Ako bismo
želeli ukratko da opišemo nedavno završene testove u španskom Jerezu, onda bi
to izgledalo ovako: “Ferrari najbrži, Mercedes najbolji”.
Ipak, nakon 2313 krugova prvih test vožnji, na
mnoga pitanja još nemamo pravi odgovor. Koliko je Ferrari stvarno brz? Da li su
vozili sa praznim rezervoarom goriva, da li će biti tako brzi na većim
tempararurama, kako se ponašaju pneumatici na drugoj podlozi? Da li će Red Bull
sa novom snagom Renaulta uspeti na neki način da povrati svoj šampionski
pedigre? Koliko su „konja“ preko zime Francusi uspeli da pronađu u novom,
redizajniranom agregatu?
Jedno je evidentno. Mnogi su saglasni sa tom
činjenicom – ekipa Mercedesa se „namerno uzdržava“. Kako? Svesni su da imaju
najjaču pogonsku jedinicu ali zato imaju problema sa pouzdanošću. Zato su prve
ovogodišnje testove iskoristili i glavni akcenat bacili na pouzanost samog
bolida i svih komponenata. Verovatno je da su vozili sa punim rezervoarima
goriva i tako u realnim uslovima simulirali trkačke uslove.![]() |
Formula 1: timski rad i težnja perfekciji |
Na veliko zadovoljstvo navijača, „fanova“ i
velikog broja ljubitelja tehnike, Formula 1 postala je bučnija (!), brža i
lepša u odnosu na prošlogodišnju. Kako je to moguće. Kroz fascinantan rad svih
inžinjera, tehničara, vozača. Izduvni sistem je delimično prepravljen na svim
pogonskim jedinicama, nova pravila su dozvolila određene modifikacije na
aerodinamici a italijanski dobavljač pneumatika Pirelli napravio je novu
mešavinu „guma“ za ovi sezonu. Sportski direktor Pirellija Paul Hembery,
je izjavio da će ove sezoni automobili Formule 1 biti brđi između dve i tri
sekunde.
Kimi Raikkonen je postavio bolje vreme po krugu u
odnosu na prošlu godinu za 2,435 sekunde! Da svi teže perfekciji,
govori podatak o broju ukupno pređenih krugova na testovima. Osam timova je za
četiri dana prevezlo 2313 krugova, odnosno 10242 km. Prošle godine, za isti
vrmenski period, deset timova izvezlo je 1465 krugova i prešlo 6487 km.
Prva test nedelja, bila je u osnovi samo
provera kompletnog sistema, da li funkcioniše kao i sakupljanje podataka. Da li
je motor u „zdravom“ polju rada? Da li hlađenje funkcioniše? Da li auto
odgovara na zahteve koji su postavljeni u vazdušnom tunelu i na simulatoru? Da
li postoje fundamentalne greške koje zahtevaju odgovore sa dugim rokom
isporuke? Kakav je utisak vozača?
To su samo neka pitanja koja će dobiti
odgovore, ili su na neka već i dobili. Ali to je svet Formule 1. Tako blizu
opasnosti i tragedije ali zato fascinanatan na neobjašnjiv način.......
Нема коментара:
Постави коментар