Prošle godine, nakon
pauze od 11 godina, ponovo je u kalendar trka Formule 1 vraćena trka za Veliku
nagradu Austrije. Na šezdesetak kilometara severozapadno od Graca, u jednom
prirodnom okruženju šume, leži staza koja je izgrađena 1969. godine.
Činjenice vezane za VN Austrije.
Poznata po svoja četiri duga pravca i svega devet
krivina, austrijski autodrom jedna je od omiljenih detinacija timova i vozača
Formule 1. Ne treba zaboraviti ni činjenicu da imena kao Jochen Rindt, Niki
Lauda, Gerhard Berger ali i Toto Wolff kao i Fritz Enzinger, šef Porscheovog
projekta Le Mans (ove godine pobedili su po 17 put!) su rođeni austrijanci.
![]() |
Grafički prikaz Red Bull Ringa |
Podešavanje automobila za stazu, gde pre svega snaga
motora kao i visoke brzine odlučuju dobrom plasmanu, ima smao jednu premisu - brzina. Tako da je „set-up“ sličan
kao za stazu u Kanadi. Pri tome poseban tretman se poklanja prenosu, snage što
zahteva nešto mekše podešeno ogibljenje. Zadnji spojler na stazi Red Bull Ring
(zvaničan naziv po novom vlasniku) podešen je nešto strmije nego za kanadski
gran pri, pri čemu se posebna pažnja posvećuje podešavanju prednjeg krila -
spojlera. Nešto blaže podešena prednjia krilca, omogušavaju automobilu blago
podupravljanje.
Kada su u pitanju favoriti, jasno je da je Mercedoeov tim
broj jedan, međutim značajno unapređen automobil Ferrarija, stavlja njihove
vozače Vettela i Raikkonena u ozbiljne konkurente. Zatim, tu su i timovi Williams
(osvajač prošlogodišnje pol pozicije) kao i timovi Force India i Lotus
(zahvaljujući pre svega pogonskoj jedinici Mercedes)Činjenice vezane za VN Austrije.
Dužina staze
|
4326 m
|
Broj krugova
|
71
|
Dužina trke
|
307, 02 km
|
Broj krivina
|
9 (sedam desnih, dve leve)
|
Udaljenost I. Krivine od starta
|
185 m
|
Нема коментара:
Постави коментар