Generalni direktor Renault Sporta, Cyril
Abiteboul je izjavio da ideje koje je Mario Illien predložio za unapređenje
turbo agregata nisu prihvaćene, jer Renault ima svoju viziju i svoj tehnički
koncept kako da unapredi performanse svoje V6 turbo jedinice.
![]() |
Mario Illien (desno) u boksu Red Bulla, u razgovoru sa Adrian Neweyem |
To je svakako iznenađenje u svetu
Formule 1, jer angažovanje svajcarskog konstruktora početkom godine, bilo je
kao poziv vatrogascima da ugase vatru. Renault već dve sezone ima problema sa
agregatima i nikako da dostignu konkurenciju, pre svega se misli na Mercedesov
pogonski sklop.
Iako su nedavni testovi Ilmorovih
rešenja potvrdili određeni napredak, Cyril je to obrazložio: “Saradnja je uvek
dobra. Dobro je dobiti utisak spolja, kao i povratne informacije ali i podršku.
U sadašnjem motoru ali i onom koji sledi, nepostoji ništa od Ilmora”, i dodaje “to
ne znači da to nećemo u budućnosti promeniti, naš odnos sa Illienom nije
bezvredan. Mi samo želimo da do kraja godine iskoristimo sve tokene i da
uvedemo značajne promene na agregatu”.
Odbijanje ideja jednog od ljudi
koji je na polju konstrukcije trkačkih motora u samom vrhu nije ništa neobično
za fabriku Renault. Oduvek su francuzi imali
svoj put kada je u pitanju Formula 1. Da podsetim, oni su prvi uveli turbo
agregate u “najbrži cirkus”, prvi su primenili konfiguraciju V10 agregata, zatim
su konstruisali motor sa širokim uglom između cilindara (1110), isto
tako njihov sistem pneumatskog razvoda ventila, je opšte prihvaćen kod trkačkh
motora visokih obrtaja.
Ostaje da sačekamo i vidimo, da li
su i ovaj put francuski kuvari trkačkih motora pripremili neki novi “začin” -
revoluciju u konstrukciji trkačkih agregata.
Нема коментара:
Постави коментар