недеља, 28. јун 2015.

Buka u Formuli 1


Od kada je pre dve godine uvedena hibridna tehnologija u kraljevskoj klasi automobilizma, publika se polarizovala na dva dela. Jedni su u kategoriji koji podržavaju tehničke inovacije u Formuli 1 (kako izgleda njih je u manjini) dok su drugi protiv tolikog upliva tehnologije. I oni predstavljaju većinu. Za njih je Formula 1, nadmetanje vozačkih kvaliteta i umešnosti sa dodacima tehničke prirode. Posebno se to odnosi na pogonsku jedinicu, koja je srž svakog bolida Fomrule 1. Jedna od glavnih faktora za popularnost automobilskog sporta, pa tako i Formule 1 jeste buka njihovih motora.
Posle usvajanja novih pravila od sezone 2014. godine, kopleksnost turbo agregata sa elektro motorima drastično je smanjila buku motora. Činjenica da motori imaju turbo punjač, na čijoj osovini se nalazi elektro motor, zatim ventil koji reguliše pritisak u turbini (popularni Wastegate) kao i pravilo o najvećem broju obrtaja samog motora (sa oko 18000 na svega 15000 o/min) su doprineli da se nivo buke (na radost „zelenih“) drastiöno smanji. Konstruktori su tako predstavili nove V6 turbo motore koji najveću snagu razcvijajau na „svega“ 12500 o/min! To je jo[ jedan raylog za „tišu“ formulu.

Preko zime 2014/2015. godine konstruktori su poslušali "glaspublike i neznatno povećali nivo buke koju razvija pogonska jedinica Formule 1. I dalje rade na povećanju iste a samim tim i na zadovoljstvo publike i navijača.
Zvuči paradoksalno, ali automobili iz klase, niže, Formule GP2 „oslobađaju“ veću buku od Formule 1 – 101,6 dB. Inače, njih pokreće atmosferski motor zaporemine četiri litra, koji razvijaju nešto preko 600 KS.


Formula 1 2015. godine
100,1dB
Formula 1 2014. godine
96,0 dB
Formula 1 2013. godine
147 dB
Formula GP2 2015. Godine
101,6 dB
Porsche Super Cup (911)
103,6 dB
Stara Formula 1, vreme N. Laude
104,8 dB

 http://miki-formula1.blogspot.com/2015/01/buka-je-u-modi.htmlhttp://miki-formula1.blogspot.com/2015/01/buka-je-u-modi.html

Нема коментара:

Постави коментар