Poslednjih
meseci mnogo se pročalo o budućnosti Renaulta. Zbog katastrofalnih (teška reč,
kada se zna da su četiri godine bili neprikosnoveni sa V8 agregatima u Red
Bullu!) rezultata, francuska kompanija je imala tri moguća scenarija: 1.
Odustajanaje od Formule 1; 2. Osnivanje novog tima i 3. Kupovina
postojećeg tima.
U poslednje
vreme, mnogo se pričalo i o mogućim opcijama francuske fabrike, da bi konačani
izbor pao na dva scenarija. Uveliko se pričalo da bi tim Lotus, koji u
poslednje vreme ima evidentno finansijskih problema, bio na listi opcija na
broju jedan. Druga opcija, koja se pojavila nedavno, bila je kupovina Force
India ekipe. Jedan od suvlasnika tima, indijski poslovni čovek Dr. Vijay Mallaya,
bio je jedan od inicijatora da jedna velika automobilska kuća stane iza tima
Formule 1.
![]() |
Renault povratak u staro gnezdo - Enstone |
Prema
najnovijim informacijama, Renault je u dogovoru sa svojim tehničkim partnerima
(Red Bull I Toro Rosso) nagovestio da bi
do VN Italije u Monzi, bila doneta konačna odluka. Prema navodima određenih
medija, Renault je spreman da za kupovinu tima Lotus izdvoji oko 89 miliona
Evra, na rate u narednih deset godine. Na taj način, Renault bi posedovao 65
procenata ekipe, dosadašnji suvlasnik i šef Genii-ja, Gerad Lopez imao bi navodno
25, dok bi preostalih deset procenata, imao ambasador Renaulta i četvorostruki
svetski prvak Alain Prost.
Kuriozitet
kompletnog posla, je da se Reanult na ovaj način ponovo vraća u Enstone, gde so
do 2010. godine pravili svoje automobile, iste one sa kojima je Fernando Alonso
osvojio dve šampionske titule. Nije tajna, da je jedan od presudnih faktora
zbog kojih su se ljudi iz Renaulta odlučili baš za ekipu Lotus, modernije fabričko
postrojenje sa savremenijom opremom. Za razliku od njih Force India, ima nešto
starije pogone, dok usluge aerodinamičkog tunela koriste u Nemačkoj, u
nekadašnjem vazdušnom tunelu ekipe Toyota.
Нема коментара:
Постави коментар