Poslednjih nekoliko decenija
Formulom 1 vlada visoka tehnolgija u pravom smislu te reči. Bogati timovi
investiraju u tehnologiju, opremu ali i u znanje. Do nedavno nije bilo
zamislivo da vrhunski inženjeri i dizajneri zarađuju dvocifrene milionske
iznose u svojim poslovima. Te brojke su bile rezervisane za „odabrane“ vozače.
Ideje i konstrukciona rešenja
mogu jedan tim da dovedu do pobedničkog trona i dominacije nad ostalim
konkurentima. Isto tako, to meže da znači potpuni promašaj i nakon toga, treba
nekoliko sezona da se „početnička greška“ popravi. Na žalost, ima pojedninaca
koji pokušavaju ilegalnim metodama da naprave ime ili da zarade novac. Nedavni slučaj
jednog od inženjera Mercedesovog odeljenja za pogonske jedinice, ponovo je
uzburkao Formulu 1. Pre par godina, McLaren je optužen da je hteo da nabavi
tehničke podatke od Ferrarija i tim je kažnjen sa neverovatnom svotom od čak
100 miliona Dolara.
![]() |
Mnogi bi da dodju do podataka za pogonsku jedinicu šampionskog tima |
U ovom slučaju u pitanju je
Benjamin Hoyle, koji u Mercedesu radi od 2012. godine. Benjamin je naime još u
maju prošle godine izjavio da neželi da produži svoj ugovor sa Mercedesom, koji
važi do decembra 2015. godine. Kada je zatražio podatke sa trke iz Mađarske ove
godine, to je bilo sumnjivo “strelama” i od tada su pratili njihovog inženjera.
Prva procena je bila da on planira da pređe u ekipu Ferrari, i u Mercedesu
su odlučili da ga tuže zbog krađe podataka. Kako je istraga ustanovila, Ferrari
sa time nema nikakve veze, a njegova dosadašnja ekipa je rekla de će se
postarati da ga niko u Formuli 1 više ne angažuje.
I ranije su se dešavale „špijunske
ugre“ a to je započelo osamdesetih godina prošlog veka, kada je krenula prve
era turbo motora. Tada je u pitanju bio Porscheov V6 turbo motor, koji je
nemačka firma napravila za konzorcijum TAG.
Нема коментара:
Постави коментар