj način privukli kupci, a
stvarnost je nešto drugo, svakako je za svaku osudu. Kako su zvaničnici
objavili, „lažiranje“ podataka je obavilo tehničko osoblje kako bi rukovodioce
uverili da su u stanju da naprave „čiste“ automobile. Pozadina je bila, da su u
tom trenuntku bili iza konkurencije a strah za sopstevnim pozicijama u
kompaniji ih je naterala na „očajničko“ lažiranje softvera. To je za svaku
osudu, dosta ljudi je dalo ostavke, došlo je roreorganizacije unutar koncerna i
vreme će pokazati ili potvrditi, da će se to uz veliki novčani gubitak koncerna
VW uskor zaboraviti. Decenijama stečena pozicija, može lako da se izgubi u
jednom trenutku. Međutim, bogati mogu da plate odštetu a zatim novim reklamnim
kampanjama i naravno usavršavanjem agregata da postignu „prave“ vrednosti kada
je u pitanju emisija šptetnih gasova.
![]() |
Šef razvoja LMP1 projekta u Porscheu: Fritz Enzinger i šef Mercedes-AMG tima Toto Wollf na dodeli pehara u organizaciji FIA |
Sketpici to uzimaju kao katastrofu, dok je
postavljam pitanje: kako da u tri vrhunske klase automobilskog sporta
poslednjih godina dominiraju kompanije iz Nemačke? Pomenuti Volkswagen, unazad
nekoliko godina je skoro nepobediv na reli sceni, Mercedes-AMG je toliko
dominanantan u Formuli 1, dok je ove godine Porsche sa trona od jedne dugog
jedne decenije u klasi trka izdržjivosti (endurance), smenio Audi. Posrche je
pobedio kroz naprednu i sofisticiranu tehniku ali i inteligencijom! Isti taj
Porsche je deo koncerna VW. Takođe i Audi.
![]() |
Volkswagen Polo Rally: tri godine uzastopno prvak sveta u klasi konstruktora |
Novi direktor Volkswagena, koji je došao sa mesta
prvog čoveka Porschea, je 62-godišnji Matthias Müller. Za one koji neznaju on važi kao
veliki ljubitelj Formule 1. Da li možemo očekivati ulazak VW u Formulu 1?
Odogovrni ljudi to stalno negiraju. Ali.....
I na kraju bogati ostaju bogati, uz povremene
krize, trzavice dok siromašni traže dlaku u jajetu da bi kritikovali neke
pogrešne odluke. Na ovim prostorima, mnogo ljudi je donelo katastrofalne
odluke, izuzetno su retki pojedinci, koji imaju morala, pa daju ostavke
(predsednik Volkswagen grupe Martin Winterkorn je 23 septembra podneo ostavku) za razliku od najjače automobilske nacije Evrope.
Нема коментара:
Постави коментар