среда, 19. август 2015.

Uvod: VN Belgije

Nakon mesec dana pauze, koja je za većinu ljubitelja Formule 1 došla u nezgodno vreme, posebno nakon dve izuzetno uzbudljive trke (Velika Britanija i Mađarska), kada je šampionat počeo da se „kuva“, počinje ništa manje uzbudljiv drugi deo sezone u prestižnoj klasi automobilskog sporta. Trka u Ardenskoj šumi, na poznatoj stazi Spa-Francorchamps, za mnoge je jedna od najlepših, najatraktivnijih staza, na kojima se održavaju automobilske trke a naročito takmičenja Formule 1.

Najduža staza u čitavom kalendaru Formule 1: Spa-Francorchamps
Jerdnom prilikom, dvostruki svetski prvak Fernando Alonso je izjavio za stazu Spa: „Jedan krug u Spa je kao 20 krugova na drugoj stazi, što se tiče zabave i adrenalina“. Sa dužinom od 7004 metara, ona spada u najduže u kompletnom ovogodišnjem cirkusu Formule 1. Krivine Eau Rouge, La Source, Rivage i Blanchimont spadaju u najomiljenije kod ljubitelja Formule 1. Kada se uzme faktor okruženja, u prelepim šumama Ardena, gde u par trenutaka od sunčanog vremena može da dođe do provale oblaka i tako od trke napravi horor scenarijo, kakav ne može da zamisli ni najbolji režiser Hollywooda. Prva trka na legendarnoj stazi održana je 1925. godine. Ovogodošnja trka je 48 po redu i u kalendaru trka Formule 1, samo su staze u Monzi (64 puta), Monacu (62 puta) i Silverstoneu (49 puta) bile brojnije.
Kada je u pitanju podešavanje bolida, na listi prioriteta inženjera na prvom mestu je brzina. Preko 70% staze vozi se sa “gasom do daske”. Posle lakat krivene u desno La Souce, sledi 25 sekundi vožnje sa punim gasom uz brdo do šikane Les Combes. Podešavanje prijanjanja je slično kao kod trke u Kanadi, samo se za trku u Monzi vozi sa još manjim potiskom. To znači da su stabilizatori podešeni “ravno”, kao bi se smanjio aerodinamičan otpor vazduha i direktno uticalo na povećanje krajnjih brzina. Zbog visokih brzina u krivinama, donji postroj se podešava što tvrđe i bliže podlozi. To je direktno povezano sa povećanjem stabilnosti automobila. Prednji spojler se podešava nešto strmije, da bi se u brzim krivinama smanjilo podupravljanje. Najopterećeniji sklop na stazi Spa je svakako, pogonski sklop. Mnogi timovi će zbog toga pribeći ugrađivanju novih agregata. Kočnice, kao i sistem hlađenja, nisu posebno “napregnuti”.

Tim Sauber, dobija najnovije motore Ferrarija, koji odgovaraju specifikaciji koju je tim iz Maranella koristio za vreme VN kanade. Takođe i Honda je najavila, prepravke na svom V6 turbo agregatu, što bi za tim McLaren značilo prekretnicu u nastavku šampionata i možda nešto veću “berbu” osvojenih poena. Pitanje je da li je tim Mercedes-AMG prevazišao svoj problem proklizavanja kvačila na startu?
Inače od ove trke, međunarodna automobilska federacija – FIA, propisala je novi pravilnik za proceduru startovanja trke. Zabranjeno je u poslednjih 30 minuta pred start trke raditi prepravke na podešavnaju kvačila.
 
Činjenice o stazi Spa

Dužina jednog kruga
7004 m
Broj krugova
44
Broj krivina
19 (deset levih, devet desnih)
Dužina od starta do I. krivine
265 m
Deo sa “punim gasom”
72 %
Tip pneumatika
Mekane  / srednje
Procena izlaska sigurnosnog vozila
80 %

 

Нема коментара:

Постави коментар