петак, 18. децембар 2015.

Špijunske igre (I. deo)

Poslednjih nekoliko decenija Formulom 1 vlada visoka tehnolgija u pravom smislu te reči. Bogati timovi investiraju u tehnologiju, opremu ali i u znanje. Do nedavno nije bilo zamislivo da vrhunski inženjeri i dizajneri zarađuju dvocifrene milionske iznose u svojim poslovima. Te brojke su bile rezervisane za „odabrane“ vozače.

Ideje i konstrukciona rešenja mogu jedan tim da dovedu do pobedničkog trona i dominacije nad ostalim konkurentima. Isto tako, to meže da znači potpuni promašaj i nakon toga, treba nekoliko sezona da se „početnička greška“ popravi. Na žalost, ima pojedninaca koji pokušavaju ilegalnim metodama da naprave ime ili da zarade novac. Nedavni slučaj jednog od inženjera Mercedesovog odeljenja za pogonske jedinice, ponovo je uzburkao Formulu 1. Pre par godina, McLaren je optužen da je hteo da nabavi tehničke podatke od Ferrarija i tim je kažnjen sa neverovatnom svotom od čak 100 miliona Dolara.
Mnogi bi da dodju do podataka za pogonsku jedinicu šampionskog tima
U ovom slučaju u pitanju je Benjamin Hoyle, koji u Mercedesu radi od 2012. godine. Benjamin je naime još u maju prošle godine izjavio da neželi da produži svoj ugovor sa Mercedesom, koji važi do decembra 2015. godine. Kada je zatražio podatke sa trke iz Mađarske ove godine, to je bilo sumnjivo “strelama” i od tada su pratili njihovog inženjera. Prva procena je bila da on planira da pređe u ekipu Ferrari, i u Mercedesu su odlučili da ga tuže zbog krađe podataka. Kako je istraga ustanovila, Ferrari sa time nema nikakve veze, a njegova dosadašnja ekipa je rekla de će se postarati da ga niko u Formuli 1 više ne angažuje.
I ranije su se dešavale „špijunske ugre“ a to je započelo osamdesetih godina prošlog veka, kada je krenula prve era turbo motora. Tada je u pitanju bio Porscheov V6 turbo motor, koji je nemačka firma napravila za konzorcijum TAG.

Нема коментара:

Постави коментар