субота, 29. август 2015.

Renault: finalizacija preuzimanja

Poslednjih meseci mnogo se pročalo o budućnosti Renaulta. Zbog katastrofalnih (teška reč, kada se zna da su četiri godine bili neprikosnoveni sa V8 agregatima u Red Bullu!) rezultata, francuska kompanija je imala tri moguća scenarija: 1. Odustajanaje od Formule 1; 2. Osnivanje novog tima i 3. Kupovina postojećeg tima.

U poslednje vreme, mnogo se pričalo i o mogućim opcijama francuske fabrike, da bi konačani izbor pao na dva scenarija. Uveliko se pričalo da bi tim Lotus, koji u poslednje vreme ima evidentno finansijskih problema, bio na listi opcija na broju jedan. Druga opcija, koja se pojavila nedavno, bila je kupovina Force India ekipe. Jedan od suvlasnika tima, indijski poslovni čovek Dr. Vijay Mallaya, bio je jedan od inicijatora da jedna velika automobilska kuća stane iza tima Formule 1.

Renault povratak u staro gnezdo - Enstone
Prema najnovijim informacijama, Renault je u dogovoru sa svojim tehničkim partnerima (Red  Bull I Toro Rosso) nagovestio da bi do VN Italije u Monzi, bila doneta konačna odluka. Prema navodima određenih medija, Renault je spreman da za kupovinu tima Lotus izdvoji oko 89 miliona Evra, na rate u narednih deset godine. Na taj način, Renault bi posedovao 65 procenata ekipe, dosadašnji suvlasnik i šef Genii-ja, Gerad Lopez imao bi navodno 25, dok bi preostalih deset procenata, imao ambasador Renaulta i četvorostruki svetski prvak Alain Prost.

Kuriozitet kompletnog posla, je da se Reanult na ovaj način ponovo vraća u Enstone, gde so do 2010. godine pravili svoje automobile, iste one sa kojima je Fernando Alonso osvojio dve šampionske titule. Nije tajna, da je jedan od presudnih faktora zbog kojih su se ljudi iz Renaulta odlučili baš za ekipu Lotus, modernije fabričko postrojenje sa savremenijom opremom. Za razliku od njih Force India, ima nešto starije pogone, dok usluge aerodinamičkog tunela koriste u Nemačkoj, u nekadašnjem vazdušnom tunelu ekipe Toyota.

Нема коментара:

Постави коментар