 |
Romain Grosjean: presrećan sa trećim mestom |
 |
Gost u Belgiji: vozač i glumac Patrick Dempsey sa Nicom Hülkenbergom |
 |
Trkački inženjer Romain Grosjeana - Julien Simon-Chautemps (levo) |
 |
Dvostruka pobeda tima Mercedes-AMG |
 |
Sebastian Vettel: "gumi defekt" pri 316 km/h |
Lewis
Hamilton ostvario je pobedu za VN Belgije, svoju šestu ove sezone i ukupno 39 u
kariejri. Sa tom brojkom, nalazi se samo na dve manje, od Vettela i Senne koji
imaju po 41 trijumf u karijeri.
Trka na stazi
Spa imala je nekoliko heroja ali i scenario koji je bio na granici hororra. Za
vreme kruga za zagrevanje Nico Hülkenberg je prijavio da motor gubi snagu. Za trenutak
haotična kominikacija između vozača i ekipe, završila se tako što su inženjeri
ekipe Force Indije savetovali nemačkom vozaču da zauzme svoju poziciju na „gridu“.
Nakon instalacionog kruga, pobednik ovogodišnjeg maratona 24h Le Mana, rukama
daje znak da ima problema sa svojim automobilom. Direkcija trke odmah reaguje i
vozače šalje na još jedan instalacioni krug. To je za trenutak vodeće ljude
ekipe Mercedes-AMG zabrinulo, posebno nakon činjenice da su na prethodnoj trci,
VN Mađarske zbog ponovnog starta i pregrejanog kvačila izgubili trku. Hamilton
je odlično startovao, dok je Nico Rosbeg sa druge pozicije pao na petu! Raketni
start imao je Sergio Perez u svojoj Force India VJM08B. Pastor Maldonado
odustaje nakon par krugova zbog posledica tehničkih problema od subote. Trka u
Spa bila je od strane Pirellija, preporučena za minimalno dva pa čak i tri
zaustavljanja u boksovima.
Prva dva
mesta suvereno su zauzimali vozači „srebrnih strela“, dok je na trećoj poziciji
Vettel sa svojim umećem potvrdio renome vrhunskog vozača koji je doveden u
ekipu da je „preporodi“. Tada su stratezi Ferrarija odlučili da primene taktiku
jedne promene pneumatika i na taj način sačuvaju treću poziciju. Vettel je imao
nesretnu okolnost da mu je za petama bio Romain Grosjean, koji je u bolidu
Lotus, koga pokreće Mercedesov agregat, imao sedam krugova svežije pneumatike i
želju da na „skoro“ svojoj trci dođe do podijuma. Vettel je desetak krugova
odolevao napadima, da bi dva kruga pre kraja, nakon krivine Eau Rouge, zadnji desni pneumatik „popustio“ i prouzrokovao odustajenje do tada trećeplasiranog vozača.
Evidentno iznerviran i pod emocijama, Sebastian
Vettel je okrivio snabdevača pneumatika u Formuli 1 – fabriku Pirelli, da je
ona kriva za njegov udes. Procena je da je Vetel vozio oko 316 km/h kada mu je
eksplodirao pneumatik. Isto kao kod Rosberga za vreme slobodnih treninga u
petak.
 |
Rezultati trke za VN Belgije |
Rosberg je stao na stranu Vettela, jer su oni
kao vozači direktno ugroženi dok je predsednik upravnog odbora tima Mercedes, i
TV ekspert Niki Lauda stao na stranu Pirellija. Šef italijanskog proizvođača
pneumatika Paul Hembery objasnio je da su pneumatici bili isuviše istrošeni i
da Ferrari nije smeo da preuzme rizik sa samo jednim odlaskom u boks. Treće
mesto Romaina Grosjeana je najveće iznenađenje, kada se zna da tim Lotus ima
skoro 25 miliona Evra potraživanja i da vrlo malo rade na dalje razvoju svojih
bolida.
Нема коментара:
Постави коментар