Od početka ove sezone u žiži
interesovanja ljubitelja Formule 1 su tri tima. Ferrari, zbog dolaska Vettela,
Mclaren zbog povratka Honde i šampionska ekipa Mercedes-AMG.
Posle četiri uzastopne titule i
prošlogodišnje loše sezone, tim austrijskog milionera Dietricha Mateschitza –
Red Bull, više nego ikada, je „gladniji“ pobeda i uspeha. Ekipa odličnih
tehničara, koje predvodi svakako vazdušni „guru“ Adrian Newey, odlična
infrastruktura i satabilna finansijska pozadina, odlična su baza za pripreme i
juriš na pobednički tron.
Iako je najavljeno da je ovo poslednja
godina gde je Newey 100 procenata uključen u rad na novom bolidu, to nije
umanjilo efekat njegovih ideja koje su involvirane u novi model Red Bulla RB11.
Neki detalji padaju u oči. Klirens na zadnjoj osovini oduzima dah. Napred je
sušta suprotnost. Čini se kao da će svakog trenutka na kočenju automobil na
prednjem delu ostati bez boje. Nije ni čudo što se Adrian odlučio za „maskirnu“
boju na predstavljanju bolida. Prednji deo, nos, je kraći u poređenju sa prošlogodišnjim
bolidom. Mešuosovinski razmak točkova je 120 mm duži od Mercedesa. Zašto?
Slavni dizajner, ima više prostora da sa aerodinamičkim dodacima smiri vazduh
pre nego što dođe do zadnjeg spojlera. Iza prednjih točkova, pod je nešto
višlji u poređenju sa ostalim automobilima a rezultat je da se više vazduha može
generisati ispod automobila. Ispod prednje osovine, krije se mali usisnik za
vazduh. Gledano iz profila, podseća na latinično slovo „S“, dok je izlaz
smešten odmah ispod oznake broja.
 |
Red Bull RB 11 usisnik na donjoj strani automobila |
 |
Ispod broja vazduh izlazi |
 |
Jedan od poslednjih timova koji je ugradio veći displej |
Red Bull RB11 ima najmanje usisnike za
hlađenje. Netreba zaboraviti da su tu smešteni hladnjaci, ulja, ERS-a, menjača,
vode kao i „interkulera“. Sa manjim usisnicima manje je vrtloženje vazduha i
mnogo je manji otpor što daje za posledicu postizanje većih brzina.
Izduvni sistem je sada potpuno pokriven.
Rezultat - nema opstrujavanja viška vazduha. Interesantni su usisnici za vazduh
kod zadnjih kočnica. Sada imaju čak sedam „krilaca“.
To je jedan pravac koji su zacrtali a
drugi je u domeni njihovog tehničkog partnera. U pitanju je dobavljač pogonske
jedinice – Renault. Prema pouzdanim informacijama, preko zime su uspeli da „pronađu“
oko sedam procenata snage. To je negde između 30 i 40 KS. To je svakako zavidan
podatak ali Red Bull ima joše jednog „keca“ u rukavu. Poznati švajcarski
konstruktor motora Mario Illien, (osnivač fabrike Ilmor) koji se preko zime
pridružuo Renaultu, priprema za drugu polovinu februara novu verziju V6 turbo
agregata urađenog sa njegovim modifikacijama.
O tome uskoro.
Нема коментара:
Постави коментар