Nedavno je japanska Honda priznala da nisu
očekivali će povratak u Formulu 1 biti tako tažak. Honda je svetsku slavu i reputaciju kao
proizvođač pogonskih agregata, stekla u drugoj polovini osamdesetih godina, sa
prvom erom turbo motora i na prelazu ozmeđu osamdesetih i devedesetih godina sa
svojim V10 i V12 konfiguracijama, kada su bili skoro nepobedivi i osvajali
titule jednu za drugom.
![]() |
Motorsport šef Yasuhisa Arai |
Ovog puta, kombinacija V6 turbo agregata,
spojena sa hibridnim elektro pogonom, čini pogonski sklop mnogo osetljivijim,
složenijim ali i ranjivijim. U trkačkim uslovima, sve sklopove treba
harmonizovati, upariti ih i iz njih izvući najveće performanse, kako bi
automobili bili konkurentni na stazi. Evidentno je da su brojni tehnički
problemi (termodinamika komponenti, pouzdanost, nedovoljna snaga) Hondu stavili
u nezavidan položaj u odnosu na tim McLaren. Za sve neuspehe, glavni krivac je
poznat – proizvođač pogonskog sklopa Honda. U Hondi imaju više strpljenja dok
britanska ekipa, koja je svoje zvezdane trenutke imala od srdine osamdesetih
godina dvadesetog veka, kada je uveliko njen „mađioničar“ Ron Dennis pored
svojih menadžerskih pokazao i svoje vizionarske sposobnosti, mnogo manje. U McLarenu je
evidentna nervoza zbog brojnih tehničkih problema s početka sezone ali i zbog
nedostataka dobrih rezultata.
Šef Hondinog motorsport odeljenja Yasuhisa Arai,
stao je u odbranu svoje „kuće“ i napao svoje tehnološke partnere, ekipu McLaren.
„Iskren da budem naš motor sa unutrašnjim sagorevanjem, nalazi se malo iza
Ferrarijavog, ali je puno bolji od Renaultovog. Mercedes je još stepenicu dalje
od našeg. U toku godine mi ćemo probati da oba vrhunska proizvođača dostignemo i
mi verujemo da ćemo na kraju godine to i učiniti. Trenutno između 40-50 KS nam
nedostaje za Mercedesom, manje od 30 za Ferrarijem. U poređenju sa Renaultom,
mi sada imamo prednost od 20 KS više“ – rekao je Arai.
„U McLarenu stalno pričaju o nedostacima motora.
Ali niko ne priča o nedostacima McLarenove šasije“ dodao je Hondin sportski šef
Yasuhisa Arai. Šasija proizvodi previše vazdušnog otpora i to je jedna od
glavnih problema, naveo je japanski inženjer.
Нема коментара:
Постави коментар