Do početka šampionata
Sveta u Formuli 1, ostalo je manje od mesec dana. Ovogodišnja “predstava” – predsezonski
testovi ima tri čina. Prvi je, završen pre nekoliko dana a drugi počinje 19. ferbraura
u Barceloni i trajaće do 22.
Na prvom
testu, bilo je prijatnih iznenađenja i potvrdilo da su svi timovi željni da sa
trona skinu prošlogodišnjeg prvaka Mercedes-AMG. Najprijatnije je bilo, to što
je Ferrari postigao najbolje vreme i sa vozačem kakav je Sebastina Vettel
možemo očekivati povratak “Scuderie” na pobednička postolja mnogo češće nego u
proteklom periodu. Red Bull, na nekoliko frontova takođe mnogo spremnije ulazi
u duel, nego prošle sezone, sa timom koga vode dva austrijanca u “paddocku” Formule
1 prozvani Blizanci. Williams je prijatno iznenadio sa novim dizajnom nosa svog
modela FW34, i već nezvanično se priča da će tokom sezone uslediti kopiranje
njihovo aerodinamičkog rešenja prednjeg kraja bolida. I jedna stvar
netreba da se zanemari. Tim “generala” Sir Frank Williamsa, na najboljem je
putu da se približi “srebrnim strelama”.
Jedina
nepoznanica je budućnost ekipe indijskog milijardera dr Vijay Mallya – Force India.
Prvi test su propustili, uz obrazloženje da im treba više vremena da
razviju novi model. Skeptici su odmah izrazili bojazan da je to sledeći tim u „bankrotu“.
U međuvremenu, iz tima su stigla uveravanja da je sve po planu i da će
nastupiti na prvoj trci ove sezone u Australiji – 15. marta
Za inženjere, tehničare i mnogobrojno osoblje sezona je
uveliko počela (praktično se nije ni završavala !), par dana što su imali
iskoristili su za odmor u smenama, ali timovi nisu ni dana prekinuli sa
permanentnim radom na novim automobilima, kompenentama, delovima mozaika kakav
je automobil Formule 1. ![]() |
Brabham-BMW BT52 iz 1983. godine |
Vozači su imali svoj „odmor“, mada su ih obaveze prema
sponzorima daleko više angažovale nego pre nekoliko decenija. Danas je to
čitava industrija marketinga, agencija za predstavljanje javnosti a sve u
potrazi za sponzorima i naravno reklamom i glamurom, koji prati nasofisticiraniji
tehnički sport na Svetu! I na kraju, vozači svakodnevno rade na svojoj
psiho-fizičkoj kondiciji jer sedeti u bolidu Formule 1 oko 90 minuta, biti
izložen temparaturama u kokpitu i do 600 C nije nimalo lako i
jednostavno. Pri tome netreba zaboraviti izuzetno veliki stepen koncetntarcije
koji vozači treba da poseduju od prvog do poslednjeg kruga pri svim ubrzanjima,
kočenjima, bočnim silama kroz prolazak u krivine i još mnogo sitnica koje su
izražene na trkama Fomrule 1.
Нема коментара:
Постави коментар