![]() |
Prednost preko Porschea! |
U svim kategorijama vrhunskog sporta dominantna je visoka
tehnologija. U Formuli 1 poslednjih dve-tri decenije prisutan je veliki upliv
elektronike, visokih tehnoloških standarda kao i aerodinamike. Poslednjih
nekoliko godina na trkama izdrđljivosti (Endurenace) pored pouzdanosti
automobila i svih komponenti, primetan je upliv elektro pogona koji te
automobile trenutno čine pokretnim labaratorijama za serijsku proizvodnju.
Audi koji je poslednij deceniju i po suvereni gospodar
trka izdržljivosti, a naročito automobilskog spektakla „24h Le Mana“, koji
privuče oko 300000 gledalaca, pored taktike, uvežbane mehaničarske timove jedan
od glavnih preduslova za pobedu jeste ko će primeniti najmodernije elektro sisteme
na trkačke automobile. Prošle godine, posle duže pauze najtrofejnija fabrika u
Le Manu, Porsche vratila se trkama izdržljivosti. U nameri da ove godine pobede
i na neki način kažu ko je vladar Le Mana, preko zime i proletos, su započeli
obiman program pripreme za maratonsku trku. Sada je pitanje, šta imaju zajedničko
Formula 1 i Le Man?![]() |
Karoserija od ugljeničnih vlakana 919 Hybrid |
![]() |
V4 benzinski turbo agregat: zvani;no razvija 500 KS |
![]() |
Na prednjo osovini - elektro pogon |
Za ovu trku fabrički tim Porsche, koji nastupa sa tri
modela 919 Hybrid obojen u tri različite boje angažovao je aktuelnog vozača iz
Formule 1 – Nica Hülkenberga. Od ranije je poznato da je od prošle godine angažovan
bivši vozač Red Bulla Mark Webber. Zatim aerodinamika automobila ispitivana je
u dva vazdušna tunela. Jedna je u Velikoj Britaniji, pripada tiku Formule 1 -
Williams a drugi je njihov u njihovoj sopstvenoj kući! U Wiessachu, njihovom
razvojnom centru u oblastima potiska, aerodinamike, donjeg postroja, mase i
korišćenja pneumatika urađena su ogromna poboljšanja. Novi 919 Hybrid je u
poređenju sa prošlogodišnjim modelom brži za preko 4,5 sekundi. Poseban akcenat
bio je na smanjenju mase trkačkog automobila. Ušteda od 30 kg, na stazi u Le
Manu znači manje 1,5 sekundi po krugu. Poseban sistem ogibljenja, kojie je
Porsche nazvao LSS omogućava veću stabilnost, ležanje utomobila na stazi.
Iako svi proizvođači skrivaju podatke o snazi agregata,
suparnička ekipa Toyota je objavila podatke nakon prve dve trke ovogodišnjeg
šampionata WEC. Porsche osobađa od svog V4 benzinskog
turbo agergarta i elektro pogona na prednjoj osovini, skoro 1300 KS! Audi sa svojim dizel V6 agregatom i takođe elektro jedinicom,
skoro 1150 „konja“. Zato i ne čudi da je Porsche na prvim kavalifikacijama
oborio stari rekord kruga u Le manu i postigao za dve sekunde brže vreme.
Zahvaljujući masi automobila od 870 kg, prema pravilniku
za automobile LM P1 klase, oni su prvi upotrebili elektro pogon koji osloba 8
MJ energije. To im daje veliku prednost u odnosu na njihove glavne konkurente,
Audi i Toyotu. Benzinski motor Porschea, sa svojih 2000 cm3, je
snažan efikasan i štedljiv. Prema proračunima fabrike koja ima neverovatno
iskustvo u tehnologiji turbo agregata, za kompletnu dužinu maratona, mogu da
uštede tri odlaska u boks na dolivanje goriva, što znači u vremenu to je 180
sekundi ili tri minuta.
Svoje pobede u Le Manu fabrika Audi slavila je sloganom „Vorsprung
durch technik“ (prednost kroz tehniku). Ako, pobedi, trka još traje (manje od
60 minuta do cilja), Porsche može da smisli slogan „Vorsprung durch Weissach“.
Wissach je njihov razvojni centar, koji je najpoznatiji u svetu automobilizma.
Porsche motor u Formuli jedan (osamdesetih godina) nastao je tamo, svi modeli
za trke Le Mana, takođe su nastali u predgradju Stuttgarta, kao i najnoviji
model 919 Hubrid model 2015.
Ako Nico Hülkenberg pobedi na trci za upravlačem, biće to
nejgova prva trka u Le Manu.
Нема коментара:
Постави коментар