Pred nama je za mnoge trka snova. Gran pri Kanade,
sedma trka u ovogodišnjem kaledaru je jedna od najomiljenijih, kako za vozače
tako i za gledaoce na stazi Circuit Gilles Villeneuve. Staza je dugačka 4361 m
i vozače, ali i bolide, očekuje tortura u tempu koji se kratko može opisati „stani
kreni“.
Pored enormnih kočenja, vozače očekuje čak šest
puta maksimalna ubrzanja do preko 250 km/h. Trka u Kanadi je poznata kao „smrt“
za kočione sisteme ali isto tako od pogonskih agregata iscedi svaku „konjsku
snagu“ do kraja. Struktura asfalta zbog rigoroznih vremenskih uslova (zimi
veliki minus, preko leta - letnje vrućine), drastično menja površinski sloj. To
dodatno otežava inženjerima da podese automobil kako u pogledu aerodinamike,
tako i po pitanju mehaničkog „gripa“ – prijanjanja. Sa druge strane, hlađenje
kočnica ima izuzetno bitnu ulogu u sprečavanj kvarova istih. Aerodinamičari, na
zahtev tehničara za kočnice, povećavaju usisnike za hlađenje a to onda
aerodnamičarima narušava protok vatzduha. Tim koji napravi najbolji kompromis,
ima najviše šansi da podedi. Naravno, zbog dugačkih pravaca, ekipe koje pokreće
Mercedesova turbo jedinica, ima velike izglede u plasmanu u prvim redovima.
Vozače, tortura kočenja i naglih ubrzanja,
izuzetno napreže a gubitak koncentracije dovodi u opasnost „bliskog kontakta“
sa zidovima koji se nalaze odmah nakon izlaska iz krivina. Svakako,
najpoznatiji je „zid šampiona“, poslednja leva krivina pred startno/ciljnim
pravcem. Samo par centimetara van idelane putanje, bolid izlazi sa idelane
linjije i dolazi do češanja između betnoskog zida i automobila.
Dužina staze
|
4361 m
|
Broj
krugova
|
70
|
Dužina trke
|
305,270 km
|
Broj krivina (levih / desnih)
|
14 (6 levih,
8 desnih)
|
Udaljenost starta od I. Krivine
|
260 m
|
Dužina prolaza kroz boks
|
417 m
|
Нема коментара:
Постави коментар