четвртак, 12. фебруар 2015.

Nediraj „bika“ dok spava!

Od početka ove sezone u žiži interesovanja ljubitelja Formule 1 su tri tima. Ferrari, zbog dolaska Vettela, Mclaren zbog povratka Honde i šampionska ekipa Mercedes-AMG.

Posle četiri uzastopne titule i prošlogodišnje loše sezone, tim austrijskog milionera Dietricha Mateschitza – Red Bull, više nego ikada, je „gladniji“ pobeda i uspeha. Ekipa odličnih tehničara, koje predvodi svakako vazdušni „guru“ Adrian Newey, odlična infrastruktura i satabilna finansijska pozadina, odlična su baza za pripreme i juriš na pobednički tron.
Iako je najavljeno da je ovo poslednja godina gde je Newey 100 procenata uključen u rad na novom bolidu, to nije umanjilo efekat njegovih ideja koje su involvirane u novi model Red Bulla RB11. Neki detalji padaju u oči. Klirens na zadnjoj osovini oduzima dah. Napred je sušta suprotnost. Čini se kao da će svakog trenutka na kočenju automobil na prednjem delu ostati bez boje. Nije ni čudo što se Adrian odlučio za „maskirnu“ boju na predstavljanju bolida. Prednji deo, nos, je kraći u poređenju sa prošlogodišnjim bolidom. Mešuosovinski razmak točkova je 120 mm duži od Mercedesa. Zašto? Slavni dizajner, ima više prostora da sa aerodinamičkim dodacima smiri vazduh pre nego što dođe do zadnjeg spojlera. Iza prednjih točkova, pod je nešto višlji u poređenju sa ostalim automobilima a rezultat je da se više vazduha može generisati ispod automobila. Ispod prednje osovine, krije se mali usisnik za vazduh. Gledano iz profila, podseća na latinično slovo „S“, dok je izlaz smešten odmah ispod oznake broja.

Red Bull RB 11 usisnik na donjoj strani automobila

Ispod broja vazduh izlazi

Jedan od poslednjih timova koji je ugradio veći displej
Red Bull RB11 ima najmanje usisnike za hlađenje. Netreba zaboraviti da su tu smešteni hladnjaci, ulja, ERS-a, menjača, vode kao i „interkulera“. Sa manjim usisnicima manje je vrtloženje vazduha i mnogo je manji otpor što daje za posledicu postizanje većih brzina.
Izduvni sistem je sada potpuno pokriven. Rezultat - nema opstrujavanja viška vazduha. Interesantni su usisnici za vazduh kod zadnjih kočnica. Sada imaju čak sedam „krilaca“.
To je jedan pravac koji su zacrtali a drugi je u domeni njihovog tehničkog partnera. U pitanju je dobavljač pogonske jedinice – Renault. Prema pouzdanim informacijama, preko zime su uspeli da „pronađu“ oko sedam procenata snage. To je negde između 30 i 40 KS. To je svakako zavidan podatak ali Red Bull ima joše jednog „keca“ u rukavu. Poznati švajcarski konstruktor motora Mario Illien, (osnivač fabrike Ilmor) koji se preko zime pridružuo Renaultu, priprema za drugu polovinu februara novu verziju V6 turbo agregata urađenog sa njegovim modifikacijama.
O tome uskoro.

Нема коментара:

Постави коментар