недеља, 15. фебруар 2015.

Uskoro drugi predsezonski test

The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.




Do početka šampionata Sveta u Formuli 1, ostalo je manje od mesec dana. Ovogodišnja “predstava” – predsezonski testovi ima tri čina. Prvi je, završen pre nekoliko dana a drugi počinje 19. ferbraura u Barceloni i trajaće do 22.
Na prvom testu, bilo je prijatnih iznenađenja i potvrdilo da su svi timovi željni da sa trona skinu prošlogodišnjeg prvaka Mercedes-AMG. Najprijatnije je bilo, to što je Ferrari postigao najbolje vreme i sa vozačem kakav je Sebastina Vettel možemo očekivati povratak “Scuderie” na pobednička postolja mnogo češće nego u proteklom periodu. Red Bull, na nekoliko frontova takođe mnogo spremnije ulazi u duel, nego prošle sezone, sa timom koga vode dva austrijanca u “paddocku” Formule 1 prozvani Blizanci. Williams je prijatno iznenadio sa novim dizajnom nosa svog modela FW34, i već nezvanično se priča da će tokom sezone uslediti kopiranje njihovo aerodinamičkog rešenja prednjeg kraja bolida. I jedna stvar netreba da se zanemari. Tim “generala” Sir Frank Williamsa, na najboljem je putu da se približi “srebrnim strelama”.

Jedina nepoznanica je budućnost ekipe indijskog milijardera dr Vijay Mallya – Force India. Prvi test su propustili, uz obrazloženje da im treba više vremena da razviju novi model. Skeptici su odmah izrazili bojazan da je to sledeći tim u „bankrotu“. U međuvremenu, iz tima su stigla uveravanja da je sve po planu i da će nastupiti na prvoj trci ove sezone u Australiji – 15. marta
Za inženjere, tehničare i mnogobrojno osoblje sezona je uveliko počela (praktično se nije ni završavala !), par dana što su imali iskoristili su za odmor u smenama, ali timovi nisu ni dana prekinuli sa permanentnim radom na novim automobilima, kompenentama, delovima mozaika kakav je automobil Formule 1.
Brabham-BMW BT52 iz 1983. godine

Vozači su imali svoj „odmor“, mada su ih obaveze prema sponzorima daleko više angažovale nego pre nekoliko decenija. Danas je to čitava industrija marketinga, agencija za predstavljanje javnosti a sve u potrazi za sponzorima i naravno reklamom i glamurom, koji prati nasofisticiraniji tehnički sport na Svetu! I na kraju, vozači svakodnevno rade na svojoj psiho-fizičkoj kondiciji jer sedeti u bolidu Formule 1 oko 90 minuta, biti izložen temparaturama u kokpitu i do 600 C  nije nimalo lako i jednostavno. Pri tome netreba zaboraviti izuzetno veliki stepen koncetntarcije koji vozači treba da poseduju od prvog do poslednjeg kruga pri svim ubrzanjima, kočenjima, bočnim silama kroz prolazak u krivine i još mnogo sitnica koje su izražene na trkama Fomrule 1.

Нема коментара:

Постави коментар